نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

این نگاه که دانشگاه فرهنگیان منحل شود درست نیست/ حقوق فرهنگیان افزایش یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۹۴ آموزش و پرورش است، گفت: رفع مشکلات آموزشیاران نهضت سوادآموزی در مجلس پیگیری می‌شود.

نگاهی که دانشگاه فرهنگیان منحل شود نگاه درستی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۹۴ آموزش و پرورش است، گفت: رفع مشکلات آموزشیاران نهضت سوادآموزی در مجلس پیگیری می‌شود.

نگاهی که دانشگاه فرهنگیان منحل شود نگاه درستی نیستجبار کوچکی‌نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه سوادآموزی گیلان، ارتقا سطح دانش در جامعه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: برای آموزشیاران مانند معلمان،کلاس و امکانات آموزشی فراهم نیست و یک آموزش یار خود به تنهایی نقش مدیر, ناظم و معلم را ایفا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ایثار و گذشته آموزشیاران قابل تقدیر است، افزود: عزم و اراده آموزش یاران این است که فرمان امام راحل را اجرائی کنند مانند یک رزمنده که در دوران جنگ به فکر بیرون راندن دشمن بود آنها به فکر بیرون راندن جهل و ناآگاهی هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیر رفع مشکلات آموزشیاران در مجلس هستیم، گفت: وجود ۱۰ میلیون بی‌سواد در کشور رقم بالایی است و در استان به ۳۵ هزار نفر رسیده و آنچه که برای من نگران کننده است وجود شش هزار بی‌سواد در رده سنی شش تا ۹ زنگ خطری برای مسئولان استان است.

کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه اگر این روند ادامه یابد هزینه سنگینی بر دوش جامعه می‌گذارد، افزود: در بسیاری از روستاها به دلیل مهاجرت مدارس را تعطیل کرده‌ایم و ۲۰۰ هزار دانش آموز وارد بخش خصوصی شدند.

وی با اشاره به اینکه نگرانی ما این است که بعضی از سیاست‌ها دارد بی‌سوادی را اضافه می‌کند، تصریح کرد: اتوبوس‌هایی که بچه‌ها  در روستاها را جابه جا می‌کردند هزینه آنها پرداخت نشد و تعطیل شد و این یعنی که در مرز شش تا ۹ سال حادثه‌های نامناسبی در حال روی دادن است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه برخی از ارکان برنامه پنجم توسعه به درستی اجرا نشد، گفت: ۲۵هزار میلیارد تومان بودجه سال ۹۴ آموزش و پرورش است و ۹.۶۲ درصد بودجه کل کشور و ۶۶.۶ بودجه کل آموزش کشور است.

کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید در بخش نهضت حقوق را افزایش دهد، افزود: پنج درصد از هدفمند کردن یارانه‌ها که از حذف حدود ۱۰ میلیون یارانه بگیر ثروتمند است مقرر شد به آموزش و پرورش اختصاص یابد.

وی با اشاره به روش هزینه کرد وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: یک پرستار یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق، یک خدماتی ۶۰۰ هزار تومان و یک پزشک ۲۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد و این تعادل وزارتخانه را بهم می‌زند.

نماینده مرم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از پیشنهادات ما این است که حقوق فرهنگیان افزایش یابد، تصریح کرد: نگاهی که دانشگاه فرهنگیان منحل شود نگاه درستی نیست و باید در هیئت دولت منحل شود چرا که مجلس با این لایحه مخالف شدید می‌کند./تسنیم

 

Share