تجمع اعتراض آمیز مردم تهران مقابل سفارت فرانسه

از جا کندن تابلوی خیابان نوفل لوشاتو/مقاومت نیروهای امنیتی از تلاش برای ورود به سفارت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تجمع دانشجویان در محکومیت اقدام نشریه شارلی مقابل سفارت فرانسه با شعار هیات من الذله برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تجمع دانشجویان در محکومیت اقدام نشریه شارلی مقابل سفارت فرانسه با شعار هیات من الذله برگزار شد.این مراسم با قرائت آیاتی از سوره فتح به صورت رسمی آغاز شد.

۲۴e212f9-cef5-4a0d-9c9a-98c5a7820b71ایسکانیوز نوشت:حضور اقشار مختلف مردم در این تجمع قابل توجه است. همچنین نیروهای امنیتی مانع از حضور جمعیت در مقابل ساختمان سفارت می شوند و مردم و دانشجویان در ابتدای خیابان نوفل لوشاتو گرد هم آمده اند.

مردم و دانشجویان با شعار هایی همچون «سفیر فرانسه اخراج باید گردد» ، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» اوج تنفر خود را نسبت به این اقدام اعلام می کنند.

شعار « الله اکبر لبیک یا محمد»،«شعار مرگ بر فرانسه، می کشیم می کشیم آنکه اهانت کند» در خیابان نوفل لوشاتو طنین انداز شده است.

**

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع تجمع کنندگان مقابل سفارت فرانسه در خیابان نوفل لوشاتو است. توکلی در ادامه در جمع مردم سخنرانی کرد.

**

دانشجویان با شعار «وزارت خارجه، موضع انقلابی»، «وزارت خارجه، بصیرت بصیرت» و «وزارت خارجه اقدام انقلابی» خواستار موضعی قاطع از سوی دستگاه دیپلماسی شدند.

مسئولان امنیتی اجازه تردد خبرنگاران و تصویربرداران در محوطه سفارت را نمی دهند.

**

پرچم فرانسه توسط تجمع کنندگان با شعار لبیک یا محمد(ص) به آتش کشیده شد.

**

یکی از دانشجویان انجمن اسلامی مستقل که اجرای برنامه را بر عهده داشت در ابتدا با ا قرائت پیامی به صحت مقدس پیامبر اسلام سلام و درود فرستاد.

در این پیام آمده است سلام بر محمد (ص) حامی بزرگ ستمدیدگان و بی یاوران. سلام بر محمد (ص) جاری کننده خطه ایمان و عدالت در پهنه زمین. سلام بر محمد (ص) پایه گذار حکومت صالحان در عرصه خاک.

در ادامه دانشجویان با صحبت مجری برنامه که چنین گفت مگر ما مرده ایم که کسی بخواهد به ساحت مقدس پیامبر اهانت کند شعار سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم سر دادند.

**

عبدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران باید اقدام به انقلاب کند. ما در چند سال اخیر شاهد بودیم از طرف غربی ها به اسم آزادی بیان اهانت های زیادی به اسلام و حضرت محمد (ص) کرده اند.

وی همچنین در جمع تجمع کنندگان افزود: چگونه است که پوشش و حجاب در این کشورها که مدعی آزادی بیان و دموکراسی هستند ممنوع است. همچنین ساختن مساجد در این کشورها ممنوع است و تنها ادعای آزادی بیان و دموکراسی دارند.

عبدی گفت: کشورهای غربی می خواهند اسلام را به داعش نسبت دهند و ما اجازه نخواهیم داد که این کار را انجام دهند و چقدر مضحک و خنده دار است که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک کودک کش و قاتل در خیابان های فرانسه راهپیمایی می کنند.

** توکلی:آیا این رفتار فرانسوی ها حتی آخ نمی خواست؟

۳bc06fe5-3d36-4dee-8908-49deeaed1e1a-300x225در ادامه برنامه احمد توکلی نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو اظهار داشت: این آزادی نباید منجر به اهانت شود.

وی افزود: عده ای در روزنامه بد کاره ای به مقدسات توهین می کنند و کار زشتی انجام می دهند. این ثمره کار خودشان است. ثمره کار موساد بوده تا مسلمانان اروپایی را هم تحت فشار قرار دهند.

توکلی ضمن انتقاد از اقدام دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: در شرایطی که فرانسه این خیانت غیر انسانی را انجام می دهد و تمام مسلمانان کشور را هدف قرار داده است وزارت خارجه نباید چنین رفتاری را انجام می داد. آیا این رفتار فرانسوی ها حتی آخ نمی خواست؟

توکلی خطاب به دستگاه دیپلماسی به کشور اظهار داشت: آیا شما نمی فهمید رسول خدا، اسلام و قرآن وجه مشترک همه اقوام ایرانی است؟ آیا شما نمی فهمید پیامبر اسلام (ص) وحدت بخش همه مسلمانان است؟ اگر فهم دارید به کار بگیرید و اگر غیرت دارید به کار ببندید. ما شما را دعوت می کنیم به آنچه که برای ایران عزت می آفریند. ما شما را دعوت می کنیم به آنچه برای ایران احترام می آورد.

در ادامه سید حسین میرحاجی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیرامون تجمع امروز گفت: امروز اینجا جمع شده ایم برای اینکه به سفیر بی هویت فرانسه بگوییم لبیک یا محمد. اگر این سفارت منحوس را روی سرشان خراب نمی کنیم به خاطر حرف امام و رهبری است.

نوفلدانشجویان معترض با شعار سفارت فرانسه تعطیل باید گردد، قصد عبور از نیروهای امنیتی و داخل شدن به سفارت را دارند که نیروهای امنیتی اجازه نمی دهند، اما دانشجویان همچنان شعار خود را تکرار می کنند.

**

مسئولان بسیج دانشجویی در حال متفرق کردن دانشجویان هستند.

**

دانشجویان تابلوی خیابان نوفل لوشاتو را از جا کنده و دست به دست بین تجمع کنندگان در حال جابجا شدن است.

**

۱۴۲۱۶۷۶۷۷۰۸۱۹_DANI244111مردم در اعتراض به عده ایکه تابلو خیابان نوفل لوشاتو را شکستند گفتند: کار شما اشتباه است، این خیابان به خاطر حضرت امام نامگذاری شده است. این تابلو خیابان فرانسه نیست که شما با حب و بغض آن را کنده اید.

**سفیر را از مملکت ما اخراج کنید

میرحاجی در جریان این تجمع گفت: این سفیر را از مملکت ما اخراج کنید. ناموس این کشور را در سفارت فرانسه بی حجاب می کنند و چه کار می کنید.

وی تاکید کرد: حرکت نشریه فرانسوی خاک پاشی به آفتاب است. دیپلمات های فرانسه می گویند ناوهایمان را به خلیج فارس می آوریم و با شما می جنگیم در حالی که پیامبر ما ۱۴۰۰ سال پیش قلب ها را تسخیر کرده است. لشکر ما مسلمانان داخل خاک اروپا و فرانسه است.

در ادامه هم یکی از دانشجویان اقلیت دینی تریبون را در اختیار گرفت و درباره اقدام اخیر نشریه فرانسوی اظهار داشت: کشورهای غربی به خاطر منافع خود در پی ایجاد اختلاف میان مسلمانان هستند و در این راستا گروهک های تکفیری را تجهیز می کنند.

وی افزود: اسلام ما دین رحمت و عظمت است، دین انسان دوستی و صلح است. جای تعجب است کشورهای اروپایی از فرق انحرافی تبعیت می کنند. دولت فرانسه هم از گروههای تروریستی حمایت می کند.

وی تاکید کرد: ما آزادی بیانی را که منجر به توهین مقدسات می شود بر نمی تابیم و آن را محکوم می کنیم.

۳۰cd0d-67fd-4f74-8e6d-5964465135e7-300x224در ادامه حجت الاسلام پناهیان ضمن محکوم کردن اقدام نشریه فرانسه شارلی ابدو اظهار داشت: کشورهای غربی و فرانسوی در این فتنه سیاه و بازی نفرت انگیز جز پیاده نظام چیز دیگری نیستند. فرانسه و سایر کشورهای اروپایی مانند سگ قلاده به گردن هستند.

وی ادامه داد: ما هنوز نیرنگ های این کشور را در روزهای دفاع مقدس فراموش نکرده ایم. ما هنوز موشک های هوا به زمین، حمایت از معاندین انقلاب، تجهیز عراق، پشتیبانی از تروریست ها سلطنت طلب ها و رذالت های فرانسه را فراموش نکرده ایم.

وی اضافه کرد: ما هنوز خون شهیدان مان را که با موشک های تو به زمین ریخته است را فراموش نکرده ایم و نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: روز به روز بر بغض ما نسبت شما افزوده می شود و تا اسلام هست حیله های تو را فراموش نمی کنیم.

پناهیان خطاب به دیپلمات های فرانسه گفت: ما وقتی سر شما فریاد می زنیم می خواهیم این فریاد به گوش اربابان شما و اسرائیل برسد. می دانید که اگر آمریکا خود را در پرتگاه شکست و نابودی نمی دید دست به این جنایت نمی زد.

وی خطاب به دولتمردان آمریکا گفت: اگر تا به امروز مرگ بر آمریکا هشدار به تو بود به محمد (ص) قسم تا مرگ تو را نبینیم لحظه ای از مبارزه با تو دست بر نمی داریم. سی و چند سال است که جاسوس بوده ای و امروز درس های گذشته ات را پس می دهی.

اگر لبه تیز فتنه خود را به سوی رسول اکرم (ص) نشانه رفتی بدان که این تنها توهین به رسول الله نبود. ما مسلمانان تا نیستی و نابودی کامل استکبار از پا نمی نشینیم.

پناهیان گفت: پیامبر ما رسول رحمت است اما نه برای تو و برای دول اروپایی و صهیونیست. پیامبر ما پیامبر رحمت است اما نه برای جبهه استکبار و کفر. دشمنی شما با پیامبر ریشه در آیین رسول الله دارد. پیامبر اسلام و ما اسلام آمریکایی شما نیست. اسلام ما اسلام عزت است.

وی ادامه داد: این اسلام باید در عالم سلطنت کند امروز موج بیداری اسلامی تمام عالم را در برداشته و استکبار را خوار و ذلیل کرده است. ای آمریکا تا ساعاتی دیگر که بسیار دور نیست ریشه استکبار جهانی و اربابت صهیونیست را از عالم خواهیم کند.

دانشجویان با شعار سفارت فرانسه تعطیل باید گردد بر حضور خود در این مراسم اصرار دارند و محل را ترک نمی کنند.

Share