به روز موعود نزدیک می شویم

کلید شهرداری کلانشهر رشت به چه کسی می رسد؟!

اختصاصی پایگاه الاع رسانی دیارمیرزا بیش از ۴۰ روز از استیضاح و عزل محمدابراهیم خلیلی شصت و سومین شهردار رشت می گذرد و در این بین هر چه به دو ماه وعده داده شده برای انتخاب شهردار جدید رشت نزدیک تر می شویم تعداد گزینه های احتمالی نیز کمتر می شود

اختصاصی پایگاه الاع رسانی دیارمیرزا بیش از ۴۰ روز از استیضاح و عزل محمدابراهیم خلیلی شصت و سومین شهردار رشت می گذرد و در این بین هر چه به دو ماه وعده داده شده برای انتخاب شهردار جدید رشت نزدیک تر می شویم تعداد گزینه های احتمالی نیز کمتر می شود و از گوشه و کنار نام افرادی که از شانس بیشتری برخوردارند واضح تر به گوش می رسد.
رایزنی ها و لابی گری ها بیانگر این است که در شرایط کنونی ۴ چهره از شانس بالاتری برای تصدی گری شهرداری رشت برخوردار هستند که در این وجیزه به بررسی آخرین وضعیت این چهار نفر خواهیم پرداخت.ای

مسعود کاظمی
kazemi21 اگر چه شهردار شدن یک عضو از شورای شهر مورد انتقاد بزرگان استان گیلان قرار گرفته است اما همچنان مسعود کاظمی گزینه ی اول شورای شهر رشت برای شهردار شدن است.شنیده های خبرنگار دیارمیرزا از منابع آگاه و موثق حکایت از آن دارد که کاظمی توانسته موافقت ۷ تن از اعضای شورا را بدست آورد و جمشیدی چناری ,فرهاد شوقی محمدحسین واثق کارگرنیا, فرانک پیشگر ,رفیعی نوده ,نیکومنش نودهی و رجبی ویسرودی نامه ی حمایت از او را امضا کرده اند و کاظمی برای نشان دادن مقبولیت خود در بین شورای دوره ی چهارم به همراه این نامه به استانداری گیلان رفته است.البته  در تماس صورت گرفته از سوی استانداری گیلان با برخی از اعضای شورا این افراد حمایت صد در صدی خود را از کاظمی تائید یا تکذیب نکرده اند.
همچنین شنیده های خبرنگار دیارمیرزا حاکی از این است که عضو تاثیرگذار جناح اکثریت شورا با اظهار عدم تمایل نسبت به شهردار شدن کاظمی در جایی گفته که اگر قرار به این باشد که عضوی از شورا به عنوان شهردار جدید رشت انتخاب شود بهتر است آن فرد رجبی ویسرودی باشد که با ما هماهنگ تر است.
کاظمی که در انتخابات مجلس هشتم از اعضای اصلی ستاد چهره دوم خردادی رشت یعنی دکتر رمضانعلی صادق زاده بود و در دوران تصدی گری محمدعلی ثابت قدم در شهرداری رشت با حمایت برخی رسانه ها و جریان های خاص و حمایت قاطعانه فرماندار سابق رشت از کارشناسی حوزه فرمانداری به مدیرعاملی تاکسیرانی شهرداری رشت کوچ کرد تا به نوعی تجربه ی مدیرت شهری را بدست اورد.

علی‌اوسط اکبری‌مقدم

معاون سابق فنosat-8s8p19sljqvaa422eی و عمرانی شهرداری کلانشهر رشت که بعد از سه سال حضور در این پست با حکم خلیلی شهردار وقت رشت از این سمت عزل شده بود دیگر گزینه ی مطرح شده برای کلیدداری شهرداری رشت است.
وی که از خانواده معظم شهدا محسوب می شود بعد از برکناری با حمایت دو تن از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی به عنوان مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان انتخاب شد.
اوسط مقدم اگرچه حمایت رفیعی نوده و باقری خطیبانی را پشت سر خود دارد و شفتی های شورای شهر رشت از او حمایت می کنند اما همچنان شانس دوم محسوب می شود.

محمدعلی ثابت قدم

sabet8255822-300x180با شنیدن نام ثابت قدم یاد دو چیز می افتیم.ساخت پیاده راه علم الهدی و دیگری حواشی شورای دوره ی سوم رشت !
دکتر محمدعلی ثابت قدم که با ۹ رای شورای دوره ی سوم به سمت شهرداری کلانشهر رشت منصوب شده بود بخاطر انحلال این دوره از شورا و ایرادات قانونی نتوانست بیش از سه ماه در این پست قرار بگیرد.
بی شک تخصص و تجربه ی کاری زیاد ثابت قدم و فعالیت در معاونت بنیاد مستضعفان,مدیرکلی تأمین مسکن بنیاد شهید و چندین پست دیگر وی در کنار جوانی اش باعث می شود که همواره مورد توجه قرار گیرد و هم اکنون نام ثابت قدم بار دیگر به عنوان گزینه تصدی گری شهرداری رشت مطرح شده است.موضوع جالب توجه این است که ثابت قدم و اکبری مقدم هر یک مورد حمایت یکی از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی هستند.

رضا کحالی
کحالیشهردار پرسابقه لاهیجان هرچند از شانس کمتری نسبت به سه تن دیگر برخوردار است اما باتوجه به اینکه برخی از اعضای شورا بصورت مستقیم و غیرمستقیم با او مذاکره کرده اند و از سوی دیگر حمایت برخی از بزرگان استان را دارد همچنان از شانس نشتن بر کرسی شهرداری کلانشهر رشت برخوردار است.
شاید تنها اشکال کحالی از نظر برخی افراد مدرک تحصیلی فوق دیپلم او باشد که البته با توجه به تحصیل او در مقطع لیسانس و همچنین سابقه ی ۱۲ سال کار در حوزه مدیریت شهری نقص محسوب نمی شود و از ایراد قانونی نیز برخوردار نخواهد بود.

Share