نامه اعتراضی برخی کاندیدا

انتخابات انجمن پزشکان عمومی رشت حاشیه ساز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا انتخابات انجمن پزشکان عمومی رشت که دو جمعه قبل برگزار شد شاهد حاشیه های فراوانی بود.حضور پرشور پزشکان در انتخابات که با عدم استقبال برخی از اعضای هیات رییسه قبل همراه بود سبب گردید مخالفت ها با عضو گیری و حق رای در روز انتخابات موجب اعتراض شدید برخی از اعضا و کاندیدا های جوان و جدید انجمن گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا انتخابات انجمن پزشکان عمومی رشت که دو جمعه قبل برگزار شد شاهد حاشیه های فراوانی بود .

طیخبرآزاد نوشت:حضور پرشور پزشکان در انتخابات که با عدم استقبال برخی از اعضای هیات رییسه قبل همراه بود سبب گردید مخالفت ها با عضو گیری و حق رای در روز انتخابات موجب اعتراض شدید برخی از اعضا و کاندیدا های جوان و جدید انجمن گردد.

اعتراضی که با درایت پروفسور برزیگر ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی گیلان مدیریت شد.

پس از خروج پروفسور برزیگر اما اعتراضات کماکان با حضور یکی از کاندیداها به عنوان مجری مجمع عمومی ادامه یافت.به طوری که یکی از کاندیداها با انصراف از کاندیداتوری جلسه را ترک کرد.

در روزهای بعد نیز دوتن از کاندیداها طبق شنیده ها اقدام به شکایت از روند برگزاری انتخابات کرده خواهان ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن گردیدند.جالب اینکه شنیده ها حاکی از حمایت و تایید این موارد از سوی برخی از کسانی است که حایز اکثریت آرا نیز گردیده اند.در نامه یکی از کاندیداها مواردی عنوان گردیده که عینا در پی می آید:

بسمه تعالی
مسوول محترم دبیرخانه انجمنهای علمی – تخصصی پزشکی استان گیلان – جهت انعکاس به دبیر خانه انجمن پزشکان عمومی ایران
اینجانب …. کاندید عضویت درهیات مدیره انجمن پزشکان عمومی رشت که انتخابات ان در تاریخ جمعه پنجم دیماه هزار و سیصد و نود و سه در سالن آریانا (جاده انزلی) انجام پذیرفته است به دلایل ذیل به نتایج انتخابات معترض بوده و درخواست ابطال انتخابات و انجام انتخابات مجدد را دارم .

تخلفات انجام شده به شرح ذیل می باشند
۱-اسم اینجانب در لیست کاندیداهای نصب شده در تابلوی موجود در سالن وجود نداشت و نام از سایر لیست های A4 به غیر از یک لیست تایپی در یک گوشه از سالن در قطع بنده ازلیست انتخابات و تابلوی وایت بورد روبروی مجمع اعضا حذف گردیده بود .به طوریکه بعد از انتخابات بعضی از همکاران علت انصراف را از من جویا شدند در صورتیکه من در هیچ قسمت انصراف خود را اعلام نکردم.

۲- ترتیب نوشتن اسامی کاندیداها علیرغم قانون اعلام اسامی کاندیداها به ترتیب حروف الفبا نبوده است.

۳- آمار اعضای عضو انجمن که مجاز به شرکت در انتخابات بودند اعلام نشد و معلوم نگردید با چه تعداد از افراد مجمع رسمیت پیدا کرده است و تعداد کل اعضا چند نفر بوده است. ( با عنایت به ۱۱۸ رای ماخوذه).

۴- یکی از کاندیداها به عنوان مجری گرداننده جلسه بود که تخلف آشکار است (آقای دکتر ….)و جالب توجه اینکه نام نامبرده نیز در صدر لیست انتخابات بوده است.
۵- به یکی دیگر از کاندیداهای عضو هیات مدیره قبلی که مجدد کاندید بوده است در روز انتخابات به عنوان پزشک نمونه جایزه داده شد که به نوعی تبلیغات واضح بوده است.

۶- علی رغم توافق برای عضویت تمام افراد شرکت کننده در جلسه تا پایان وقت انتخابات از رای دادن ۳ نفر از پزشکان که قبل از باز کردن صندوق رسیده بودند ممانعت به عمل امد که افراد فوق حاضر به شهادت دادن می باشند.
۷-انواع بی حرمتیها از سوی مدیریت و مجری جلسه ( آقای …)به افراد شرکت کننده صورت گرفت که مو جبات ترک جلسه توسط عده ای از کاندیداها و اعضا شد که با دخالت ریاست دانشگاه دوباره به سالن برگزاری باز گشتند .البته یک کاندید و اعضای طرفدار وی به طور رسمی از مجمع انصراف داده و از لیست شرکت کنندگان خارج شدند.

باتوجه به این شرایط خواستار ابطال انتخابات و برگزاری انتخابات مجدد و برخورد قانونی با مسببین این اقدامات را دارم ودر ضمن اینجانب حق پیگیری مطالبات خود را در مراجع بالاتر نیز محفوظ می دارم.درضمن مدارک و شاهدین بر این مدعا موجود و قابل ارائه می باشد.

با توجه به موارد عنوان شده باید دید نهادهای قانونی مرتبط چه تصمیمی در باره نتایج حاصل از این انتخابات لحاظ می کنند.
خبرآزاد می کوشد در روز های آتی بررسی فعالیت انجمن پزشکان عمومی را به درخواست مخاطبان در دستورکار قرار دهد.آمادگی انتشار نظرات مخالف نیز طبق رویه سایت همواره میسر است.

Share