فرمانده ناجا در رشت

۵۳ درصد از تخلف‌های سازمانی پلیس گیلان کاهش پیدا کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده نیروی انتظامی گفت: شاخص های وقوع جرم در کشور طی سال گذشته و امسال، سیر نزولی داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده نیروی انتظامی گفت: شاخص های وقوع جرم در کشور طی سال گذشته و امسال، سیر نزولی داشته است.

ahmadi213-6101952سردار«اسماعیل احمدی مقدم» روز چهارشنبه در حاشیه صبحگاه مشترک و نشست جمع بندی نهایی از رشد و تعالی فردی و سازمانی نیروی انتظامی گیلان در مصاحبه با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: فقط در شاخص وقوع سرقت در سال قبل این روند افزایش داشت که از مردادماه امسال روند آن متوقف شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش جرم و افزایش کشفیات داشته ایم.

فرمانده ناجا تصریح کرد: تصادفات نیز در مدت زمان ذکرشده، هفت درصد کاهش یافته و آمار پزشکی قانونی نشان می دهد که شمار کشته های تصادفات کمتر شده و امسال مردم ۴۰درصد کمتر جریمه شده اند که این موضوع نشان دهنده بهبود رفتار ترافیکی شهروندان است.

سردار احمدی مقدم احساس امنیت را بسیار مهم دانست و افزود: با روندی که در پیش است، امسال مردم نسبت به سال گذشته احساس امنیتی بهتری داشته و خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تهران بیشترین وقوع سرقت را در کشور دارد، گفت: وقوع سرقت در تهران بزرگ، ۲۵درصد و در استان تهران حدود ۳۰ درصد است که این آمار، یک سوم سرقت کشور را شامل می شود ضمن اینکه ۱۰ درصد قتل ها نیز در تهران رخ داده است.

به گفته فرمانده ناجا؛ با توجه به اینکه تهران ۲۰ درصد جمعیت کشور را داراست، این رقم نسبت به جمعیت کمترین جرائم محسوب می شود.

وی در خصوص رتبه نیروی انتظامی گیلان گفت: این استان با کسب نمره ۸۶ و نیم، جایگاه خوبی در کشور به دست آورده است.

فرمانده ناجا در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: در زمینه افزایش کارآیی نیروی انتظامی؛ رفتار تعالی فردی و سازمانی، شاخص های کیفی ، دیدگاه های مردمی، سنجش رفتار سازمانی از نگاه مردم ، رضایت اجتماعی، طرح مکنا، حقوق شهروندی و شاخص های متعددی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اقدامات درون سازمانی نیروی انتظامی، رعایت حقوق شهروندی نظیر رفتار با متهمان و مردم و افراد صاحب حق در این نیرو، رعایت قوانین و همکاری با دستگاه قضایی ، تهیه امکانات برای بهبود و تسهیل خدمات به مردم از جمله موارد دیگری است که در بحث ارزیابی عملکرد نیروی انتظامی در استان ها مورد توجه می باشد.

وی عملکرد نیروی انتظامی گیلان را در این زمینه ها موفق خواند و گفت: تخلفات سازمانی نیروی انتظامی این استان ۵۳درصد و همچنین در سوانح نیز این نیرو در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، عملکرد خوبی داشته و در همه زمینه ها و ماموریت های خود عملکردی رو به جلوی ارایه داده است.

سردار احمدی مقدم اضافه کرد: نیروی انتظامی گیلان در همکاری با شورای تامین استان نیز دستاوردهای خوبی داشته و این استان در تمام جرائم بخصوص در سرقت حدود ۹درصد و در تصادفات نیز هفت درصد کاهش و در خسارت دیدگان ناشی از تصادف نیز کاهش داشته است.

وی مجموع عملکرد نیروی انتظامی گیلان را بسیار خوب و مناسب دانست و افزود: هدف ما نیز با این ارزیابی ها ، تلاش در جهت رفع مشکلات و نواقص در حد توان است.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه سخنانش؛ در زمینه همکاری با کشورهای همسایه گفت: ناجا همکاری های بسیار نزدیک و خوبی با کشورهای همسایه از جمله در زمینه پروتکل های مرزی دارد و ملاقات های نوبتی و بنابر نیاز با این کشورها نیز بموقع انجام می شود.

وی ادامه داد: همکاری های خوب اطلاعاتی و عملیاتی با کشورهای همسایه نیز موجب شده که هم اکنون بد رفتاری بعضی از دولت ها با ایرانیان نظیر انگشت نگاری انجام نگیرد و با کنترل در مبدا (ایران) چهارسال است که در عربستان انگشت نگاری متوقف شده و امروز در پی این همکاری ها، فشارها کاهش یافته است.

سردار احمدی مقدم یادآور شد: ظرفیت کشورهای همسایه متفاوت است و بعضی از این کشورها با مشکل بی ثباتی و مشکلات شدید امنیتی مواجه هستند که ما انتظار خود را در زمینه همکاری با آنها خیلی نمی توانیم بالا ببریم.

جلسه جمع بندی نهایی از رشد و تعالی رفتار فردی و سازمانی نیروی انتظامی گیلان صبح امروز (چهارشنبه) با حضور فرمانده ناجا، معاون سیاسی – امنیتی استاندار گیلان ، فرماندهان نظامی و انتظامی گیلان ، مسوولان استانی و مسوولان قضایی در سالن اجتماعات نیروی انتظامی گیلان برگزارشد./ایرنا

Share