دیدار صمیمانه نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل با آیت‌الله صافی

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نیکلای ملادنوف نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق با حضور در بیت مرجع عالیقدر شیعه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با ایشان دیدار کرد. در ابتدای این ملاقات، ملادنوف با تشکر از معظم له بابت اجازه تشرّف به محضر ایشان، گزارشی از […]

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نیکلای ملادنوف نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق با حضور در بیت مرجع عالیقدر شیعه آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با ایشان دیدار کرد.

در ابتدای این ملاقات، ملادنوف با تشکر از معظم له بابت اجازه تشرّف به محضر ایشان، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های خود در عراق ارائه نمود.

de5932ec845a498f02bde4f235612058آیت الله العظمی صافی نیز با تشکر از وی،  توصیه‌های مهمّی به ایشان ارائه فرمودند.

ایشان با اشاره به وجود انسجام قوی بین ملت  ایران و عراق فرمودند: انسجام و اتحادی که بین  ملّت ایران و عراق وجود دارد، از ابتدا بوده؛ هنوز هم  وجود دارد و در آینده هم خواهد بود. ما و مردم  عراق  با هم هستیم.

مرجع عالیقدر شیعیان در بخشی از بیانات خود با  اشاره به فتنه داعش بیان داشتند: فتنه‌ای که به  واسطه گروه داعش ایجاد شده است نه تنها برای  عراق بلکه برای همه کشورهای جهان و همه ملّت‌ها خطرناک است و در صورتی که این وضعیت ادامه پیدا کند، تمام دنیا گرفتار آن خواهند شد؛ لذا لازم است جهانیان در مقابل این گروه خطرناک دور از شئون انسانیت، موضع محکمی بگیرند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پاسخ به آقای ملادنوف درباره چگونگی ایجاد اتّحاد بین قبایل عراق افزودند: بین مردم و قبایل عراقی از ابتدا، اتحاد وجود داشته است؛ فقط داعش و حامیان و مسبّبان آن‌ها سبب بروز این وقایع شده که با از بین رفتن این‌ها، وضعیت به قبل برخواهد گشت.

ایشان ضمن تقدیر از مواضع حکیمانه حضرت آیت الله سیستانی فرمودند: شما ملاحظه کردید که چطور حضرت آیت الله سیستانی همه را به اتّحاد و همبستگی دعوت کردند و ملّت عراق هم دور محور ایشان جمع شدند. اصلاً اهتمام علما و روحانیت به حفظ اتّحاد و اجتناب از هر گونه اختلافی است که موجب فساد گردد.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه با اشاره به تعالیم و دستورات اسلام فرمودند: ما خیر تمام مردم دنیا را می‌خواهیم و همگان را به صلح و آرامش و همزیستی در کنار هم در جهانی دور از خشونت و ظلم و فساد دعوت می‌کنیم.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به سخنان نماینده دبیر کل سازمان ملل نسبت به وجود آوارگان عراقی فرمودند: ما بیشتر از آنچه در تصوّر است با آنان همکاری می‌کنیم و اهتمام داریم تا خدمات بهتری به آن‌ها انجام شود. این کار وظیفه انسانی و اسلامی ماست و فرقی نمی‌کند که این خیرخواهی و کمک برای مردم عراق باشد و یا دیگر کشور‌ها.

مرجع عالیقدر در قسمت دیگری از توصیه‌های خود، خطاب به آقای ملادنوف بیان داشتند: شما به عنوان نماینده دبیر کل سازمان ملل از اعضای این سازمان بخواهید در مواضعی که دارند بسیار واضح و آشکار همگان را نسبت به فتنه داعش آگاه سازند و به همگان بگویند که این خطر برای تمام جهانیان است و باید با آن‌ها مقابله نمایند و شرّ آن‌ها را از سر مردم دنیا کوتاه کنند و در این زمینه، سازمان ملل باید به وظیفه اصلی خود عمل نماید.

در پایان این دیدار، معظم له ضمن مسألت موفقیت برای ایشان در انجام مأموریت، برای رفع ظلم و ستم گروه‌های تکفیری و تروریستی دعا فرمودند.

 9b172fc9bd261d18181674f14b7595a2

42e50e3e4af8100eb71bf553f8446838

777d61a5f5d070d90c29305be657127a ce721262ba9dc8ab9bca41c0fcc23def

 /ابنا

Share