مدیرکل صداوسیمای استان گیلان در همایش بسیج و رسانه

اولویت انقلاب در حال حاضر فرهنگ است/جنس فعالیت بسیج از نوع اخلاص است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل صداوسیمای استان گیلان با اشاره به اینکه بسیج رسانه به عنوان بازوی رسانه ای بسیج، موجب وارد کردن روح بسیجی در کالبد رسانه ای کشور است، گفت: بسیج رسانه می تواند عرصه رسانه ای را از فرهنگ بسیجی برخوردار سازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل صداوسیمای استان گیلان با اشاره به اینکه بسیج رسانه به عنوان بازوی رسانه ای بسیج، موجب وارد کردن روح بسیجی در کالبد رسانه ای کشور است، گفت: بسیج رسانه می تواند عرصه رسانه ای را از فرهنگ بسیجی برخوردار سازد.

۳۸۹۱۶محسن نصرپور در همایش بسیج و رسانه گیلان که هم اکنون در مجتمع یاس در حال برگزاری است، به تشریح وظایف بسیج، رسانه و مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری ایراد سخنرانی کرد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ مایه اصلی هویت ماست اظهار کرد: بسیج و رسانه برای پیاده کردن منویات رهبری در عرصه فرهنگی رسالت خطیری بر عهده دارد.

قدرت انقلاب به فرهنگ آن است

وی جنگ امروز را جنگ فرهنگی برشمرد و گفت: آرایش ما در جنگ فرهنگی باید آرایش فرهنگی باشد و نیروهای ما در این عرصه نیز باید جنگی عمل کنند.

مدیرکل صداوسیمای استان گیلان با بیان اینکه قدرت انقلاب ما به فرهنگ آن است یادآور شد: این فرهنگ اصلی ترین پتانسیل برای به زانو درآوردن دشمنان است.

نصرپور با بیان اینکه نگاه جبهه ای به عرصه فرهنگ الزامات خود را دارد، افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اولویت انقلاب در حال حاضر فرهنگ است بنابراین اگر بسیج و رسانه غیر از این حوزه فعالیت کنند قطعا دچار خفگی فرهنگی خواهیم شد.

ناهماهنگی در جبهه فرهنگی معنی ندارد

وی با بیان اینکه در جبهه فرهنگی، ناهماهنگی معنی ندارد گفت: هماهنگی میان نیروهای انقلاب از مهمترین رسالت های بسیج و رسانه است.

مدیرکل صداوسیمای استان گیلان پراکنده افکنی را یکی از آسیب های بسیج و رسانه برشمرد و ادامه داد: فعالیت های جریان ساز و اثرگذار از دستاوردهای موثر برای استان است لذا جهت دهی تفکرات به این سمت یکی از وظایف بسیج و رسانه است.

نصرپور با تاکید بر اینکه باید جبهه خودی و غیر خودی مشخص شود گفت: هرجا که مرزهای جبهه ای کمرنگ شد دشمن یک قدم جلوتر خواهد آمد.

وی با بیان اینکه در جبهه فرهنگی، محور، فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، تصریح کرد: در نیمه دوم دهه پیشرفت انقلاب اسلامی، جوانان نیاز به فضای نشاط و انبساط خاطر دارند و افق های مهمی پیش روی نیروهای ولایی و کسانی که دل در گرو نظام اسلامی دارند، قرار دارد.

تبیین مطالبات مقام معظم رهبری رسالت بسیج و رسانه است

مدیرکل صداوسیمای استان گیلان، وظیفه اصلی بسیج رسانه را تبیین افق های پیش روی انقلاب اسلامی و مطالبات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: نقد و نقادی و پرسشگری برعهده رسانه هاست و حوزه پرسشگری باید در جامعه تبیین شود.

نصرپور، اعتماد سازی، مفهوم شناسی و معنایابی از عدالت اسلامی و توسعه و پیشرفت و همچنین مفاهیم جدیدی که در حال خلق شدن هستند را از وظایف بسیج رسانه دانست و گفت: در آینده فضای اقتصادی کشور تغییر می کند و ممکن است با تشدید تحریم ها روبرو باشیم.

وی نگاه به ظرفیت های داخلی و اقتصاد مقاومتی را مهم خواند و تصریح کرد: ثروت حلال اصل ارزشمند کار و فضای اقتصادی است و بسیج رسانه باید در این حوزه ورود کند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان با اشاره به اینکه بسیج رسانه به عنوان بازوی رسانه ای بسیج، موجب وارد کردن روح بسیجی در کالبد رسانه ای کشور است، تاکید کرد: بسیج رسانه می تواند عرصه رسانه ای را از فرهنگ بسیجی برخوردار سازد.

جنس فعالیت بسیج از نوع اخلاص است

نصرپور با تاکید بر اینکه جنس فعالیت بسیجی از نوع اخلاص است، افزود: بسیج در هر عرصه ای که وارد شود، روح اخلاص و ایثار و از خود گذشتگی جاری می کند و می تواند این روحیه را به عرصه رسانه تعمیم دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باورهای عمیق دینی و اخلاقی و باورمندی بسیجیان به حقانیت نظام اسلامی، نفی استکبار، ایجاد جبهه واحد رسانه ای، مردمی بودن و جوان گرایی و ارتباط موثر با مردم و نخبگان، برخوردار بودن بسیج رسانه از تشکل مناسب و قرار گرفتن بسیج رسانه در متن گفتمان ولایت به عنوان نقاط قدرت بسیج رسانه شمرده می شود
/ایسنا

Share