عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۴ خبرداد

امکان صرفه جویی تا سقف۲۰ هزار میلیارد تومان/بررسی درآمدهای واقعی دولت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۴ از ارائه گزارش مسئولان دولتی و بررسی اعضای کمیسیون تلفیق در مورد درآمدهای واقعی دولت در سال ۹۴ خبر داد.

عدم اطلاع از ارزش فضاها و امکنه تاریخی باعث می شود به طرز سخیفانه ای با آن برخورد شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۴ با اشاره به جلسه عصر روز چهارشنبه این کمیسیون از ارائه گزارش مسئولان دولتی و بررسی اعضای کمیسیون تلفیق در مورد درآمدهای واقعی دولت در سال ۹۴ خبر داد.

jafarzadeG_6747 (1)غلامعلی جعفرزاده اظهار کرد: به هر حال دولت‌ها سعی می‌کنند تعهد کمتری برای خود ایجاد کنند، بنابراین درآمد قابل کسب حداکثری را اعلام نمی‌کنند بلکه درآمد حداقلی را می‌گویند تا اگر درآمد بیشتری کسب کردند جزء افزایش درآمد آن‌ها باشد. اما ماموریت تلفیق احصای درآمدهای واقعی است.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: دولت مدعی است که ۲۲۴ هزار میلیارد تومان درآمد عمومی دولت است که ۷۰ هزار میلیارد آن وابسته به نفت است و مابقی را از سایر درآمدها مثل مالیات، صادرات و عوارض کسب می‌کند. کاری که ما در کمیسیون تلفیق انجام می‌دهیم این است که درآمد واقعی دولت را استخراج کنیم.

این عضو کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۳ میزان افزایش مالیات ۲۸ درصد بود و در سال ۱۳۹۴ این میزان به ۲۲٫۵ درصد رسید، بنابراین ما معتقدیم در این زمینه جای کار وجود دارد. همچنین می‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد چرا که از ۱۶۶ هزار میلیارد تومان هزینه‌های جاری ۶۶ درصد مربوط به حقوق و مزایاست و مابقی هزینه‌ها قابلیت صرفه‌جویی را دارد.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: همچنین پیش بینی ما این است که می‌توانیم تا ۲۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی داشته باشیم، لذا ۵۰ درصد درآمد وابسته به نفت را می‌توانیم در افزایش درآمد سایر بخش‌ها یا صرفه‌جویی تامین کنیم.

به گفته این عضو کمیسیون تلفیق کلیات لایحه بودجه بعد از بحث و بررسی‌های صورت گرفته در جلسات هفته آینده کمیسیون تلفیق به رای گذاشته خواهد شد.
/ایسنا

Share