جلسه شورای شهر فومن با حضور شهردار برگزار شد

انتخاب عضو کمیته عمران شهرداری و قول تحول بزرگ در حوزه آسفالت شهر فومن

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای اسلامی شهر فومن با حضور هوشنگ عباسقلی زاده شهردار این شهر برگزار شد.در این جلسه با موافقت اعضا مختار ابراهیمی عضو کمیته عمران شهرداری شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای اسلامی شهر فومن با حضور هوشنگ عباسقلی زاده شهردار این شهر برگزار شد.
علیرضا علیدوست رییس شورای شهر فومن در ابتدای این جلسه به اشاره به ایجاد معضل بازار جنب جاده شهید شکوری اظهار داشت: خواسته همه این است که آنجا ساماندهی شود .مالک زمین مشخص است و درخواست تفکیک داده اما دست فروشان در انجا حضور دارند.
وی با بیان اینکه نباید سد معبر جدید دیگری در شهر بوجود بیاید خطاب به شهردار گفت: تصویب نرخ عوارض و خدمات باید تا دی ماه از طریق امور مالی در اخیار شورا قرار گیرد هم اکنون در فصل بودجه هستیم و خواستار اهتمام بیشتری درخصوص بودجه هستیم تا بتوانیم با فرصت و همفکری آن را تصویب نماییم.

shora-fooman (5)رییس شورای شهر در ادامه افزود: چندی پیش شورا مصوبه ای درخصوص حراج اهن آلات قراضه که در پارکینگ شهرداری موجود است داشته ایم.بر طبق این مصوبه این اجازه را به شهرداری داده بودیم اما فرمانداری به عدم تعیین نوع کتبی یا حضوری بودن مزایده ایراد گرفته است و من پیشنهاد می کنم حضوری باشد و هر کس از کف بالاترین قیمت را داد بفروش می رسد که در نهایت پیشنهاد مزایده بصورت کتبی رای آورد. د
یارمیرزا

در حوزه رفع سدمعبر اقدام مهمی صورت نگرفته است
مختار ابراهیمی دیگر عضو شورا گفت: همانطور که دوستان مستحضرند گفته های ما با نقطه نظراتی که اعضای دیگر شورا را دارند بیگانه نیست و ان چیزی که امروز مطالبه مردم است و خواهانیم بیش از پیش به آن بررسی شود .مردم از رضایت نسبی برخوردارند اما برخی از مشکلات یومیه به مردم فشار وارد می کند .مردم در خصوص رفع معضلات معابر شهر و چاله چوله های خیابان ها و کوچه ها مطالباتی دارند و جدا برای من خیلی جای تعجب دارد که مردم به ما اطمینان کرده اند و جنابعالی هم که یک برند در مجموعه وزرات کشور هستید باید به این مسایل یومیه و معضلات بیشتر بپردازید.
وی اضافه کرد:درخصوص بحث رفع معضل سدمعبر یکسال است اظهار نظر می کنیم ولی اقدامی مهمی نشده بلکه سد معبر جدید هم با ساز و کار جدید در شهر بوجود آمده است و خواستاریم جلسات ویژه تشکیل دهید تا این نارضایتی مردم رفع گردد. توان یک آدم محدود است و مشخص است وقتی نیروی که بعنوان واحد حقوقی می گذاریم این فرد دارای مسئولیت های دیگری هم است که باید مسایل حوزه خود را تسریع ببخشد.دیارمیرزا
در ادامه علیدوست گفت: ریاست محترم اداره برق به آقای شهردار نامه زده است مبنی بر شاخه زنی درختان که خواستار هماهنگی شده اند که البته بر عهده اداره برق می باشد.
هوشنگ عباسقلی زاده شهردار  فومن در این زمینه گفت: تکلیف و قانون این است که اداره برق از شهرداری در خواست می نماید تا مسیر سیم های برق را انجام دهند و شهرداری می تواند پیمانکاری آنها را بر عهده بگیرد. اما شهرداری رفع خطر خود را انجام خواهد داد باید حد برگ درختان را کم کنیم که آب کمتری درختان مصرف کنند زیرا رشد را زیادتر می کنند تا آب مصرف کنند و این باعث اسیب به ساختمان ها و سیستم فاضلاب مخابرات و برق می شود. سر زنی را مزایده داده ایم که انجام شود که شورا نیز رای داده است که سربری درختان از ۱۰ متر باشد.دیارمیرزا
در ادامه عیلدوست گفت: امروز جمع شده ایم تا دو معبر شهر را که باعث عبور و مرور شهروندان است صورت دهیم تا باعث رفاه شهروندان محترم فومن شود. مالکیت برای همه قابل احترام است و قرآن کریم صراحتا به این موضوع ادغان دارد و همچنین قانون جمهوری اسلامی نیز به این مورد اشاره دارد و مالکیت را محترم می شمارد. و قوانین متعددی نیز وجود دارد که شهرداری ها و سازمان ها و نهادها می توانند برای توسعه و عمران مالک ، ملکی طبق مقررات شوند.جلسه ای برگزار نموده ایم با آقایان پورغفار و ثبوتی تا با همکاری یکدیگر بتوانیم یادگاری از خود به جای بگذاریم و شما نیز جزء شهروندان این شهر هستند و می دانیم که دوست دارید شهر یک گام به جلو حرکت کند. هم اکنون یک گره ترافیکی در خیابان شهدا جنب مسجد وجود دارد و دیگری در کوچه آیت الله اریب است.
تعامل شهرداری و مالک زمین
shora-fooman (2)در ادامه سیدنورالدین نعمتی با بیان اینکه سه هزار متر زمین در خیابان شهدا وجود دارد که قصد تفکیک آن را دارند اضافه کرد:می خواهیم این خیابان را از ان محل خارج کنیم تا پشت فرمانداری تا مسجد آزاد شود.
رییس نظام مهندسی شهرستان فومن نیز در این جلسه اظهار کرد: زمین ما انتهای همین مسجد است و در گذشته پشت آن فقط باغ چای بود و یک منزل انجا وجود داشت که پدر من آن زمان یک راه باز کرد و آن زمین کارگاه سنگ و بلوک زنی و موزاییک زنی بود . مورد دیگر این است که طرح جامع دیده نشده است و راه در جنب ورزشگاه و مدرسه وجود دارد که در این مورد هیچگونه بررسی صورت نگرفته است.
هدی پورغفار گفت: من در شورای قبل پیش قدم شدم که این کار انجام شود و مساعدت کنند تفکیک صورت گیرد و خواستارم تعامل دو طرفه هستم.دیارمیرزا
در ادامه شهردار فومن گفت: اینکه قبول زحمت نموده اید و آمده اید تشکر می کنیم و این نشان از تعامل شما است که دعوت ما را قبول نموده اید قانون می گوید مالک موظف است رعایت برها را نماید و در قانون نیز چنین چیزهایی داریم قانون می گوید شهرداری می تواند تا ۲۵ درصد را رایگان بگیرد. و شهرداری توان این را دارد که از سهم خود کم کند تا یک پروژه را دو سال زودتر انجام دهد و خواستاریم همکاری کنید تا باعث رضایت مردم باشد.
در ادامه هدی پورغفار مالک زمین موافقت خود را با این موضوع اعلام داشت.
عیلدوست در ادامه گفت: زمین دیگری در کوچه ایت الله اریب وجود دارد که می خواهیم توسعه دهیم که خواستار تعامل با جناب آقای ثبوتی هستیم.
عیلدوست با تشکر از بازاریانی که در رفع سد معبر همکاری داشته اند تصریح کرد:اسامی ۵۸ نفر متخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
تا عید تحول بزرگی در آسفالت شهر صورت خواهد گرفت
shora-fooman (4)شهردار فومن با بیان اینکه قصد داریم از تملکی تفکیکی انجام دهیم و شهر را روکش آسفالت خواهیم کرد افزود:  در بودجه فروش پیش بینی شده است که می خواهیم از آن محل آسفالت نماییم و انتظام را با تمام فرعی ها روکش آسفالت خواهیم نمود و تا عید تحول بزرگی در آسفالت شهر صورت خواهد گرفت.
شهردار گفت: باند کندروی حاجی آباد تا میدان ورودی شهر در حال ساخت است و فضای زیبایی ایجاد شده است و سر در ورودی شهر جلوی سپاه را زیبا تر خواهیم ساخت و نورپردازی را نیز تقویت خواهیم کرد. عباسقلیزاده افزود: پرسنل ما ۶۰ ، ۷۰ درصد اضافه کاری مفت می گیرند چرا باید اینگونه باشد.
علیدوست با اشاره به اینکه پروژه ها باید برنامه زمان بندی داشته باشد اضافه کرد: مثلا بلوار علامه طباطبایی جدول گذاری آن بیش از ۳ ماه است در حال انجام است و بی نظمی وجود دارد که اعضای شورا خواستارند تا این نظم صورت گیرد.
انتخاب عضو کمیته عمران و کمیسیون ماده ۲۰
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا در ادامه با موافقت اعضا مختار ابراهیمی عضو کمیته عمران شهرداری شد و کمیسیون ماده ۲۰ سه نفر را معرفی نمودند که سیدسینا میری نرگسی به عضویت این کمیسیون درآمد.
فروش مزایده با ۵ رای تصویب شد تا از محل آن آسفالت شهر صورت گیرد. علیرضا علیدوست ؛ شاهین علیزاده ؛ سید نورالدین نعمتی ؛ مختار ابراهیمی و علی ولیزاده رای مثبت و سیدسینا میری نرگسی و زهرا نظری رای منفی دادند.
در ادامه در خصوص مغازه های خیابان امام متعلق به باسره در شورا بحث و بررسی صورت گرفت و درخواست شهرداری مبنی بر خرید سنگ مالن جهت عمران تا ۲۰۰ میلیون تومان تصویب شد.

مختار ابراهیمی در خصوص دفاتر پیشخوان دولت تذکر داد و خواستار تجهیز تاکسی ها به دستگاه pos شد و اخذ ارزش افزوده را متذکر شد.
نعمتی نیز گفت: سطل های زباله در شهر کم است و در شان شهر فومن نیست.
در پایان علیرضا علیدوست ضمن اعلام پایان جلسه گفت: جلسه هفته آینده در خصوص تاکسی بی سیم ۱۳۳ است .

Share