در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان مطرح شد

گیلان باید تبدیل به استانی مولد کالا و خدمات شود/بسیاری از جوانان گیلان بیکار هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به خدمت تحریم‌ها و کاهش بهای نفت به پیشرفت کشور اشاره کرد و گفت: گذشت آن زمان که نفت خام بفروشیم و کشور را اداره کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به خدمت تحریم‌ها و کاهش بهای نفت به پیشرفت کشور اشاره کرد و گفت: گذشت آن زمان که نفت خام بفروشیم و کشور را اداره کنیم.

۴۰حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با قدردانی از نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و محمدعلی نجفی استاندار پر تلاش در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای استان اظهار کرد: گیلان باید تبدیل به استانی مولد کالا و خدمات شود.

وی به تقدیم لایحه بودجه دولت به مجلس در سال گذشته اشاره کرد و افزود: دولت یازدهم لایحه بودجه را زمانی به مجلس تقدیم کرد که کشور در تحریم بود.

ابوترابی‌فرد با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال ۹۴ توسط دولت به مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رشد سه درصدی کشور نشان‌دهنده عقلانیت در برنامه‌ریزی بودجه سال ۹۴ است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی کاهش بهای نفت در بازار جهانی را فرصتی برای بودجه‌ریزی بدون نفت در کشور دانست و تصریح کرد: خدمت اعمال تحریم‌ها و کاهش بهای نفت در آینده برای کشور مشخص می‌شود.

وی تولید ثروت برای اهل فکر و اندیشه را یکی از تلاش‌ها در جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و گفت: تولید ثروت باید در دستور کار همه باشد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه دولت‌های رانتی که به درآمد نفت تکیه می‌کنند خود را همه‌کاره کشور می‌دانند، یادآور شد: دولتمردان از اینکه خود را متولی توسعه کشور بدانند باید کنار بکشند و فضا را در اختیار خردورزان بگذارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بر ورود ملت در فعالیت‌های اقتصادی تاکید کرد و افزود: مردم باید وارد صحنه شوند و دولت اجازه تنفس در برنامه‌های اقتصادی را به ملت بدهد.

وی با تاکید براینکه ایران اسلامی باید تبدیل به کشوری ثروتمند شود، اظهار کرد: ایران باید کشوری مقتدر در تولید ناخالص داخلی باشد.

ابوترابی‌فرد بر افزایش درآمد مالیاتی دولت تاکید کرد و گفت: مسیر مذکور آغاز شده و مقام معظم رهبری نقشه راه را در اقتصادی مقاومتی تبیین کرده است.

وی با اشاره به اینکه تمام صاحبان اندیشه اقتصاد مقاومتی را نقشه راه توسعه کشور می‌دانند، بیان کرد: در اجرای اقتصاد مقاومتی اجماع وجود دارد و چالش‌های فرارو کمک می‌کند تا کشور با شتاب بیشتری حرکت کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به اقتدار ایران اشاره کرد و یادآور شد: امروز نام گنبد آهنین در رژیم صهیونیستی برده می‌شود اما حقیقت آن در آسمان ایران اسلامی است.

ابوترابی‌فرد، آسمان ایران اسلامی در سایه اقتدار دفاعی کسب شده از قدرت ملت را امن‌ترین آسمان برای پرنده‌ها اعلام کرد.

*بسیاری از جوانان گیلان بیکار هستند

۳۴ (۲)نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه مذکور به تعداد بسیار جوانان بیکار در گیلان اشاره کرد و گفت: ۰.۹ مساحت و ۳.۵ درصد جمعیت کشور در این استان است ضمن اینکه پنج درصد از روستائیان کشور در گیلان هستند.

غلامعلی جعفرزاده ۸۰ درصد مساحت گیلان را روستایی خواند و افزود: بسیاری از روستاهای استان از نعمت گاز و آب شرب بهداشتی بی‌بهره هستند.

وی از رتبه ششم بیکاری گیلان در کشور خبر داد و بیان کرد: سال گذشته نرخ بیکاری استان در رتبه دوم بود و با تلاش مسئولان رتبه کاهش بیکاری گیلان ارتقا پیدا کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به درگذشت محمدعلی آذربانی از خیران این شهر اشاره کرد و یادآور شد: بزرگان هنگام حیات اصرار دارند در چشم نباشند و دیده نشوند.

جعفرزاده با بیان اینکه نخستین تاکسی، تراکتور و رادیولوژی شهر رشت توسط مرحوم آذربانی وارد این شهر شده است، خاطرنشان کرد: زوج‌های جوان هنگام ازدواج از خیر ایشان شیرینی رایگان دریافت می‌کردند.

/فارس

Share