۳۵۱ میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه آهن قزوین – رشت اختصاص می یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در قزوین گفت: امسال ۲۳۰ میلیارد تومان بر ای ادامه ساخت راه آهن قزوین به رشت پرداخت شد و سال آینده نیز برای تسریع در کار ۳۵۱ میلیارد تومان اختصاص داده خواهد شد. سید پورآقایی اضافه کرد: این طرح با قدرت همچنان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در قزوین گفت: امسال ۲۳۰ میلیارد تومان بر ای ادامه ساخت راه آهن قزوین به رشت پرداخت شد و سال آینده نیز برای تسریع در کار ۳۵۱ میلیارد تومان اختصاص داده خواهد شد.

2760990_579سید پورآقایی اضافه کرد: این طرح با قدرت همچنان پیش می رود و مشکلی برای اجرا در آن دیده نمی شود.
​معاون وزیر مسکن و شهرسازی ، درباره میزان جابجایی بار و مسافر در شبکه ریلی کشور گفت: امسال در برنامه پیش بینی شده تا بیش از ۳۵ میلیون تن کالا با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل محقق شود که این کار در کاهش هزینه های تولیدکنندگان هم موثر است.
​​بگفته ی سید پور آقایی ، در برنامه امسال همچنین جابجایی ۲۵ میلیون نفرمسافر هم پیش بینی شده است.
​​وی با بیان اینکه ،اجرای شبکه راه آهن در مراغه به ارومیه، همدان و کرمانشاه در اولویت قرار دارد افزود: تلاش می کنیم با این اعتبارات سالانه ۲۰۰ کیلومتر راه آهن احداث کنیم.
​​سید پورآقایی یادآورشد: احداث هر کیلومتر راه آهن حدود پنج میلیارد تومان هزینه دارد که با تخصیص اعتبار یک هزار میلیارد تومانی در هر سال امیدواریم ۲۰ کیلومتر ریل گذاری شود.
​مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین از پیوستن چهار شهر کشور به شبکه ریلی خبر داد و گفت: احداث شبکه راه آهن در رشت، مراغه به ارومیه، همدان و کرمانشاه در اولویت است که این مناطق هم از شبکه ریلی برخوردار شوند.
​سید پور آقایی همچنین از برقی کردن خطوط تهران مشهد خبرداد و یادآورشد: قرارداد آن منعقد شده است و با اجرای آن سرعت به ۲۰۰ کیلومترافزایش خواهد یافت و پس از آن مسیر تهران به تبریز هم برقی خواهد شد.

/باشگاه خبرنگاران

Share