امضای تفاهم زیست محیطی دانشگاه آزاد اسلامی و استانداری گیلان

استفاده از تکنولوژی پلاسمای حرارتی برای امحاء زباله و تولید انرژی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استانداری گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌ی همکاری‌های مطالعاتی، فناوری و عملیاتی در مدیریت پسماند تفاهم کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استانداری گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌ی همکاری‌های مطالعاتی، فناوری و عملیاتی در مدیریت پسماند تفاهم کردند.

jpg2954 این تفاهم نامه عصر دیروز در پایان نشست هیئت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان بین دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان و دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه در تهران به امضاء رسید.دیارمیرزا

استاندار در این نشست با اشاره به اینکه وجود زباله و پسماند یکی از مهم‌ترین معضلات گیلان و استانهای شمالی است گفت : به کارگیری روش‌های نوین و کارآمد در مدیریت پسماند با رعایت ملاحظات زیست محیطی  ضرورتی اساسی محسوب می‌شود. از اینرو بهره گیری از آخرین فناوری و پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا یعنی تکنولوژی پلاسمای حرارتی برای امحاء زباله و تولید انرژی از محورهای مهم این تفاهم نامه است.

 استاندار افزود : از آنجائیکه تکنولوژی پلاسمای حرارتی منجر به تولید انرژی می‌شود مذاکراتی با وزارت نیرو برای تسهیل در فروش برق این سامانه انجام داده‌ایم.

دکتر نجفی افزود : روزانه بطور میانگین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تن زباله در گیلان تولید می‌شود که در روزهایی که با ورود گردشگران مواجه‌ایم این مقدار حتی به ۲۵۰۰ تن نیز افزایش می‌یابد.دیارمیرزا

وی با اشاره به اینکه برای رهایی از وضعیت ناهنجار زباله در استان از طرح های زیست محیطی شرکتهای دانش بنیان حمایت می‌کنیم اظهار امیدواری کرد :تجربه نشان داده تاسیس کارخانه های کمپوست پاسخگوی نیازهای استان نیست .

 دکتر نجفی افزود : علاوه بر اجرای طرح‌های زیست محیطی در گیلان به اقدامات فرهنگی نیز روی آورده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت و ضرورت استقرار شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت : ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای رشد و فناوری در این دانشگاه ضرورت مهم برای استان است.

Share