اجرای حکم تخریب طبقه منفی سه و طبقه هفتم پاساژ علاءالدین+تصاویر و حواشی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شب گذشته و پس از تذکرات پی در پی نمایندگان شورای شهر تهران عملیات اجرای احکام قانونی تخریب طبقات هفتم و منفی سه پاساژ علاء الدین توسط شهرداری تهران با همراهی نیروی انتظامی آغاز و تا پاسی از بامداد جمعه به طول انجامید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شب گذشته و پس از تذکرات پی در پی نمایندگان شورای شهر تهران عملیات اجرای احکام قانونی تخریب طبقات هفتم و منفی سه پاساژ علاء الدین توسط شهرداری تهران با همراهی نیروی انتظامی آغاز و تا پاسی از بامداد جمعه به طول انجامید.

۱۴۲۰۱۸۳۳۰۶۸۶۸_kholousi-38ایسنا نوشت:شهرام گیل آبادی، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در جریان تخریب طبقه هفتم علاءالدین گفت: مالک این پاساژ در توافقی تعهد کرده بود از ابتدای ساخت در ۱۸ سال پیش پارکینگ لازم را در پلاک دیگری تامین کند که این تعهد را اجرایی نکرده است. این پاساژ پایان کار ندارد و بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ مقررات ملی ساختمان، این بنا حکم قانونی دریافت کرده و شهرداری موظف به اجرای این حکم است.

وی با تاکید بر تردد ساعتی ۶۴۰۰ نفر در این پاساژ افزود: این ساختمان باید برای اخذ استانداردهای ایمنی و تائیدیه‌های سازمان آتش‌نشانی موارد ایمنی را اجرایی کند. متأسفانه برای پیشگیری از حوادث احتمالی دائما توسط آتش‌نشانی تذکراتی داده شده ولی تاکنون این تذکرات اجرایی نشده است. باید قانون برای حفظ ایمنی شهروندان تحت هر شرائطی اجرا شود. مطمئنا ایجاد فضای ایمن در پاساژ علاءالدین توسط سازمان آتش‌نشانی دنبال خواهد شد و در صورتی که موارد اعلام شده توسط این مجموعه رعایت نشود، در آینده برخوردهای دیگری نیز با این مجموعه خواهیم داشت.

حمایت برخی قدرت‌ها از مالک پاساژ علاءالدین

وی ادامه داد: مبارزه با فساد اداری و مالی جز سیاست‌های قطعی شهرداری تهران است و یقینا با متخلفان در بیرون و درون مجموعه برخوردهای لازم انجام می‌شود. ممکن است در آینده شاهد اجرای احکام قانونی در مورد سایر ساختمان‌هایی که تخلفاتی دارند، باشیم.

وی به برخی حمایت‌ها از مالک این پاساژ و ایجاد ارعاب و تحریک خبرنگاران اشاره کرد و گفت: ظرف مدت کوتاهی ۱۷۰ خبر درخصوص این بنا مخابره شده که حاکی از حمایت برخی قدرت‌ها از مالک این پاساژ است.

حاشیه‌های تخریب مغازه‌ها در پاساژ علاءالدین
ایرنا نوشت:ماموران شهرداری که از ساعت ها قبل در مقابل پاساژ حضور داشتند، بعد از انجام اقدامات لازم، گروه گروه با کلنگ و پُتک و دستگاه های بُرش آهن وارد این مجتمع تجاری شدند.

** نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی همه ورودی ها به خیابان جمهوری و اطراف آن را مسدود کرده بودند.

** برخی از مغازه داران این مجتمع تجاری که از ساعت ها قبل در محل حضور یافته بودند، بعد از مشاهده ورود ماموران شهرداری به داخل پاساژ، از سوی ماموران پلیس به سمت دیگر خیابان هدایت شدند.

** به غیر از خودروهای متعلق به شهرداری تهران، ماشین های آتش نشانی و اورژانس تهران نیز در محل حضور داشتند.

** مجتمع تجاری علاءالدین یکی از بزرگترین مراکز عرضه گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی در تقاطع خیابان های جمهوری اسلامی و حافظ در مرکز تهران واقع است و در مجموع حدود یک هزار و ۱۰۰ باب مغازه دارد.

Share