برای تسریع در احداث بندر تجاری کیاشهر

۲۱هکتار از اراضی آستانه‌اشرفیه به بندرکیاشهر اختصاص یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه باید محدوده بندر را از محدوده پارک ملی بوجاق خارج کنیم تا احداث بندر تجاری کیاشهر تسریع شود، گفت: ۲۱هکتار از اراضی آستانه‌اشرفیه به بندرکیاشهر اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه باید محدوده بندر را از محدوده پارک ملی بوجاق خارج کنیم تا احداث بندر تجاری کیاشهر تسریع شود، گفت: ۲۱هکتار از اراضی آستانه‌اشرفیه به بندرکیاشهر اختصاص یافت.ghorbani (6)

محمدحسین قربانی  اظهار کرد: احداث و تکمیل بندر کیاشهر به توسعه اقتصادی گیلان کمک می‌کند و سبب اشتغال‌زایی پایدار است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی بندرکیاشهر، افزود: این بندر از سال‌های گذشته به عنوان بندر ماهیگیری فعال بوده ولی امروز توان مبادلات تجاری را با توجه به موقعیت جغرافیایی دارد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس گفت: تبدیل بندر کیاشهر از بندر صیادی به بندر حمل و نقل مسافر و کالا از مصوبات دولت بوده که باید به عنوان یکی از وعده‌های دول به مردم کیاشهر و آستانه‌اشرفیه اجرایی شود.

قربانی با تصریح بر اینکه ۴ هزارهکتار از بهترین اراضی کیاشهر را به پارک ملی تبدیل کرده‌اند، تصریح کرد: این اراضی در کنوانسیون رامسر نیز ثبت شده که امروز یکی از موانع توسعه بندرکیاشهر است که باید با تمهیداتی رفع شود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۰میلیاردی سازمان بنادر در کیاشهر خاطرنشان کرد: ۲۱ هکتار برای احداث بندر کیاشهر در اختیار سازمان بنادر قرار گرفته است تا احداث بندر کیاشهر تسریع شود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس تأکید کرد: باید برای حل مشکلات زیست محیطی بندر کیاشهر تلاش کنیم و محدوده بندر را از محدوده پارک ملی بوجاق خارج کنیم تا احداث بندر تجاری کیاشهر تسریع شود./تسنیم

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share