کسب رتبه برتر در رشته پژوهش میان رشته ای قرآن

استاد قرآن اهل انزلی منتخب سیزدهمین جشنواره پایان نامه های قرآنی کشور

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، در اختتامیه پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان در برج میلاد از مجید ابراهیمیان ،استاد مؤسسه خانه قرآن شهرستان بندرانزلی و دارنده ی پایان نامه برتر قرآنی در سیزدهمین جشنواره پایان نامه های قرآنی کشور از سوی وزیر علوم و تحقیقات تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

استاد قرآن اهل انزلی منتخب سیزدهمین جشنواره پایان نامه های قرآنی کشور

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، در اختتامیه پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان در برج میلاد از مجید ابراهیمیان ،استاد مؤسسه خانه قرآن شهرستان بندرانزلی و دارنده ی پایان نامه برتر قرآنی در سیزدهمین جشنواره پایان نامه های قرآنی کشور  از سوی وزیر علوم و تحقیقات تقدیر و قدردانی به عمل آمد.
استاد قرآن اهل انزلی منتخب سیزدهمین جشنواره پایان نامه های قرآنی کشورپایان نامه ابراهیمیان در پنجمین دوره مسابقات بین المللی دانشجویان مسلمان ، در رشته پژوهش میان رشته ای قرآن ، در بین کشورهای اسلامی ( از جمله مصر،عراق،سوریه، لبنان و … ) جزو پایان نامه های برتر و قابل تقدیر شناخته شد.
مجید ابراهیمیان دارای مدرک کارشناسی مدیریت دولتی و کارشناسی ارشد در زمینه علوم قرآن و حدیث می باشد و در حال حاضر در دانشگاه آزاد بندرانزلی ، دانشگاه سماء و دیگر دانشگاه های استان گیلان مشغول به تدریس دروس معارف به دانشجویان است.
موضوع پایان نامه این فعال قرآنی، آداب قرائت قرآن و ضوابط موسیقیایی آن در صوت و لحن بوده و وی در پایان نامه خود به این موضوع پرداخته است که آیا صوت و لحن در قرآن و احادیث و روایات آمده است؟ یا اصلا می توان قرآن را با هر صوتی تلاوت نمود یا اینکه ضوابط و حدودی دارد و چه چیزی این حد و مرز را معلوم میکند؟
این استاد برجسته قرآن با نتیجه گیری از خود آیات و احادیث توانست به استنباط این موضوع بپردازد که در قرائت قرآن با توجه به خود آیات و احادیث و روایات محدودیت هایی در روش صوت و لحن وجود دارد.
راهنمای ابراهمیان درارائه این پایان نامه برترو قابل تقدیر؛ دکتر محمد علی لسانی و دکتر ملیحه سادات سید رضا بوده والبته در تدوین آن نیز استاد محمود لطفی نیا با وی همکاری داشته اند.
گفتنی است استاد ابراهیمیان کسب مقام اول شهرستانی رشته قرائت در سال ۷۶ ؛ مقام دوم مسابقات دانش آموزی استان در سال ۸۰ ؛ مقام اول مسابقات منطقه ای اساتید دانشگاه آزاد در سال ۹۰ و مقام سوم فرزندان کارکنان نیروی دریایی در سال ۹۳ در کارنامه خود دارد.

Share