رئیس انجمن بیماران کلیوی استان گیلان

گیلان در پیوند کلیه کشور چه جایگاهی دارد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس انجمن بیماران کلیوی استان گفت: گیلان چهارمین استان کشور است که پیوند کلیه در آن انجام می شود. علیرضا یزدانی اظهارداشت: از مجموع هزار و ۱۰۰ بیمار دیالیزی استان ۷۰ درصد پیوند پذیر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس انجمن بیماران کلیوی استان گفت: گیلان چهارمین استان کشور است۷۲۱۲۸۲ که پیوند کلیه در آن انجام می شود. علیرضا یزدانی اظهارداشت: از مجموع هزار و ۱۰۰ بیمار  دیالیزی استان  ۷۰ درصد پیوند پذیر هستند.

وی همچنین از وجود ۱۵  مرکز دیالیز  در استان خبرداد و افزود: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ نفر در گیلان موفق به پیوند کلیه شدند.

رئیس انجمن بیماران کلیوی استان با بیان اینکه گیلان چهارمین استان کشور است که توانمندی  پیوند از مرگ مغزی را دارد ، اذعان داشت: هم اکنون پیوند از مرگ مغز ی در بیمارستان رازی  رشت انجام می گیرد.

رئیس انجمن بیماران کلیوی گیلان گفت:  پیوند کلیه زندگی طبیعی تری را برای بیمار فراهم می کند و باعث افزایش طول عمر می شود.

وی افزود: بیمارانی که فشار خون بالا، نارسایی قلبی، سن بالا و دیابت بالا  دارند به هیچ وجه پیوند کلیه بر روی آنها انجام نخواهد شد و همواره باید با دستگاه همودیالیز زندگی کنند.
/مهر

Share