در جلسه انتظامی گیلان عنوان شد

کشف ۲۸ تن چای فاسد و ۲۱ هزار و ۵۰۰ برگه توتو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ماموران انتظامی لنگرود حین گشت‌زنی به دو دستگاه تریلی و یک دستگاه خاور مشکوک شدند پس از بررسی از محموله خودروهای مذکور، ۲۸ تن چای پوسیده کشف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ابراهیم قائدرحمتی فرمانده انتظامی گیلان عصر امروز در جلسه انتظامی گیلان اظهار کرد: ماموران انتظامی لنگرود حین گشت‌زنی به دو دستگاه تریلی و یک دستگاه خاور در حاشیه محلی خالی از سکنه مشکوک شدند و مدارک این خودروها را بررسی کردند.sardar ghaeed rahmati (4)

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بررسی‌ها متوجه شدند خودروها حاوی چای پوسیده و بدون مجوز حمل هستند و با اقدام به‌موقع رانندگان خودروها را دستگیر کرده و خودروها به پارکینگ منتقل شدند.

قائدرحمتی با بیان اینکه شیرابه چای خشک فاسد آلوده‌کننده محیط زیست است، تصریح کرد: چای فاسد نباید در کنار منابع آبی و رودخانه‌ها دفن شود.

فرمانده انتظامی گیلان محموله خودروهای مذکور را ۲۸ تن چای پوسیده عنوان کرد و یادآور شد: امحای چای پوسیده باید با مجوز محیط زیست و مرکز بهداشت و درمان انجام شود.

*کشف برگ پیش‌بینی نتایج فوتبال در املش

فرمانده انتظامی املش نیز در جلسه مذکور از کشف ۲۱ هزار و ۵۰۰ برگ پیش‌بینی نتایج فوتبال در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی با توجه به گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت فردی در تهیه و توزیع برگه‌های پیش‌بینی نتایج فوتبال در لنگرود را پیگیری کردند.

سید حسین سیدنژاد با بیان اینکه توزیع برگه‌های قمار نگرانی بسیاری از خانواده‌ها را فراهم کرده بود، افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی با تحقیقات نامحسوس پلیسی از صحت موضوع مذکور اطمینان حاصل کردند و با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از منزل متهم سه کیسه ۸۰ کیلویی برگ قمار کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده به مقام قضایی به منظور سیر مراحل قانونی معرفی شده است، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدام لازم انجام شود.

*نقش آنتی‌ویروس در مصون ماندن مخاطرات بدافزارها

رئیس پلیس فتای گیلان نیز در جلسه انتظامی گیلان اظهار کرد: دقت در استفاده از آنتی‌ویروس‌های ویژه موبایل می‌تواند نقش موثری در مصون ماندن مخاطرات بدافزارها و ویروس‌ها داشته باشد.

ایرج محمدخانی بر آشنایی شهروندان با آسیب‌ها و تهدیدهای تلفن همراه و راه‌های افزایش امنیت کاربران این گوشی‌ها تاکید کرد و افزود: شهروندان نکته‌های ایمنی ارائه شده را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه تمام نکته‌های ایمنی که برای رایانه‌ها ارائه می‌شود برای تلفن همراه کاربرد دارد، تصریح کرد: تلفن‌های همراه فایل‌های رایانه‌ای را تشخیص می‌دهند بنابراین برخی از ویروس‌ها و بدافزارها می‌تواند در تلفن همراه اثر کند.

به گفته محمدخانی، دقت در انتقال فایل‌های رایانه‌ای و استفاده از آنتی‌ویروس‌های ویژه تلفن همراه نقش موثری در مصون ماندن از مخاطرات بدافزارها و ویروس‌ها دارد./فارس

Share