همزمان با برگزاری انتخابات در سراسر کشور

اعضای اصلی کانون مداحان شفت ,صومعه سرا, آستانه و فومن انتخاب شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام علیرضا ابراهیم‌زاده عصر امروز در جلسه اعلام نتایج انتخابات کانون مداحان و شعرای آیینی اظهار کرد: سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شعرای آیینی روز گذشته همزمان با سراسر کشور در شفت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام علیرضا ابراهیم‌زاده عصر امروز در جلسه اعلام نتایج انتخابات کانون مداحان و شعرای آیینی اظهار کرد: سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شعرای آیینی روز گذشته همزمان با سراسر کشور در شفت برگزار شد.

۱۳۹۳۱۰۱۲۰۰۰۲۰۴_PhotoAوی با بیان اینکه تعداد ۲۴ نفر از مداحان شفت در این دوره از انتخابات شرکت کردند، افزود: از بین ۱۴ کاندیدا، پنج نفر به عنوان اعضای اصلی و دو نفر نیز به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

فارس نوشت:رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت مدت برگزاری این انتخابات را هر چهار سال یک‌بار ذکر کرد و یادآور شد: منتخبان این دوره از انتخابات شهرستان شفت معرفی شدند.

وی، ادامه داد: در این دوره از انتخابات محمد قدسی‌نژاد، محبوب روستا، امیر باقری، مهدی مهجور و رسول جوادی به عنوان اعضای اصلی و محمد صفردوست و محمد غیوری نیز به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

ابراهیم‌زاده، هدف اصلی برگزاری این انتخابات را ساماندهی مداحان و شعرای آیینی دانست و یادآور شد: اعضای منتخب در این دوره  چهار ساله باید بتوانند به نحو شایسته وظایف محوله خود را بر مبنای اساسنامه کانون انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات موجب انسجام، وحدت و همدلی در بین تمام مداحان شهرستان شده است، خاطرنشان کرد: با تعیین ضوابط مداحی و نظارت بر عملکرد تخصصی و شأنی مداحان و شعرای آیینی و نیز تغذیه فکری مداحان و آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی مداحی و اشعار آیینی موجب تحول و پیشرفت در این عرصه شوند.
نفرات منتخب فومن

حجت‌الاسلام علیرضا ابراهیم‌زاده با بیان اینکه تعداد ۲۸ نفر از مداحان شهرستان فومن در این دوره از انتخابات شرکت کرده بودند، افزود: از بین ۱۵ کاندیدا تعداد ۵ نفر به عنوان اعضای اصلی و دو نفر نیز به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

وی حسن قویدل، رضا فتحی، میلاد پیر باوفا، کاظم شعبان‌زاده و سید رشید مقدس را به عنوان اعضای اصلی و مرتضی نوری و همت اسماعیل‌زاده نیز به عنوان اعضای علی‌البدل معرفی کرد.

منتخبین صومعه سرا

سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شعرای آیینی این شهرستان صومعه سرا بعد از ظهر امروز در محل شهرداری صومعه‌سرا با نامزدی ۱۵ نفر برگزار و اعضای اصلی و علی‌البدل این خانه برای یک دوره چهار ساله مشخص شد.

در این انتخابات محمد مشعوف، ابراهیم آذریان، محمد امانی، وحید نفیسی و هرمز نعمتی با کسب بیشترین آرا به عنوان اعضای اصلی این کانون معرفی و نورالدین کامران و علی نفیسی نیز به عنوان اعضای علی‌البدل  انتخاب شدند.

نفرات منتخب آستانه اشرفیه

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه ذاکرین اهل‌بیت باید در محتوا و فهم درست مصائب اهل‌بیت دقت بیشتری داشته باشند اذعان کرد: در مسلک اهل‌بیت میزان بالا و پایین بودن روی ملاک نیست بلکه ملاک خدمت برای اهل‌بیت و اباعبدالله الحسین است.

آستان خبر نوشت:حجت‌الاسلام سید رضا مطهری بابیان اینکه مسئولیت نوعی تعهد اجتماعی است نسبت به مردم و جامعه خاطرنشان کرد: آن‌هایی که مسئولیتی بر عهده آن‌ها گذاشته نشده است باید در کنار مسئولین در پیشبرد کارها اقدام نمایند.

وی از مداحان حاضر در این انتخابات خواست که با ارائه کار و حضور در کلاس‌های آموزشی توانمندی خود را در امور مداحی بالا ببرند.

در ادامه ۵۰ نفر از مداحان حاضر که حق رأی داشتند به ۱۹ نفر از داوطلبان عضویت در شورای مداحان این شهرستان رأی دادند که در پایان علی رضا علی نیا با ۳۴ رأی نفر نخست انتخاب شد.

آقایان هاشم پورحلم ۱۹رأی ، محمد یادگان ۱۷رأی ، حشمت علی نیا ۱۳رأی و خانم فاطمه دوراهی با ۱۲به‌عنوان اعضای اصلی و محمد پیر خوشحال و علیرضا الفتی اعضای علی‌البدل شورای مداحان شهرستان آستانه‌اشرفیه انتخاب شدند.

از نکات این دوره از انتخابات عدم حضور برخی از مداحان با سابقه شهرستان و همچنین شاعران آیینی در این دوره بود که به نظر می‌رسد اطلاعی از این دوره انتخابات نداشتند.

Share