از افتتاح اولین سد ساخته شده پس از انقلاب در گیلان تا بررسی وضعیت پروژه های عمرانی

آمادگی کامل مسئولین برای اجرای برنامه‌های سفر معاون اول رییس‌جمهور و وزرا به گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار ظهر امروز در نشست هماهنگی سفر معاون اول رئیس جمهور به گیلان از آمادگی کامل برای اجرای برنامه‌های این سفر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار ظهر امروز در نشست هماهنگی سفر معاون اول رئیس جمهور به گیلان از آمادگی کامل برای اجرای برنامه‌های این سفر خبر داد.

jpg3032دکتر نجفی با بیان اینکه همراهی وزرای نیرو و صنعت، معدن و تجارت با معاون اول رئیس جمهور قطعی شده است گفت : در این سفر سد آیت ا… بهجت در شهر بیجار رودبار، خط تولید ام. دی. اف کارخانه‌ی فومنات و فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر به بهره برداری می‌رسد.

دکتر نجفی گفت : برای ساخت این پروژه‌ها بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود : بازدید از تالاب انزلی و منطقه آزاد و شرکت در شورای اداری به منظور بررسی مهم‌ترین مسائل استان از دیگر برنامه‌های سفر دکتر اسحاق جهانگیری به گیلان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه سد آیت ا… بهجت نخستین سدی است که پس از پیروزی انقلاب در گیلان به بهره برداری می‌رسد گفت : برای بهره برداری از این سد که حاصل تلاش سه دولت جمهوری اسلامی ایران است ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

دکتر نجفی افزود : سد آیت ا… بهجت با قدرت تنظیم سالانه‌ی ۱۶۵ میلیون مترمکعب به منظور تأمین آب شرب شهرهای مرکزی و شرق گیلان شامل رشت، خشکبیجار، کوچصفهان، خمام، لشت نشاء، سنگر، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لاهیجان، سیاهکل، لنگرود، کومله، شلمان و بندرانزلی ساخته شده است.

وی خاطر نشان کرد : این سد ظرفیت تأمین آب ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر معادل ۷۰ درصد جمعیت گیلان در افق ۱۴۰۴ را دارد.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد : همچنین در این سفر در زمینه‌ی شتاب بخشیدن به ساخت سدهای پلرود رودسر و شفارود رضوانشهر و آغاز ساخت سدهای دیورش رودبار و لاسک شفت نیز بحث می‌شود.

وی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از خط تولید «ام. دی. اف» کارخانه فومنات گفت : برای راه اندازی این خط تولید با میزان سرمایه گذاری ۸۵۰ میلیارد ریال برای ۱۱۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

استاندار گیلان افزود : این خط تولید در زمینی به مساحت ۶۵ هزار مترمربع و زیربنای ۱۳ هزار مترمربع ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار مترمکعب ام ادی اف را دارد.

استاندار گیلان ادامه داد : فاز دوم سیکل ترکیبی پره سر نیز روز سه شنبه با حضور دکتر جهانگیری به بهره برداری می‌رسد.

نماینده‌ی عالی دولت خاطر نشا ن کرد : با بهره‌برداری از ۲ واحد توربین بخار این نیروگاه ۳۲۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان افزوده می‌شود.

وی گفت : برای ساخت این دو واحد توربین بخار  ۳۰۰ میلیون یورو هزینه شده است.

استاندار خاطر نشان کرد : با بهره برداری از فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر رضوانشهر ظرفیت این نیروگاه به ۹۶۸ مگاوات افزوده شده است.

وی خاطر نشان کرد : این نیروگاه توسط بخش خصوصی توانمند کشور ساخته شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای سفر دکتر جهانگیری و هیئت همراه آمادگی کامل وجود دارد افزود: در این سفر همچنین تصمیمات خوبی برای توسعه‌ی استان گرفته می‌شود.

دکتر محمدعلی نجفی خاطر نشان کرد : در این سفر همچنین آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های راه آهن رشت- انزلی و رشت- آستارا، آزاد راه‌های استان، طرح‌های جمع آوری زباله و پسماند، ساخت نیروگاه‌های زباله سوز و آخرین وضعیت طرح‌های احیاء تالاب انزلی نیز که با مشکلاتی فراوان روبه‌رو است بررسی می‌شود.

Share