استاندار گیلان در نشست هماهنگی مقابله با حوادث زمستانی

برای مقابله با برف آماده باشید و فضای شادی را برای مردم فراهم کنید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی اعلام هواشناسی گیلان مبنی بر احتمال بارش برف از اواخر روز پنج شنبه ،نشست هماهنگی مقابله با حوادث زمستانی به ریاست دکتر نجفی در مرکز مدیرت وکنترل حوادث استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی اعلام هواشناسی گیلان مبنی بر احتمال بارش برف از اواخر روز پنج شنبه ،نشست هماهنگی مقابله با حوادث زمستانی به ریاست دکتر نجفی در مرکز مدیرت وکنترل حوادث استانداری برگزار شد.

برای مقابله با برف آماده باشید

jpg2945نماینده عالی دولت در این نشست تأکید کرد : باتوجه به روند کاهش دما و بارش برف در چند روز آینده تمامی مدیران باید از آمادگی کامل برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم و رویارویی با حوادث احتمالی برخوردار باشند.

وی باتوجه به خاطرات تلخ مردم از بارش سنگین برف های گذشته از جمله برف سنگین سال ۸۶ اظهار داشت : اثرات روانی و مادی آسیب ناشی از بارش برف آن سال هنوز  باقی است و باید بتوانیم با تجاربی که داریم ضمن حفظ آمادگی ها جامعه را به سمت فضای مثبت وبا نشاط سوق دهیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره مجسمه های یخی سال گذشته شهرداری رشت افزود :  در کنار مقابله با بحران و تأمین نیازهای اساسی باید فضا را به گونه‌ای برای مردم مهیا کنیم تا با ایجاد برنامه های شاد و مفرح زمینه بهره مندی آنان از این مواهب فراهم شود.

 نماینده عالی دولت در گیلان بر حضور قوی راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در زمینه برف روبی جاده های اصلی  تأکید کرد و با یادآوری اقدامات خوب مدیران در رویارویی با حوادث غیرمترقبه سال گذشته افزود : باز بودن مسیر در ایام برف از جمله اقدامات مهمی به شمار می رود که در صورت تحقق آن دستگاههای خدمات رسان و امدادی قادر به انجام کارهایشان خواهند بود.

استاندار گیلان همچنین بر افزایش ذخیره سوخت نیروگاه ها ،صنایع و نانواییها تاکید کرد وگفت :خوشبختانه در بخش ارزاق عمومی وضعیت بسیار خوبی داریم وجای هیچ نگرانی نیست.

دکتر نجفی ادامه داد :البته در شرایط خاص ممکن است عده ای به دنبال کسب منافع و سودجویی باشند که از تعزیرات حکومتی میخواهم به شدت با این افراد برخورد کند

وی به وزش باد گرم تا روز چهارشنبه واحتمال آتش سوزی جنگلها ومراتع هم اشاره کرد اظهار داشت : باتوجه به وزش باد گرم و احتمال آتش سوزی در استان آمادگی تمامی دستگاههای امداد، خدمات رسان، انتظامی، نظامی و بسیج و سپاه از جمله موارد مهمی به شمار می رود که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

استاندار بر ضرورت تحقق کامل مصوبات این نشست تأکید کرد و گفت :مصوبات این نشست تنها مربوط به چند روز آینده نیست و برای کل فصل زمستان است.

فقر و فراهم نکردن تسهیلات برای مردم و ایجاد فضای روانی منفی نیز حادثه است

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بعضی از بانکها در پرداخت تسهیلات جبران خسارت حوادث غیرمترقبه خوب عمل نکردند افزود :حوادث غیرمترقبه تنها بارش برف، زلزله و سیل نیست بلکه فقر و فراهم نکردن تسهیلات برای مردم و ایجاد فضای روانی منفی نیز حادثه است.

دکتر نجفی  اظهار داشت با توجه به سیر خوبی را که استان در بخش ایجاد اشتغال در پی گرفته است متأسفانه این زمینه در بخشی از بانکها گلایه هایی وجود دارد که باید رفع گردد.

برخی هنوز مشکلات جامعه را خوب درک نمی کنند

jpg2942وی افزود : متأسفانه برخی هنوز مشکلاتجامعه را خوب درک نمی کنند،بویژه مشکلات خانواده ای با چند فرزند فارغ التحصیل و بیکار که به دنبال اشتغال هستند.مدیران باید تکالیفی که بر دوش آنها در بخش اشتغال گذاشته شده است به نحو احسن به انجام رسانند.

در ادامه این نشست هر یک از دستگاههای خدمات رسان به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته دستگاه خود درخصوص آمادگی در رویارویی با حوادث احتمالی پرداختند.

گفتنی است : بررسی و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی گیلان نشان دهنده نفوذ توده هوای سرد و بارش زا از اواخر وقت چهارشنبه وصبح پنجشنبه از عرض های جغرافیایی بالاتر به سواحل جنوبی دریای خزر می باشد.
این نفوذ به همراه ناپایداری سطوح فوقانی جو ، شرایط را برای بارش باران و برف ، کاهش شدید دما و وزش باد شدید از روز پنجشنبه تا شنبه در استان فراهم آورده بطوریکه تا ظهر پنجشنبه بارش باران در جلگه و بارش برف برای ارتفاعات و نواحی سردسیر و از غروب پنجشنبه در برخی نقاط جلگه ای بارش برف پیش بینی می شود.  انتظار می رود از صبح جمعه تا ظهر شنبه بارش ها برای نواحی جلگه ای نیز بصورت برف باشد و از اواخر بارشها قطع گردد.

Share