جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس:

انتظارات از دولت در بخش واگذاری شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه محقق نشده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به واگذاری شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه سال ۹۴ گفت: دولت در زمینه واگذاری شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه انتظارات را محقق نکرد.

عدم اطلاع از ارزش فضاها و امکنه تاریخی باعث می شود به طرز سخیفانه ای با آن برخورد شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به واگذاری شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه سال ۹۴ گفjafarت: دولت در زمینه واگذاری شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه انتظارات را محقق نکرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت ، با اشاره به موضوع واگذاری شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه سال ۹۴ گفت: متاسفانه در بخش واگذاری شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه انتظاراتی که از دولت می‌رفت، تحقق پیدا نکرد.
وی با بیان این که ما انتظار داریم تا ساختار دولت کوچکتر شود، افزود: منابع حاصل از واگذاری شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه ۹۴ ، ۱۸۰ میلیارد ریال است در صورتی که بالغ بر ۵۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در شرکت‌های دولتی وجود دارد اما واگذاری آن ۱۸ هزار میلیارد تومان است که ۲۲ درصد هم نسبت به سال ۹۳ کاهش دارد.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه در روند واگذاری شرکت‌های بخش‌های دولتی در لایحه بودجه ۹۴ دو مشکل عمده وجود دارد، تأکید کرد: مشکلات ساختاری در شرکت‌های باقی مانده برای واگذاری و تقاضای پایین برای خرید برخی از شرکت‌های قابل واگذاری و مشکلات دریافت وجوه فروش شرکت‌ها به صورت اقساطی از جمله اشکالاتی است که در این رابطه وجود دارد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در ادامه با بیان اینکه دولت سعی دارد در این روند شرکت‌هایی را به فروش برساند که ضرر رسان هستند، متذکر شد: نکته مهمی که در این موضوع مطرح می‌شود و باید جای دیگری درباره‌اش صحبت کرد نحوه فروش این شرکت‌هاست که دولت اذعان داشته تنها باید ضررده باشند.

وی افزود: با وضع فعلی بنده معتقدم که این شرکت‌ها بیش از ۱۴۵ هزار میلیارد به فروش نرسند و ۳۵ هزار میلیارد کسری در این بخش باقی بماند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه بیان داشت: دولت باید به واگذاری شرکت‌های دولتی سرعت دهد و باید دندان طمع از بخش‌های دولتی را بکشد.

این نماینده مجلس افزود: اتفاقا نیاز است دولت شرکت‌هایی که در حال حاضر خوب اداره می‌شوند را به سمت فروش هدایت کند چرا که اگر مبنای دولت در فروش شرکت‌ها ضرر رسان شرکت‌ها باشد بعضی عوامل در شرکت‌ها و کارخانجات مفسده‌هایی را ایجاد می‌کنند که شرکتشان را تعمدا به ضرر برساند تا دراین صورت در لیست فروش قرار گیرند و بعد در قالب یک برنامه‌ای با نازل‌ترین قیمت شرکت را خریداری کنند چرا که شما در این مسیر خواهید دید که همین شرکت‌های ضررده به چه نحوی تبدیل به یک شرکت خوب خواهند شد.

/باشگاه خبرنگاران
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share