فرهادی در مراسم افتتاح ساختمان کلاس‌ها عنوان کرد

ایجاد آزمایشگاه مرجع بیوتکنولوژی در دانشگاه گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد فرهادی دقایقی پیش در مراسم افتتاح ساختمان کلاس‌های آموزشی فرد نیکوکار دکتر میرجعفر ابریشم‌چیان با تبریک میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: دانشگاه گیلان با سابقه ۴۰ ساله از دانشگاه‌های بزرگ، پرکار و پر دانشجو در کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد فرهادی در مراسم افتتاح ساختمان کلاس‌های آموزشی فرد نیکوکار دکتر میرجعفر ابریشم‌چیان با تبریک میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: دانشگاه گیلان با سابقه ۴۰ ساله از دانشگاه‌های بزرگ، پرکار و پر دانشجو در کشور است.

۸۹۱۳۵۰۰فارس نوشت:وی به فعالیت ۵۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه گیلان اشاره کرد و افزود: ۴۰ درصد از دانشجویان دانشگاه گیلان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک‌هزار دانشجوی رشته دکترا در دانشگاه گیلان تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی در دانشگاه‌ها حائز اهمیت است.

وی تحقق توسعه پایدار را با توسعه کیفی در دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: منابع انسانی باید کیفی باشد و رشد کند و این امر از طریق دانشگاه‌ها امکانپذیر است.

فرهادی با اشاره به اینکه بسیاری از رشته‌های آموزشی دیگر نیاز نیست در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: رشته‌های تحصیلی باید مناسب با نیاز کشور و منطقه باشد و تحصیلات تکمیلی و عالی در این زمینه آموزش داده شود.

وی افزود: دانشگاه‌های نسل سوم را باید داشته باشیم و جهت‌گیری دانشگاه‌ها به طرف فناوری، مهارت‌اندوزی و تولید ثروت باشد.

وزیر علوم با اشاره به اینکه ایجاد دانشگاه‌های مهارت‌گرا باید مورد توجه باشد، یادآور شد: دانشگاه‌ها در زمینه محیط زیست، آب، پسماند و… قطب برطرف کردن مشکلات در جامعه باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید به طرف توسعه تحقیقات پیش برویم و ارتباط با صنعت، کشاورزی و همکاری با ارگان‌ها حائز اهمیت است.

فرهادی بر استفاده از امکانات دیگر نهادها در راستای توسعه پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: دولت مکلف به تهیه امکانات در دانشگاه‌ها است اما استفاده از خیران و کمک گرفتن از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها مهم است.

وی موضوع هبه و وقف در دانشگاه‌ها را مهم خواند و متذکر شد: در محیط‌های دانشگاهی کمک خیران برای حمایت علمی دانشمندان حائز اهمیت است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مرجع بیوتکنولوژی در دانشگاه گیلان ایجاد می‌شود و در این زمینه نیاز به کمک دیگران داریم.

به گزارش دیارمیرزا مساحت ساختمان کلاس های دانشگاه گیلان که امروز افتتاح شد ، سه‌هزار و ۲۰۰ متر مربع وشامل ۲۳ کلاس درس ویژه برای دانشجویان این دانشگاه است که در پردیس اصلی دانشگاه گیلان توسط خیر آموزش عالی دکتر میرجعفر ابریشم چیان احداث شده است.
برای احداث این مجتمع که ظرفیت هر کلاس آن ۴۰ تا ۵۰ نفر است، بیش از ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است .
همچنین بهره برداری از سالن ورزشی سرپوشیده فجر۲ نیز که در پردیس اصلی این دانشگاه واقع شده و یک‌هزار و ۸۰۰ متر مربع مساحت دارد و به صورت چندمنظوره در رشته های فوتسال، هندبال، والیبال، بسکتبال و بدمینتون مورد استفاده قرار می گیرد، آغاز شد .

Share