معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان خبر داد:

آماده‌باش شهرداری‌ها به دلیل ورود سامانه هوای سرد به گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت شعبانپور عصر امروز در جلسه ایجاد هماهنگی مقابله با حوادث زمستانی گیلان اظهار کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی از روز پنجشنبه به مدت سه روز دمای هوای زیر صفر در استان داریم.وی از آماده‌باش شهرداری‌ها به دلیل ورود سامانه هوای سرد و آبگرفتگی احتمالی معابر در گیلان خبر داد و افزود: به تمام دستگاه‌های اجرایی هشدار لازم داده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان عصر امروز در جلسه ایجاد هماهنگی مقابله با حوادث زمستانی گیلان اظهار کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی از روز پنجشنبه به مدت سه روز دمای هوای زیر صفر در استان داریم.وی از آماده‌باش شهرداری‌ها به دلیل ورود سامانه هوای سرد و آبگرفتگی احتمالی معابر در گیلان خبر داد و افزود: به تمام دستگاه‌های اجرایی هشدار لازم داده شده است.

shaban_2951شعبانپور خواستار تامین سوخت ماشین‌آلات سنگین هنگام بروز حوادث غیر مترقبه شد و بیان کرد: تمهیدات لازم در زمینه مذکور باید اندیشیده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان به فرو ریختن سقف ۳۸۳ مدرسه در برف سال ۸۳ در استان اشاره کرد و گفت: سال‌های پس از آن موضوع مذکور کمتر دیده شده و برف‌روبی مدارس باید مد نظر مسئولان باشد.

وی مدیریت حمل و نقل هنگام بروز حوادث غیر مترقبه را مهم خواند و تصریح کرد: پیش‌بینی لازم برای عبور ترافیک هنگام بروز حوادث غیر مترقبه باید انجام شود.

شعبانپور با بیان اینکه برف جاده‌های اصلی و فرعی را سال گذشته در گیلان تعطیل نکرد، خاطرنشان کرد: مدیریت ترافیک در باز بودن محورهای مواصلاتی حائز اهمیت است.

*دانشجویان بهترین فرصت برای مقابله با حوادث غیر مترقبه

رئیس دانشگاه گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: دانشگاه گیلان برای پیشگیری و مقابله با حوادث غیر مترقبه از آمادگی کامل برخوردار است.

احمد رضی آموزش و فرهنگ‌سازی در بخش پیشگیری را مهم عنوان کرد و افزود: تمهیدات لازم در دانشگاه گیلان برای مقابله و کمک به کاهش آسیب ناشی از بحران اندیشیده شده و امکانات دانشگاه در اختیار ستاد مدیریت حوادث غیر مترقبه استان گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان در داخل شهر رشت از امکانات مناسبی برخوردار است، تصریح کرد: مجتمع ۲۰۰ هکتاری دانشگاه گیلان، مسجد با زیربنای ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع و سالن غذاخوری با ظرفیت تهیه روزانه ۱۰ هزار پرس غذا برای مدیریت حوادث غیر مترقبه آماده شده است.

رضی استفاده از دانشجویان در مواقع بروز حوادث غیر مترقبه را مهم خواند و بیان کرد: دانشجویان در بحث امداد و نجات و کمک‌رسانی می‌توانند به دیگر دستگاه‌ها کمک کنند.

*فرودگاه سردار جنگل نیازمند تجهیزات برف‌روبی است

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت نیز در جلسه ایجاد هماهنگی مقابله با حوادث زمستانی گیلان اظهار کرد: ۳۵۰ هزار متر مربع شرایط برف‌روبی در سطح فرودگاه مذکور است و با توجه به کمبود امکانات نیاز است هنگام بارش برف به فرودگاه کمک شود.

فتاح رضوانی از ۳۴ سورتی پرواز رفت و برگشت از جمعه این هفته تا یکشنبه هفته آینده در فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد و افزود: ۳۴ پرواز زیارتی در مدت مذکور در فرودگاه سردار جنگل رشت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی امکانات یخ‌زدایی را ندارند، تصریح کرد: تجهیزات یخ‌زدایی در هوای منهای ۱۵ درجه نیاز است.

*سوخت ماشین‌آلات کشاورزی گیلان تامین شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: سوخت ماشین‌آلات کشاورزی برای شخم زمستانه شالیزارها تامین شده است.

علیرضا شعبان‌نژاد با اشاره به اینکه ۳۸ هزار هکتار از شالیزاری گیلان تاکنون شخم زمستانه زده شده است، تصریح کرد: ۱۶ درصد از شالیزاهای استان شخم زمستانه زده شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است./فارس

Share