آموزش و پرورش برخورد با تنبیه بدنی دانش‌‌آموزان را جدی‌تر بگیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این‌که در ماجرای تنبیه دانش‌آموزان افغان تعمدی در کار نیست و آن‌ها همانند دانش‌آموزان ایرانی در مدارس مشغول تحصیلند، گفت: آموزش‌ و پرورش باید برخورد با معضل تنبیه بدنی را جدی‌تر بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این‌که در ماجرای تنبیه دانش‌آموزان افغان تعمدی در کار نیست و آن‌ها همانند دانش‌آموزان ایرانی در مدارس مشغول تحصیلند، گفت: آموزش‌ و پرورش باید برخورد با معضل تنبیه بدنی را جدی‌تر بگیرد.kochaki_4625 (1)

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به این‌که دانش‌آموزان افغان در مدارس کشور همانند دانش‌آموزان ایرانی هستند، اظهار داشت: در هفته‌‌های اخیر اخباری در خصوص تنبیه بدنی دانش‌آموزان افغان و دریافت شهریه از آن‌ها توسط مدارس منعکس شد اما باید بگویم که این موارد برای دانش‌آموزان ایرانی نیز اتفاق می‌افتد و دلایل وقوع این موارد به دلیل اتباع بودن این دانش‌آموزان نیست.

وی افزود: در رابطه با ماجرای پاکدشت نیز هنوز جزییات ماجرا برای کمیسیون آموزش و تحقیقات کاملاً مشخص نیست اما در اتفافات رخ داده تعمدی در کار نبوده است. دانش‌آموزان افغان همانند دانش‌آموزان ایرانی در مدارس دولتی حضور می‌یابند و تبعیضی میان آن‌ها با سایر دانش‌آموزان وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این‌که تنبیه بدنی دانش‌آموز می‌تواند اثرات روحی منفی را به همراه داشته باشد و تا سال‌ها در ذهن دانش‌آموز حک شود، گفت:‌ آموزش و پرورش در این زمینه باید بیش‌تر مراقب باشد و با معلمان خاطی برخورد کند و در موارد ضروری نیز قوه قضائیه به موضوع وارد شود.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: دادگاه رسیدگی به تخلفات اداری در آموزش و پرورش وجود دارد که پرونده‌های مربوط به تنبیه بدنی در این دادگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد از سوی دیگر آموزش و پرورش باید در رابطه با تنبیه بدنی هشدار بیش‌تری بدهد تا این موارد به حداقل برسد./تسنیم

Share