مرور روزنامه های صبح گیلان

اجازه ما هم دست احمدی‌نژاد است/همه چیز در عشق و یادی از کوچه‌های زولبیایی رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خبر رسیده که احمد رمضانپور نرگسی در یکی از مصاحبه های خود عنوان نموده که ما دنبال فضایی هستیم که احمدی نژادی ها هم در انتخابات شرکت کنند,خواستیم عرض کنیم نفرمایید!اجازه خیلی ها دست احمدی نژاد است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در این خبر به مهم ترین اخبار روزنامه های صبح گیلان پرداخته می شود.

ن – غ در ستون « دیوار موش داره» روزنامه «سوال جواب» نوشت: قرار بود برف سنگین گیلان را فرا بگیرد و خوش به حال بعضی ها شود اما این اتفاق نیفتاد و بد به حال همان عده شد;حالا مقصر کیست؟هواشناسی,مطبوعات,صدا و سیما,مدیران دولتی و…که این امید را در دل یک عده کاشتند اما ناامید شدند بماند!البته این اولین بار نبود که این اتفاق افتاد;چند سال قبل هم(بعد از برف بزرگ سال ۸۶)یک عده با شنیدن اخبار بارش برف خود را از…به شهر رشت رسانده بودند تا پس از بارش برف سنگین برف رویی خانه ها و اماکن پرداخته و دولا پهنا حساب نموده و پول هنگفتی صاحب شوند.اما شانس بد آنها همان شب بارش ها بصورت مخلوط باران و برف بود!
پارسال برفروبی منازل مسکونی تا ۹۰۰ هزار تومان هم رسیده بود و امسال حتما مترمربعی حساب می کردند!
خدا را چه دیدیم هنوز دو ماه و اندی تا بهار مانده شاید یک برف سنگین گیلان را فرا گرفت و خوش به حال آن یک عده شد!

لزوم جمع آوری تاکسی های فکستنی رشت!
با خبر شدیم که قرار است سازمان تاکسیرانی کلانشهر رشت یک سری تسهیلات به دارندگان تاکسی های مدل پایین و سال های قبل از ۸۴ بدهد تا ناوگان حمل و نقل شهری تا حدودی خوشگل و زیبا شود.
خواستیم بگوییم که خوشگلی ناوگان حمل و نقل شهری و سمند مدل EFV پیشکش!شما اول یک سری تسهیلات خوب و ارزان به دارندگان تاکسی های مدل پیکان بدهید تا این ها سطح تاکسی های خود را ارتقا دهند و با هارمونی که بین چاله و چوله های شهر و تاکسی های پیکان ایجاد شده کمتر « تک و پهلو و کلیه»مردم نجیب را پایین بیاورند بعد برسیم به تاکسی های مدل پراید و پژو و سمند.دیارمیرزا
طبیعی است وقتی که از تاکسی های قبل از سال ۸۴ بتوانند تسهیلات بگیرند این رغبت در دارندگان پراید و پژو و سمند بیشتر از پیکان است پس علی می ماند و حوضش و شهروندان فهیم می مانند و پیکان های فکستنی!

اجازه ما هم دست احمدی نژاد است!
خبر رسیده که احمد رمضانپور نرگسی در یکی از مصاحبه های خود عنوان نموده که ما دنبال فضایی هستیم که احمدی نژادی ها هم در انتخابات شرکت کنند,خواستیم عرض کنیم نفرمایید!اجازه خیلی ها دست احمدی نژاد است,اصلا انتخابات مجلس دهم بدون حضور احمدی نژادی ها که چه عرض کنیم خودش شخص احمدی نژادی جلال و شوکتی دارد؟! اصلا آغاز به کار مجلس دهم بدون ریاست مجلسی احمدی نژاد غیر قابل تصور است!اصلاح طلب محترم تازه کجا را دیدی در سال ۹۵ احمدی نژاد قرار است مجلس را به ریاست خودش به صحنه سینما و تئاتر تبدیل کند و نمایندگی مردم را هم نوعی هنرپیشگی(هنر مورد علاقه شخص وی)بقول علی مطهری فقط امیدوارم فیلم ها اکشن باشد!
آقای فعال سیاسی محترم! مجلسی که روزانه چند فیلم در آن به نمایش در نیاد را اصلا می توان اسمش را مجلس گذاشت؟!
soal-javab

گیلان امروز:از پوستر هفته فرهنگ و هنر رشت رونمایی شد

در شماره امروز «گیلان امروز» روایت دیدار پیشکسوتان هنر و مسئولین با استاد فریدون نوزاد و رونمایی از پوستر هفته فرهنگ و هنر رشت را می خوانیم.کوروش مهیار نوشته است:

مراسم رونمایی از پوستر هفته فرهنگ و هنر رشت صبح دیروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر در منزل استاد فریدون نوزاد محقق و نویسنده برجسته گیلانی برگزار شد.

ظهر آفتابی سه‌شنبه بیست و سوم دی ماه جمعی از اساتید هنر و اصحاب مطبوعات با حرکت به سوی منزل استاد فریدون نوزاد، پیشکسوت عرصه هنر و مطبوعات گیلان ضمن تقدیر و تجلیل از ایشان و گفتگویی صمیمانه و بیان خاطراتی از گذشته با هم از تابلوی هنری نخستین هفته فرهنگ رشت رونمایی کردند. در ابتدای این گردهمایی صمیمانه و گرم آقای نوزاد با سخنان پر از سپاس و بیان برخی خاطرات به شنیدن سخنان دوستان قدیمی و فرهیخته خود نشستند. و اهمیت و ارزش والای چنین امر فرهنگی مهمی را برای همه‌ی مردم گیلان مبارک و شایسته خواندند.

در ادامه فریدون نوزاد با ابراز خوشحالی فراوان از حضور هنرمندان و اساتید و مسئولین عرصه فرهنگ و هنر گفت: زمان می‌گذرد و همواره چنین امور نیکی که باعث شکوفایی استعداد‌ها و تعالی اخلاق و هنر همگان و در هر سطحی می‌شود، پاینده می‌ماند.

۶۰ سال عاشقی

وی خود را ۶۰ سال عاشق عرصه ادب و مطبوعات و فرهنگ بومی دانست و افزود: هر پژوهش و تحقیقی هم بوده از عشق و علاقه وافر به این سرزمین و مردمش انجام شده است. اهالی فرهنگ شاید نیاز به پاسخ گویی ندارند چرا که پاسخ در شخصیت خود آدم است. نوزاد در ادامه افزود: با همه دشواربودن راه اما از سال ۱۳۱۸ در هنر تئا‌تر استان فعال بودم. پس از ما هم عزیزانی فرهیخته چون آقایان نصر و میرمعنوی و دیگران از راه رسیدند و باز هم می‌رسند و من امید دارم که این پرچم کماکان در اهتزاز باشد. البته حمایت و همکاری شما نسل جدید، مسئولین فرهنگی استان و رشت حرف نخست را می‌زند.

ایده هفته فرهنگ رشت

در ادامه دکتر فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم ضمن خوش آمد به حاضرین رضایت خود را در زمینه‌ی پیشنهاد ثقتی، مسئول اداره ارشاد اسلامی رشت اعلام کرد و گفت: با تشکیل کارگروه انسجامی به ایده هفته فرهنگ در ابعاد و اشکال متنوع داده شد.

وی افزود:البته به حق ما در گیلان هر چه که داریم از پیشکسوتانی داریم که عمرشان را به پای الهه هنر نهاده‌اند.به گفته او ایجاد هفته فرهنگ در رشت و بعد از آن در سایر شهر‌ها باعث می‌شود که هنرمندان و اهالی فرهنگ بدانند که کار‌هایشان در طول سال در چنین هفته‌ای به ارزیابی و تجلیل دوباره گذاشته می‌شود. بنابراین هنرمند ما می‌داند که کار‌هایش در طول سال در چنین هفته‌ای در رقابت با آثار سایر هنرمندان محک می‌خورد. و باید تلاش کند تا با تولید آثار فاخر به گنجینه‌ آثار هنری منطقه‌ خود بیفزاید.

فاضلی در ادامه با اشاره به اصحاب مطبوعات گفت: بنده همواره روی حمایت و پی گیری و انتشار و اشاعه چنین امور فاخری حساب می‌کنم. و انتظار دارم که رسانه‌ها مانند همیشه در انعکاس چنین اقداماتی بی‌سابقه‌ای کمک حال ما باشند.

همچنین ثقتی، مسئول اداره ارشاد رشت نیز در ادامه ضمن خوشامد و سپاس از حاضرین گفت: این طرح حقیقتا با الگوسازی دکتر فاضلی استوار شد. طرح اولیه ما کلی و خام بود که به تدریج ابعاد همه جانبه تری به خود گرفت و باز انتظار داریم که در عمل بیش از پیش بهتر شود. مراسم از اول بهمن الی ۷ بهمن در رشت اجرا می‌شود که شامل بسیاری از آثار جالب توجه چه در عرصه نمایشگاهی و چه در سطح مسابقه و غیره است که انشاءالله با شور فراوان انجام خواهد گرفت. جالب است برایتان بگویم که تمامی سعی ما بر این است که کار‌ها نه توسط عناصر دولتی بلکه به صورت خودجوش و به وسیله‌ی هنرمندان و فرهیختگان علاقه‌مند و حتا اصحاب مطبوعات و هر آنکه عاشق شهر خود است انجام شود.

در ادامه ایمانی از پیشکسوتان رادیوی گیلان و موسیقی‌دان نیز به ایراد خاطراتی از فریدون نوزاد پرداخت و از درستی انجام چنین همایش‌های فرهنگی گفت.

یادی از کوچه های زولبیایی رشت

همچنین انوش نصر دیگر سخنران این برنامه ضمن بیان خاطراتی از کارهای هنری و فرهنگی با ابراز ارادت و مهربانی با اشاره به آقای نوزاد گفت که فقط انتخاب افراد دلسوز و کاردان و بی‌آلایش می‌تواند سبب خیر و پیشرفت استان باشد. وی افزود: زمانی که آقای نوزاد تئا‌تر بازی می‌کرد. (۱۳۱۸) بنده هنوز به دنیا نیامده بودم و بعد‌تر که خانه پدریم در نزدیک منزل ایشان قرار داشت همیشه جوانی بلند قد، روزنامه و کتاب در دست و آراسته و پیراسته را می‌دیدم. آن وقت‌ها کوچه‌های رشت به شکل زولبیایی بود و بام‌ها همه سفالی و کوچه‌ها تنگ بود و درشکه وسیله‌ی رفت و آمد و جلوی هر خانه‌ای غلام نشینی وجود داشت. انسان اساس کار تئا‌تر است. آیین است. نیایش است. اسلام هم انسانیت را سفارش می‌کند. تئا‌تر هم انسانیت را ترویج می‌کند. ‌‌‌نهایت حرف تئا‌تر اخلاق است. امید دارم که فرزندان ما آیینه‌ای باشند تمام قد برای مخاطبان خود. من برای استاد نوزاد عزیز آرزوی سلامت و سعادت می‌کنم. مدت‌ها بود آرزو داشتم که به دست بوسی ایشان بیایم که امروز مقدر شد.

تجلیل از پیشکسوتان در زمان حیات

در ادامه خانم مونا ابرو فراخ، بخشدار مرکزی هم با ابراز رضایت از برپایی چنین مجالسی گفت: بسیار خوشحالم و مایلم که افراد هنرمند و پیشکسوت تا زنده‌اند مورد قدر و تجلیل باشند و عزیز. انشاالله که هر روز فرهنگ را به نام یکی از این عزیزان پیشکسوت خطاب کنیم.

همه چیز در عشق

همچنین دکتر فاضلی از استاد اهل شعر محمودخان فارسی خواستند که به یمن چنین روزی شعری فی‌البداهه بخوانند. محمودخان فارسی در ادامه گفت: می‌دانید همه چیز در چه چیزی خلاصه می‌شود؟ در عشق. در هر چیزی عشقی است و من اینک قطعه شعری از عشق را برایتان قرائت می‌کنم که پس از قرائت شعر به شدت مورد تشویق دوستان قرار گرفت.

خدمات انصار و مهاجران گیلان

در ادامه دکتر فاضلی طرح این سوال که چرا مطبوعات ساکت است و سخنی نمی‌گوید از آقای شکوهی، مدیر مسئول گیلان امروز می‌خواهد سخنانی را به نمایندگی بیان کنند.

آقای شکوهی هم با طنز همیشگی نکاتی محبت آمیز را بیان کردند. وی در ادامه افزود: فرا‌تر از حد ما و فرا‌تر از وسع ما بسیار نکات شیرین و نغز گفته شد. شعر زیبای آقای فارسی هم که قرائت شد. سخنان همه هنرمندانه بود و باصفا. جناب آقای نوزاد! من مهاجرم خدمت شما و انصار هم که در کنارتان هستند. اعتراف می‌کنم که آقای نوزاد را به عنوان قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین روزنامه‌نگار، محقق و پژوهش‌گر می‌شناسم. چهره‌ای که ماندگارش می‌دانیم و می‌خوانیم. که البته آقای فاضلی در انتهای صحبت‌های ایشان خطاب به آقای شکوهی گفتند البته مهاجران سبب خیلی پیشرفت‌ها بوده‌اند. که آقای شکوهی هم بلند خطاب به ایشان می‌گویند والله اجازه بدهید آقای فاضلی ما از اینجا سالم خارج شویم. که این جمله‌ی ایشان با خنده حضار همراه می‌شود.
to-gi

خزر:ادامه بلاتکلیفی تیم واترپلوی گیلان
روزنامه خزر در شماره امروز خود با اشاره به بلاتکلیفی تیم واترپلوی گیلان نوشت:تیم واترپلوی گیلان که با نام و حمایت مالی چوکای تالش در مسابقات لیگ واترپلوی کشور حضور داشت، همچنان در شرایط بلاتکلیفی به سر می برد و مشخص نیست که در  ادامه رقابت های این لیگ شرکت خواهد کرد یا نه؟ جلیل اسماعیل نیا سرپرست تیم واترپلوی چوکای تالش در همین مورد به خبرنگار خزر گفت: «متاسفانه پس از تغییر در مدیریت شرکت چوکا، حمایت مالی از تیم واترپلو صورت نمی گیرد و به رغم آن که شورای ورزش چوکا هم بودجه حضور تیم در مسابقات کشوری را تصویب کرده، اما حتی پولی برای سفر به شهرهای دیگر و انجام بازی نداریم.

از طرف دیگر استخر محل تمرین تیم ما یعنی استخر بندرانزلی هم مورد تعمیر قرار گرفته و بازیکنان ما تمرین نمی کنند و منتظر هستیم که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. ولی اگر شرایط به همین گونه پیش برود و در مسابقات آینده هم حاضر نشویم، متاسفانه تنها سهمیه گیلان در لیگ واترپلوی کشور را از دست خواهیم داد.»
خزر: آن چه نوشتیم، حرف های جلیل اسماعیل نیا پیشکسوت فعلی و رئیس اسبق هیات شنا، شیرجه و واترپلوی گیلان است. اما علاوه بر بی توجهی مسئولان جدید شرکت چوکا نسبت به سرنوشت تیم واترپلوی گیلان، از سوی مسئولان ورزش گیلان نیز هیچ تلاشی برای رهایی این تیم از بحران و سقوط مشاهده نمی شود.
khazarag15

Share