نادر یارحسینی

اجرای طرح روابط سالم در مدارس مغایر با آموزه های دینی است

اجرای طرح روابط سالم درمدارس مغایر با آموزه های دینی است ایام نوجوانی وجوانی از بهترین و با ارزش ترین وحتی تاثیر گذارترین دوران زندگی است، این ایام از درخشندگی،فروغ،نشاط ،شادابی ،قوت وقدرت برخوردار است . اوج احساسات و عواطف و ازخود گذشتگی و اصلاح وخوسازی و تربیت در این دوران از زندگی است . […]

اجرای طرح روابط سالم درمدارس مغایر با آموزه های دینی است
farhangnews_102491-292025-1416750249ایام نوجوانی وجوانی از بهترین و با ارزش ترین وحتی تاثیر گذارترین دوران زندگی است، این ایام از درخشندگی،فروغ،نشاط ،شادابی ،قوت وقدرت برخوردار است . اوج احساسات و عواطف و ازخود گذشتگی و اصلاح وخوسازی و تربیت در این دوران از زندگی است . تربیت و معنویت و علم و دانش دراین دوران به حد اعلی می رسد. در این دوران شور به شعور مبدل می گردد. عزم و اراده در این سنین محکم می شود، آینده نوجوان در این دوران رقم می خورد. تغییرات و تحولات دراین سنین رخ می دهد. در این سنین است که به فلک الافلاک دست می یابدو در این دوران است که خودرا ازفرش به عرش می رساند و در این سنین است که به فرموده امام(ره) راه صدساله را یک شبه طی می کند مثل شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس از جمله شهید فهمیده.

حضرت ابراهیم (ع)در نوجوانی به مبارزه با مشرکان پرداخت و بتها را شکست و حضرت علی (ع) نیز در نوجوانی با پیامبر(ص) بیعت نمود و اغلب یاران امام عصر(ع) جوانان هستند. بهترین تربیت را قرآن کریم ارائه نموده است . اهمیت نوجوانی و جوانی آنقدر زیاد است که رسول خدا و ائمه اطهار (ع)سفارشات بسیار درتعلیم وتربیت وخودسازی آنان نموده اند. پیامبرگرامی اسلام (ص) فرمودند: نوجوانان دارای قلبی پاک و پرفضیلت اند. حضرت علی (ع) روح پاک جوانان را به زمین بکر و دست نخورده تشبیه کرده اند، زیرا هرگونه تغییر درآن به سهولت امکان پذیر است .
جوانان بدلیل قلبی پاک وبی آلایش به ملکوت وآسمانها نزدیکترند. جوانان بهترین سرمایه هر جامعه محسوب می شوند. درصورت مدیریت صحیح جوانان به راحتی مشکلات جامعه و کشور را مرتفع و دشواریها را از سر راه برمی دارند. پس از معصومین (ع) تنها کسانی که توانستند نوجوانان و جوانان را درست تربیت نموده
و از توان آنان برای حفظ اسلام و انقلاب اسلامی بهره بگیرند امام خمینی (ره)و مقام معظم رهبری اند. امام جوانان ومشکلات شان را درست شناخته بودند، بیانات امام درباره جوانان همان چیزی بود که از عمق فطرت درونی شان می جوشید ، همان روشی که انبیاء در هدایت و ارشاد مردم بکار می گرفتند. حضرت امام دائما جوانان را به خوسازی و ذکر و یاد خدا و عبادات سفارش می فرمودند. آن حضرت جوانان را اینگونه خطاب می کردند:« ذخیره ملت ،افتخار اسلام ،لشکرخدا، آبروی انقلاب اسلامی، نور چشم اسلام، سربازان امام زمان (عج)، روسفیدی ملت، انتظار اسلام،احتیاج اسلام.»
حضرت امام( ره) راه مصونیت آنان را « مانوس شدن به قرآن و دوری ازهوای نفس و پرهیز از خواسته های حیوانی » برمی شمردند .آن امام سفر کرده راه نجات جوانان را در«آگاهی ،بیداری،تقویت ایمان، دوری ازفساد،دشمن شناسی، جهاداکبر، نظم، تحول باطنی، هجرت از خودبه خدا،توجه به معنویت، تسلط برنفس، ذکرویادخدا ،نماز و قرآن، حضور در عرصه های سیاسی ،اجتماعی،اقتصادی وفرهنگی و..» می دانستند. امام (ره)معتقدبودندکه «جوانان برای اصلاح وتربیت خویش به تهذیب نفس بپردازند و از فضای جنسی و شهوترانی دوری گزینند»و اعتقادشان این بود که «تربیت برت علیم مقدم »است ومی فرمودند که« تربیت باید همراه با تقوی» باشد. آن حضرت نجات کشور را در«سایه تربیت جوانان» می دانستند. امام خمینی درباره به فسادکشاندن جوانان در رژیم گذشته فرمودند:« آزادی فحشاه و رواج شهوترانی خواست ابرقدرتها است» واشاره به این نکته داشتندکه :« قضیه ی دریااین بود که جوانهای نورس و این دخترهای نورس در دریا بروند….نسل ضایع بشود»وامام این« آزادی را سوغات غرب »می دانستند. آن حضرت می فرماید:«آنها بنا داشتنداین جوانها را فاسدکنند تا بی تفاوت شوند و جوان ها را به تباهی بکشانند.» سخنان امام(ره) درباره
تربیت برگرفته از قرآن کریم بود که به خودسازی و دوری از محیط شهوترانی تاکید داشتند . برای اینکه آموزش وپرورش بتواند چندین میلیون کودک ونوجوان وجوان را سالم
تربیت نموده و این مهمترین سرمایه ها را درست به خانواده و جامعه تحویل نماید چاره ای جز آنکه قرآن را محور قرارداده وسفارشات و دیدگاههای حضرت امام (ره) راجدی بگیرد را ندارد.
اما بعد،آموزش وپ رورش برآن است ت طرح آموزش «روابط سالم »قبل از ازدواج را برای دانش آموزان دردوره متوسطه برگزار نماید واین طرح از سوی معاونت امورزنان وخانواده ریاست جمهوری به آموزش و پرورش ارجاع شده است ، البته در دوره حاکمیت اصلاح طلبان نیز چنین طرحی در  مدارس اجرا گردید، که اعتراضات زیادی درپی داشت و یقینا تبعات منفی زیادی روی جوانان گذاشت. اکنون چند سوال از دست اندر کاران و مجریان این طرح :
وقتی
ازدواج شرعی صورت نگرفته باشد ارتباط باجنس مخالف خلاف اسلام و قرآن نیست؟
آیا روبط سالم قبل از ازدواج یعنی ارتباط با رعایت اصول بهداشتی جهت جلوگیری از بیماری ایدز و امثا لهم؟
آیا دین اجازه این ارتباط را به جوانها می دهد؟ آیا بهتر نیست این طرح به اولیاء دانش آموزان آموزش داده شود که در آن صورت تبعات جنسی و انحرافات نیز درپی نخواهد داشت؟
آیا آموزش جنسی به دانش آموزان که از لحاظ سنی و تحصیلی وشغلی و… از شرایط لازم برخوردار نیستند کار درستی است؟
آیا جز این است که بااین طرح موجبات بیداری زود رس جنسی و بلوغ زود رس جنسی فراهم می شود و سن بلوغ کاهش می یابد؟ آیا وقتی شرایط ازدواج برای جوانان مهیا می گردد و آنها برای آزمایشات به مراکز بهداشتی مراجعه می کنند کارشناسان آنها را آگاه نمی کنند و شناخت لازم به آنها نمی دهند؟
به فرض در یک جمع ۳۰نفره ۵نفربه انحای مختلف از مسائل جنسی مطلع بوده و یا روابطی داشته باشند آیا با آموزش این طرح دیگر دانش آموزان معصوم مبتلا نمی شوند؟
آیا روابط سالم یعنی ارتباط آزادانه و غیر مشروع وبا رعایت مسائل بهداشتی ؟ آیا در تربیت قرآنی و فرمایشاتمعصومین (ع) و کلام گهربار حضرت امام (ره) درباره نوجوانان و جوانان رواج شهوترانی و جنسی نهی نشده است؟
در فضایی که مسائل جنسی مطرح و به جزئیات پرداخته می شود آیا درچنین شرایطی دانش آموزان می توانند به درس وشغل ومهارت وعاقبت خود و مملکت و اسلام و قرآن بیاندشند؟
آیا وقتی دانش آموزان وارد فضای جنسی شده و به آن سرگرم می شوند به دشمن و نقشه های او و به مبارزه با او میاندیشند؟ آیا به گناه و معصیت نمی افتند؟ آیا جوانی که غرق در مسائل جنسی گردیده به ذکر و یادخدا می افتد وبه عبادت می پردازد؟ به فرض اگر در کشورهای غربی این امور آموزش داده شود جز این است که ارتباط دختر و پسر آزاد است ؟
آیا فرید و امثالهم با این اندیشه که اگردر غرب روابط جنس مخالف آزاد باشد پس از مدتی خودبه خود جامعه از انحرافات جنسی نجات می یابد اما روز به روز جامعه سقوط کرد و مردم درفساد غرق شدند ، گرچه پیشنهاد دهندگان پشیمان گشتند اما نجات جامعهغرق شده غیر ممکن بود؟ آیا بهترنیست برای جلوگیری از ارتباطات غیرمشروع وحفظ و سلامت جامعه و خانواده ها به قرآن متوسل شده و ازکلام الهی بهره گرفت و روح تشنه دانش آموزان را سیراب نمود و همان روحی که در عهد الست باخداپیمان بسته است؟ اند لس و الجزایر چرا پس از پیروزی و آن همه کشته ها دوباره شکست خوردندآیا جز این بود که دشمنان و استعمارگران از طریق رواج
ابتذال و فساد میان مردم به اهداف خود رسیدند و پیروزشدند ؟ آیا جز آن است که دشمنان اسلام برآنند تا بارواج ابتذال هویت و حمیت و غیرت رادر جامعه از بین ببرند؟ آیا جز این است که دشمنان اسلام ومسلمین برآنند تااز طریق ماهواره و فیلمها ومطبوعات و رسانه ها بنیان خانواده هارا سست و از هم بپاشند ؟ آیا دشمنان اسلام ازطریق رسانه های تصویری بدنبال رواج فساد و فحشا و مبتلا ساختن جوانان به این آلودگیها نیستند؟ آیااجرای این طرح در آموزش وپرورش ناخواسته دشواریهای دشمنان را مرتفع ورسیدن به اهداف شان تسریع نمی بخشد؟
آیا بهتر نبود طراحان وتصمیم گیرندگان بجای این طرح راههای جلوگیری ازاعتیاد در مدارس و بین جوانان را ارائه می دادند؟ آیا جز این است که حفظ وسلامت جامعه بانمازفراهم می گردد.
آیا ارائه طرحی که همه دانش آموزان به اقامه نماز بپردازند شایسته تر نبود؟ آیا جزاین است که وقتی دانش آموزی خدای رحمان را حاضر و ناظر ببیند معصیت نمی کند و از فعل حرام دوری می کند؟
آیا بهترنبود درباره استحکام خانواده و جلوگیری از طلاق که منفور ترین چیز نزدخداست طرحی داده می شد ؟ آیا بجای آموزش جنسی به دانش آموزان بهترنبودراه مقابله باماهواره که خانمان برانداز است در مدارس داده می شد؟
آیا رادیو و تلویزیون بهترین و بیشترین تاثیر در اصلاح روابط ندارد چرا طرحی برای آگاهی و شناخت مردم به این رسانه ملی داده نمی شود؟ آیا طرحهای باانگیزه وتشویقی قرآن و نماز صدرصد دانش آموزان را بیمه نمی کند؟ اگر صرفا آگاهی و شناخت باعث جلوگیری از زیان و ضررجسمی و روحی می باشد پس چرا افراد باسواد و تحصیلکرده و گرفتار اعتیاد گردیده و بعضی دارای تحصیلات عالی نیز سیگار می کشند؟
از وزارت محترم آموزش و پرورش و نمایندگان محترم مجلس و تشکلهای محترم فرهنگیان کشور درخواست می گردد تا این طرح در مدارس متوقف گردد .

نادر یارحسینی
پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share