مرور روزنامه های صبح گیلان:

آلودگی هوا خوبه یا بده ؟! /برای راه اندازی طرح شهر هوشمند در رشت آمادگی داریم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا صبوری در ستون B منظور روزنامه سوال جواب نوشت:ننه جان ما می فرماید:آلودگی هوا بسیار خوبه و اگه آلودگی را از هوا بگیریم برای بسیاری مشکل آفرین می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در این خبر به برررسی مهمترین موضوعات مطرح شده در روزنامه های گیلان می پردازیم.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی
خزر:بررسی شرایط جلال حسینی و علیرضا جهانبخش در تیم فوتبال ایران

روزنامه خزر در شماره امروز خود با اشاره به جام ملت های آسیا و حضور دو ملی پوش گیلانی در این رقابت ها نوشت:تیم فوتبال ایران در دیدار مقابل بحرین به جز دو – سه مورد در امور دفاعی عملکرد خوبی داشت که در این بین نباید از نقش پررنگ سیدجلال حسینی مدافع گیلانی اش به سادگی گذشت.

البته به دلیل آن که پورعلی گنجی برای اولین بار در دیداری رسمی زوج «سیدجلال» شده بود، ناهماهنگی دو – سه بار در خط دفاع نیز طبیعی به نظر می رسید.

در دیدار با بحرین البته علیرضا جهانبخش دیگر گیلانی تیم ایران فقط در ۱۵ دقیقه پایانی به میدان رفت که به خاطر بازی تاخیری تیم ایران جهت حفظ نتیجه و فرصت کم، جهانبخش نتوانست توانایی های خود را بروز دهد. ولی اگر به جهانبخش فرصت بیشتری داده شود، قطعا سود حضور او بیشتر به تیم ایران خواهد رسید.

جلال حسینی تنها بازیکن فعلی در خط دفاع تیم ایران است که از چند سال قبل همواره در کنار هادی عقیلی یا امیرحسین صادقی یا پژمان منتظری و حالا مرتضی پورعلی گنجی قرار گرفته و می گیرد و این از ارزش و اعتبار کیفی مدافع گیلانی حکایت می کند. اما شاید باز هم علیرضا جهانبخش امروز در ترکیب اولیه تیم ایران جای نداشته باشد. اگرچه «کارلوس کروش» به این جوان گیلانی نیز مثل سردار آزمون اعتماد دارد و در برابر تیم قطر بیشتر از مسابقه با بحرین از او (جهانبخش) استفاده کند.
Pag16
نسیم:برای راه اندازی طرح شهر هوشمند در رشت آمادگی داریم
روزنامه نسیم به دیدار مدیرعانل بانک شهر و سرپرست شهرداری رشت اشاره کرده و نوشته است:سرپرست شهرداری در دیدار با مسئولین بانک شهر گفت : با منابعی که شهرداری ها دارند ، ارائه خدمات در کلانشهرها مشکل می باشد و در این راستا می بایست از مشارکت و همکاری بانک ها نیز استفاده نمود.
کریم سرپرست روز گذشته با تاکید بر همکاری بانک ها  شهرداری ها افزود افزود : ارتباط مستمر و موثر با بانک ها می تواند زمینه ساز بهره مندی بیشتر از پتانسیل های موجود در جهت ارائه خدمات بیشتر و همچنین ارتقای کیفیت خدمت رسانی باشد.
مدیرعامل بانک شهر کشور نیز به منابع مالی و ترافیک به عنوان مسائل مشترک تمامی شهرها اشاره نمود و گفت : بانک شهر یک بانک تخصصی است که هم شهر را می شناسد و هم منابع مالی را.
حسین محمدپور زرندی افزود:زیر ساخت مناسبی برای این بانک تدوین شده است و استراتژیک منابع انسانی ، استراتژیک مشتری و توانمندی بانکداری الکترونیکی از جمله آن است. شهرداری ها باید به سمت و سویی بروند که در سیستم مالی منابع غیر نقدی را استفاده نمایند.
وی افزود:ارائه خدمات بانک شهر به شهرداری ها فراتر از بانک های دیگر است و نقش بانک شهر در اجرای پروژه های بزرگ پر رنگ است.
وی در ادامه از آمادگی بانک شهر جهت تنظیم تفاهم نامه برای مباحث حمل و نقل خبر داد و افزود : با توجه به تجارب بانک شهر در کلان شهرهای دیگر این آمادگی وجود دارد تا طرح شهر هوشمند را در شهر رشت اراه اندازی کنیم.
در خاتمه تفاهم نامه به امضای دو طرف رسید.
۶۹۶۱۱

سوال جواب: آلودگی هوا خوبه یا بده ؟
رضا صبوری در ستون B منظور روزنامه سوال جواب نوشت:ننه جان ما می فرماید:آلودگی هوا بسیار خوبه و اگه آلودگی را از هوا بگیریم برای بسیاری مشکل آفرین می شود.
گفتم:چطور ممکنه؟گفت یه آدمی فقط ده سال داره(حالا نمیگم بیشتر)در هوای آلوده داره زندگی می کنه,ارگانیسم بدنش جوری به آلاینده ها عادت کرده که وقتی همین هوا رو وارد ریه هاش می کنه از اکسیژن خالص صد در صد هم بیشتر کیف میکنه, «همین آقا در دقیقه چند بار نفس می کشه,حساب کن و بعد هم در ساعت و ماه و سال ضرب کن.ببین حق با من است یا نه! الان دیگه هوای پاک و تمیز برا خیلی ها سمه و باعث بیماری شون میشه!گفتم:پس میگی ما تا می تونیم هوا رو آلوده کنیم؟ گفت:شما نمی خواد زحمت بکشی,خیلی ها با تولید خودروهای غیر استاندارد و با توزیع بنزین با سرب دارن این زحمتو می کشن; یادم رفت بگم قطع کننده های درختای جنگل ها از همه بیشتر دارن به آلوده شدن هوا خدمت می کنن.گفتم:پس بگو چرا دارن جنگل ها را نابود می کنن.
گفت:پس چی؟ فکر کردی منظور بدی دارن؟نه , با چوب درختا کاغذ درست می کنن تا ما روش بی منظور بنویسیم,توی جنگل های بدون درخت میشه شهرک های خلق الساعه با آسمان خراش های بلند ایجاد کرد و کنار همین شهرک یه خیابون خلی کوچیک ساخت تا ماشینا توی ترافیک بمونن و هی گازهای مفید برا آلودگی تولید کنن…
گفت زیدی:چکار باید کرد؟/تا زمین پاک باشد و بیرنگ
گفتمش: بی خیاله این موضوع / نرود میخ آهنین در سنگ

soal-روزنامه معین در شماره امروز خود به انتخاب نماینده سازمانهای مردم نهاد گیلان در هیات نظارت بر عملکرد سمن های گیلان,بهره برداری از مسکن مهر رودسر با حضور استاندار گیلان ,آغاز فرایند انتخابات در کشور  با هدف صیانت از حق الناس و…, اشاره کرده است.

۱

Share