با کشیدن کاریکاتور «احمدی نژاد» امید و آرزوهای «مردم امروز» را هجو کردند+عکس

روزنامه ی مردم امروز، در صفحه ی نخست خود، کاریکاتوری از «مردم امروز» کار کرد! اشتباه نگارشی و یا تایپی در کار نیست. بله کاریکاتوری از مردم امروز! آن چه صفحه ی اول روزنامه را تماما به خود اختصاص داد، کاریکاتور مردی بود که بیش از هر سیاست مداری شبیه مردم است. تعلق و تعهد او به مردم چنان عمیق و گسترده است که پوپولیسم همیشه در صدر لیست اتهامات وارده به او بود و هست.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سایت میدان ۷۲ که توسط تیمی نزدیک به غلامحسین الهام سخنگوی دولت سابق اداره می‌شود نوشت:

روزنامه ی مردم امروز، در صفحه ی نخست خود، کاریکاتوری از «مردم امروز» کار کرد! اشتباه نگارشی و یا تایپی در کار نیست. بله کاریکاتوری از مردم امروز! آن چه صفحه ی اول روزنامه را تماما به خود اختصاص داد، کاریکاتور مردی بود که بیش از هر سیاست مداری شبیه مردم است. تعلق و تعهد او به مردم چنان عمیق و گسترده است که پوپولیسم همیشه در صدر لیست اتهامات وارده به او بود و هست.

این که قوچانی در شماره ی نخست روزنامه ی خود، احمدی نژاد را مردی توصیف می کند که در خیابان و بر دل های مردم حکومت می کند و در شماره ی سوم، کاریکاتور احمدی نژاد را بر صفحه ی نخست خود درج می کند، معنایی جز این ندارد که او در حال هجو «مردم امروز»است.

مردمی که امروز بیش از هر زمانی قدردان مردی هستند که همواره عزت و شرف ایران را می خواست. «مردم امروز» ایران چون مردم دیروز، شرافت برایشان معنایی فراتر از مناسبات قدرت مداران و احزاب و بازی های سیاسی دارد. این همان نقطه ی افتراق تاریخی ست که راه مردم را از راه روشنفکران و احزاب جدا می کند. قوچانی در نخستین سرمقاله اش، بر محبوبیت احمدی نژاد در میان مردم تصریح دارد، ولی در ادامه می نویسد که سیاست ورزی را باید از راه احزاب دنبال کرد و نه قلب های مردم، و این گونه است که «مردم امروز» کاریکاتور خود را در صفحه ی نخست سومین شماره ی روزنامه ی مردم امروز می بینند.

روزنامه ی مردم امروز نزدیک ترین روزنامه به احزاب و اشراف است و احمدی نژاد نزدیک ترین سیاست مدار به مردم. این گونه است که انتقام احزاب از مردمی که شرافت و عزت هم چنان برایشان مفهومی اساسی دارد، از احمدی نژاد گرفته می شود. کاریکاتوری که از احمدی نژاد بر صفحه ی نخست روزنامه ی اشراف درج می شود، در واقع تصویری ست که اینان از مردم در ذهن دارند.

قوچانی نیک می داند، «مردم امروز» ایران، هم چنان به احمدی نژاد باور و اعتماد دارند، او با کشیدن کاریکاتور مردی که «مردم امروز» به او امید دارند، در واقع دارد امیدها و آرزوهای «مردم امروز» را هجو می کند. او چون دیگر هم فکرانش نیست که برای آرام ساختن درون نا آرام خود، روزی چند بار بگوید آن مرد دیگر رفت و آن مرد دیگر بر نخواهد گشت، او به درستی می داند آن مرد در قلب های مردم است: قلب «مردم امروز»این گونه است که او در روزنامه ای به نام مردم امروز، قلب «مردم امروز» را نشانه می گیرد.IMG2201511110713963926

Share