در جلسه بررسی مشکلات تاکسی 133 فومن عنوان شد

برخی رانندگان تاکسی عملاً دو شغله هستند/معاملات گذشته شهرداری زیر سوال رفته

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عباسقلیزاده اضافه کرد: کسی که تاکسی دارد نباید شغل دوم داشته باشد ولی برخی ها عملاً دو شغله هستند و برخی ها باید در ۲۰ کیلومتری فعالیت داشته باشند اما در درون سیستم درون شهری فعالیت می کنند و خودروها نیز همه فرسوده اند و بخاطر مماشات صورت گرفته در گذشته بی نظمی زیادی وجود دارد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر فومن با حضور هوشنگ عباسقلیزاده شهردار فومن و جعفر جعفرزاده رییس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری فومن برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر فومن در ابتدا اظهار کرد:دستور جلسه بررسی وضعیت تاکسی بی سیم ۱۳۳ و تاکسی های سطح شهر می باشد. وی همچنین برای علی ولیزاده عضو شورای شهر که در بیمارستان بستری است آرزوی سلامتی
در تخلف ساختمانی طرفیت مقصر هستند
علیرضا علیدوست در خصوص اخذ مالیات و عوارض ساخت و ساز و تسریع در صدور پایان کار ساختمان خطاب به شهردار سخن گفت.
شهردار فومن نیز در پاسخ اظهار کرد:در بحث جریمه ماده حتما می بایست زمان وقوع تخلف اعلام شوداگر تخلف ساختمانی اتفاق افتاده است از دو طرف است و باید توسط ماموران شهرداری بموقع اطلاع رسانی شود. اگر هر تخلفی اتفاق بیفتد کمیسیون ماده ۱۰۰ در خصوص آن تصمیم خواهد گرفت و عوارض گرفته خواهد شد.
بررسی مشکلات تاکسی ۱۳۳ فومن

shora-foomanدر ادامه رییس شورای شهر فومن با عرض خوش آمد به هیات مدیره تاکسی بی سیم ۱۳۳ گفت: رانندگی شغل بسیار شریفی است زیرا با خانواده های مردم سر و کار دارید و امین مردم هستید و میتوان گفت یکی از مقدس ترین شغل ها است. در سال ۸۸ پروژه تاکسی بی سیم ۱۳۳ در شهر فومن با پیمانکار خصوصی انجام شد و در اختیار شرکت تعاونی رهپویان وحدت فومن قرار گرفت که در این جلسه در خدمت هیات مدیره شرکت مذکور هستیم تا به بررسی وضعیت آنها بپردازیم.
در ادامه هیات مدیره تاکسی بی سیم ۱۳۳ به بیان نظرات و مشکلات خودشان پرداختند.

در ادامه شهردار فومن گفت: شما پیمانکار شهرداری هستید و این مشکلاتی که عنوان نمودید مشکلات داخلی خودتان است ، تاکسی بی سیم در کشور بصورت مزایده ای است. هوشنگ عباسقلیزاده افزود: امروز برای دستگاه بی سیم شما به ما اخطار داده اند که باید پول پرداخت شود. ما به زور از مردم پول می گیریم و نمی نتوانیم آن را خرج شما کنیم و شما از اعضای خود پول شارژ دریافت می کنید. هم اکنون مسئول سازمان حمل و نقل شهرداری فومن به تنهایی کار می کند و زحمت زیادی می کشد. شما باید مطیع قانون باشید و نه مجری قانون .
وی اضافه کرد: تا قبل از عید سازمان حمل و نقل را ساماندهی می کنیم تاکنون به دلیل مشکلات ماکیت ساختمان و … به تاخیر افتاده است. پیشنهاد می کنم یا از ما خریداری نمایید یا ما آگهی بزنیم . یا اینکه با هزینه خودتان یک مدیر برایتان بگذاریم و سپس ابزار لازم را اعمال نموده و اگر کسی شارژ نداد اتومبیل را در پارکینک متوقف می کنیم و امتیاز آن را نیز لغو می نماییم. چونکه امتیاز فرکانس تاکسی بی سیم ۱۳۳ برای شهرداری است.
شماره سه رقمی ممنوع است

shora-fooman1در ادامه رییس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری فومن با شرح حال وضعیت کنونی ۱۳۳ گفت: با توجه به جلسه کارگروه شورای هماهنگی ترافیک استانداری مقرر شد تا دو فراکانس به شهرداری ها داده شود که یکی جهت استفاده شهرداری و دیگری به شخصیت حقوقی در اختیار شهرداری باشد و دستور داده شده است تا فرکانس سه رقمی ۱۳۳ جمع آوری شود.
جعفرزاده افزود: تا آبان ماه شرکت تعاونی ۱۴ میلیون بدهکاری به شهرداری دارد که ۴۳ دستکاه تاکسی بی سیم داریم که ۱۲ نفر از صاحبان تاکسی ها بدون هماهنگی واگذار نموده اند که تخلف است. سازمان پیشنهاد نموده است طی مزایده ای تاکسی بی سیم واگذار شود و سازمان تاکنون همکاری لازم را کرده است و با اینکه قراردادشان با شهرداری تمام شده است ولی کارت های شهری را تمدید نموده ایم و حتی در تاریخ ۱۷ آبان ۹۳ جلسه ای را با هیات مدیره وقت برگزار نمودیم. رییس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری فومن گفت: قانون اجازه نمی دهد شماره سه رقمی در اختیار غیر دولتی قرار گیرد و شماره ۱۳۳ یک شماره سه رقمی است که نمی تواند در اختیار شرکت تعاونی رهپویان وحدت فومن قرار گیرد و اگر می خواهند ادامه فعالیت دهند باید یک شماره ۴ رقمی خریداری کنند.

در ادامه علیدوست پیشنهاد نمود تا با حضور شهردار و هیات مدیره تاکسی بی سیم جلسه ای برگزار شود و در خصوص ادامه کار تصمیم گیری صورت گیرد.
رییس شورای شهر فومن افزود: بحث دوم در خصوص تاکسی های شهری است که شبانه روزی در حال تلاش هستند تا به امور حمل و نقل شهروندان محترم شهر برسند.
در ادامه جمعی از رانندگان تاکسی های شهر که عضو شرکت تعاونی تاکسیرانان فومن بودند به بیان مشکلات خودشان از جمله مرخصی ، شخصی ها ، گاراژهای فومن ، جابجایی مسافر برون شهری بخصوص فومن – رشت در خطوط تاکسی ها و… پرداختند.
در ادامه شهردار فومن گفت: ما معتقدیم که یکی از شغل های سخت مرتبط با شهرداری رانندگی تاکسی است .هم اکنون خودرو ها و خیابان های ما از استاندارد لازم برخوردار نیستند و مشکلات اداری زیادی نیز وجود دارد و آنچه که شما می بینید نتیجه کارهای گذشته است و تنها برای یکی دو سال اخیر نیست . در سال ۸۸ تاکسی های برون شهری در سایت ثبت نام نمودند.و این سیاست های تبصره ۱۳ دولت گذشته بود که این گرفتاری را ایجاد نمود.
کسی که تاکسی دارد شغل دوم نباید داشته باشد

عباسقلیزاده بیان کرد:کسی که تاکسی دارد شغل دوم نباید داشته باشد ولی برخی ها عملاً دو شغله هستند و برخی ها باید در ۲۰ کیلومتری فعالیت داشته باشند اما در درون سیستم درون شهری فعالیت می کنند و خودروها نیز همه فرسوده اند و بدلیل مماشات صورت گرفته بی نظمی هایی از گذشته وجود.

 کجای کشور شرکت تعاونی برگه مرخصی امضا می کند اکنون تمام شهرداری ها دارای سازمان حمل و نقل هستند و حتی وانت بارها را نیز در اختیار این سازمان هستند. شما باید قبول داشته باشید که زیر مجموعه سازمان حمل و نقل هستید و باید تعامل دو طرفه وجود داشته باشد. آقای جعفرزاده در سازمان خودش به تنهایی دارد فعالیت می کند و شما خودتان از اوضاع با خبر هستید.
در ادامه جعفر زاده گفت: قانون می گوید دفترچه اشخاص حقوقی ۵ ساله است ولی رانندگان تاکسی شخصی حقیقی محسوب می شوند و طبق قانون و تبصره های لازم دفترچه ها باید دو ساله باشد. رییس سازمان حمل و نقل گفت: برابر قانون مرجع صدور مرخصی سازمان حمل و نقل است نه شرکت تعاونی تاکسیرانی فومن که اقدام به دادن مرخصی می نماید.
در ادامه شهردار فومن گفت: حتی معاملات گذشته شهرداری نیز زیر سوال رفته است مثلا بازرسی نامه زده که نهری را در گذشته فروخته اند خلاف است و باید شهرداری شکایت نماید. وی افزود: من خوشحالم که آقای جعفر زاده ضابطه مند کار می کند و من ایشان را قبول و اطمینان دارم زیرا امانت دار مردم است و قانون را بطور کامل رعایت می کند. در مورد ساماندهی گاراژها (رشت فومن) چندین بار به فرماندار نامه زده ایم اما کاری انجام نشده است و پیشنهاد و راهکارهای خود را نیز اعلام نموده ایم.
در ادامه جعفرزاده با اشاره به اینکه پولی که از تاکسی ها در قبل گرفته اند پول دو سال است نه پنج سال؛ افزود: اسفند ۹۲ زمانیکه سیستم حمل و نقل را تحویل گرفتم نواقص زیادی در پرونده ها وجود داشت که اصلاح کرده ایم مثلاً ۲۲۴ پرونده تاکسی شهری داشتیم که ۱۰۶ مورد نواقص داشت یا ۳۱۹ پرونده برون شهری ۶۸ مورد نواقص ، ۳۹۰ پرونده وانت بار ۳۹۰ مورد نواقص ، ۱۱ آمار مینی بوس داریم که ۴ دستگاه در شهر فومن فعال است و بقیه را به شهر دیگر فروخته اند. و اینکه به کسی تاکسی داده اند در شهر فومن که اصلاً گواهینامه ندارد. ما دنبال این هستیم که خطوط تاکسی جدید احداث نماییم .
در ادامه شهردار فومن گفت: در اولین جلسه شورای ترافیک مشکل گاراژ فومن به رشت جلوی بانک ملت را مطرح خواهیم نمود تا حل شود.
در ادامه نمایندگان تاکسیرانان گفت: آقای فرماندار در ابتدا به ما گفتند که ظرف مدت یک ماه به من مهلت بدهید مشکل گاراژ فومن رشت را حل می کنم اما تاکنون اقدامی انجام نداده است.
به گزاش خبرنگار دیارمیرزا در پایان رییس شورای شهر فومن گفت: بحث بازرسی خطوط تاکسیرانی باید بیشتر شود و در جلسه شورای ترافیک شهرستان نیز مطرح خواهیم نمود. دغدغه ها نیز پیگیری می شود و اگر لازم شد از اتحادیه تاکسیرانان در شورای فرعی ترافیک حضور داشته باشند.

Share