امام جمعه موقت رشت

۳۵ ایالت آمریکا با دولت این کشور درگیر هستند/عربستان منزوی ترین کشور منطقه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه موقت رشت گفت: زمینه از هم‌پاشیدگی آمریکای خونخوار طبق پیش‌بینی امام راحل دیده می‌شود و از ۵۰ ایالت آمریکا ۳۵ ایالت این کشور با دولت آن درگیر هستند. و در ۱۸۰ شهر آن اعتراض و اغتشاش است اما قدرت رسانه‌ای آنها اجازه انعکاس این اعتراض‌ها را در دنیا نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه موقت رشت گفت: زمینه از هم‌پاشیدگی آمریکای خونخوار طبق پیش‌بینی امام راحل دیده می‌شود و از ۵۰ ایالت آمریکا ۳۵ ایالت این کشور با دولت آن درگیر هستند.
shafiei_0739  حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به ولایت پیامبر (ص) و ائمه (ع) در جامعه اسلامی اظهار کرد: خداوند بخشی از ولایت تکوینی خود را به پیامبران، ائمه (ع) و بزرگان دین در جامعه واگذار کرده تا حکومت الهی قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی پیامبران، ائمه (ع) و علمای دین را دارای ولایت تکوینی و ولایت تشریحی عنوان کرد و افزود: خداوند در عالم دارای ولایت تکوینی است.

خطیب موقت رشت ولایت تکوینی را به معنای سلطه، قدرت و نفوذ اراده در جهان آفرینش خواند و گفت: ولایت تکوینی قدرت هر نوع تصرف و سلطه در عالم هستی است و خداوند قدرت انجام امور خارق‌العاده و خارج از سیر طبیعی جهان هستی را در اختیار دارد.

وی به دیدار اقشار مجمع عالی بسیج با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری دایره بسیج را به قدری گسترده در نظر گرفته که تمام افراد انقلابی و متدین جامعه را شامل می‌شود.

شفیعی‌زاده اعتقاد به مسئولیت الهی انسان و داشتن بصیرت را دو پایه مهم فکری بسیج عنوان کرد و افزود: بصیرت به معنای شناخت زمان توسط افراد است زیرا اگر انسان زمان‌شناس باشد دچار اشتباه نمی‌شود.

وی شناخت اولویت‌ها، دشمن و استفاده از ابزار علیه دشمن توسط بسیج را مهم خواند و تصریح کرد: بسیجی باید در مسایل اخلاقی سرآمد باشد و بسیجیان در برنامه‌های عقیدتی اخلاق را تحصیل کنند.

امام جمعه موقت رشت گفت: زمینه از هم‌پاشیدگی آمریکای خونخوار طبق پیش‌بینی امام راحل دیده می‌شود و از ۵۰ ایالت آمریکا ۳۵ ایالت این کشور با دولت آمریکا درگیر هستند و در ۱۸۰ شهر آن اعتراض و اغتشاش است اما قدرت رسانه‌ای آنها اجازه انعکاس این اعتراض‌ها را در دنیا نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز آمریکا بزرگ‌ترین نقص‌کننده حقوق بشر است، خاطرنشان کرد: تبعیض نژادی در آمریکا غوغا می‌کند.

شفیعی‌زاده به جنگ کثیف و سیاسی عربستان از سر ذلت و ناچاری علیه ایران اشاره کرد و یادآور شد: عربستان میلیاردها دلار هزینه کرده که از انزوا بیرون آید اما پس از تمام هزینه‌ها اکنون منزوی‌ترین کشور در منطقه محسوب می‌شود و ایران پیروز منطقه است.

وی افزود: عربستان نفت ۱۲۰ دلاری را به ۷۰ دلار رسانده و به تمام ملت‌ها خیانت می‌کند و این کشور بیشتر از دیگران آسیب‌پذیرتر است.

خطیب جمعه موقت رشت در ادامه بیکاری را یکی از معضلات گیلان خواند و متذکر شد: افزایش سن ازدواج جوانان از تبعات بیکاری در جامعه است و طبق آمار ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جوان مجرد در کشور وجود دارد.

وی از مسئولان خواست تا برای ازدواج جوانان تلاش کنند.

/فارس

Share