عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

بانک ها در زیان هم شریک باشند/وام های پرداختی به هیچ عنوان تولید محور نیستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: متاسفانه بانک مرکزی طی یک ماهه اخیر، ۲ درصد سود سپرده گذاران را افزایش داده که این موضوع، سود تسهیلات را هم افزایش می دهد، لذا وام های پرداختی به هیچ عنوان تولید محور نیستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ناصر عاشوری قلعه رودخانی در رابطه با راهکارهای تولید محور شدن ساختار اعتباردهی بانکها، گفت: برای دستیابی به این مهم، باید اصل و اساس سود بانکی، سود در تولید و حاشیه آن باشد، یعنی نباید درآمد از طریق پول، محور اصلی باشد.

ashoori_2346نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی افزود: به هر حال باید توجه داشت که پول در تولید ارزش افزوده ایجاد می کند و باید تلاش بانکها در راستای افزایش میزان تسهیلات دهی باشد.

وی ادامه داد: همچنین بانک ها باید در طرح هایی که کارشناسان خودشان تایید می کند سرمایه گذاری کنند، در این صورت علاوه بر سود، در زیان هم شریک تولیدکنندگان بوده و این موضوع به بانکداری و مشارکت اسلامی منتهی می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، کاهش سود تسهیلات را نیز از موارد حائز اهمیت در سیستم بانکداری عنوان کرد و گفت: این موضوع در اقتصاد ملی اثر گذار بوده و با توجه به شرایط کنونی، باید شاهد کاهش سود بانکی باشیم، چون تورم رو به کاهش بوده و پیرو آن، نرخ سود بانکی هم باید کاهش یابد.

وی بیان کرد: اکنون بانکها سپرده های مردمی را با سود ۳۰ درصد جذب می کنند، در حالی که تولید توان پرداخت چنین سودی را ندارد و همین موضوع، عاملی برای فشار به تولید است.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: متاسفانه بانک مرکزی طی یک ماهه اخیر، ۲ درصد سود سپرده گذاران را افزایش داده که این موضوع، سود تسهیلات را هم افزایش می دهد، لذا وام های پرداختی به هیچ عنوان تولید محور نیستند.

عاشوری تاکید کرد: بانکها باید بدانند که در نظام جمهوری اسلامی در حال خدمت رسانی هستند و باید در چارچوب سیاست های بانک مرکزی کار کنند، لذا دریافت سودهای غیر متعارف در این نظام به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس اظهار کرد: اگر بانکها همکاری و هماهنگی لازم را  نداشته باشند معادلات اقتصادی جامعه را نا متوازن می کنند که به هیچ عنوان قابل قبول نیست./

خانه ملت

Share