رئیس شورای اسلامی گیلان

۱۵۰ میلیارد تومان فعالیت عمرانی در شهر رشت اجرا شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس شورای اسلامی گیلان گفت: امسال در شهر رشت ۱۵۰ میلیارد تومان فعالیت عمرانی انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس شورای اسلامی گیلان گفت: امسال در شهر رشت ۱۵۰ میلیارد تومان فعالیت عمرانی انجام شده است.

056حسینعلی خدایگانی عصر امروز در جلسه مشترک اجرای اصل هفتم و ۱۰۰ قانون اساسی در محل استانداری گیلان اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا پایبند اصول قانون اساسی هستند و تعامل خوبی با مسئولان دارند.

وی به بودجه عمرانی ۲۰۰ میلیارد تومانی گیلان در سال ۹۳ اشاره کرد و افزود: امسال در شهر رشت ۱۵۰ میلیارد تومان فعالیت‌های عمرانی انجام شده است.

خدایگانی اجرای طرح‌های عمرانی در شهر لاهیجان در سال جاری را ۳۰ میلیارد تومان خواند و بیان کرد: فعالیت‌های عمرانی در تمام شهرهای استان در حال انجام است.

عضو شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به وجود هفت هزار نفر اعضای شورای شهر، روستا و شهرستان در گیلان، تصریح کرد: اعضای شوراهای استان در مورد لایحه جدید قانون شوراها با نمایندگان مجلس رایزنی کردند.

وی خواستار واگذاری مدیریت شهری به شهرداران و شوراها شد و گفت: لایحه مذکور در آینده نزدیک در مجلس مطرح می‌شود.

*توسعه پایدار با مشارکت پایدار تحقق پیدا می‌کند

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه شوراها هنوز سابقه طولانی در دولت مدرن ندارند، بیان کرد: یکی از موضوع‌های مهم در دولت‌های مدرن مشارکت اجتماعی است.

محمد احمدی‌پور به نبود ساماندهی احزاب و فعالیت‌های اجتماعی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور اشاره کرد و افزود: نبود احزاب در بلندمدت و میان‌مدت موجب استبداد در جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر فراهم کردن ابزار مورد نیاز شوراها، یادآور شد: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی امام (ره) بر تشکیل احزاب تاکید داشتند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان به فعالیت‌های مشارکتی در قالب مشارکت محله‌گرا در دنیا اشاره کرد و یادآور شد: تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران است.

احمدی‌پور رسیدن به رشد و توسعه پایدار را نیازمند داشتن جامعه پایدار خواند و تصریح کرد: امر مذکور با مشارکت پایدار تحقق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه احزاب به عنوان سازمان بالادستی شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند، اظهار کرد: شوراها می‌توانند حلقه واسط بین احزاب و مشارکت‌های محلی باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان اقدام‌های بزرگ اجتماعی با مشارکت گسترده مردم را امکانپذیر دانست و خاطرنشان کرد: مجموع فعالیت‌ها باید به گونه‌ای باشد تا کمترین ضایعه برای دیگر سازمان‌ها داشته باشد.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه امروز دیگر شوراها خارج از حاکمیت دیده نمی‌شوند، بیان کرد: اگر رفتار مسئولان و اعضای شوراها مسئولیت‌پذیر نباشد موجب ناامیدی در جامعه می‌شود.

*مردم‌سالاری راهبرد انقلاب اسلامی

وی راهبرد انقلاب اسلامی را بر مبنای مردم‌سالاری خواند و تصریح کرد: بستر فعالیت‌ها در نظام اسلامی بر پایه مشارکت مردمی است و بیشترین آن را می‌توانیم در شوراها داشته باشیم.

/فارس

Share