سید مجتبی نعیمی

کسانی آتش اختلافات را روشن می‌کنند که در چرخۀ تغییرات همیشه به دنبال قدرت هستند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سید مجتبی نعیمی از فعالان سیاسی اصولگرای استان نوشت: در تاریخ ۱۶ آذر سال جاری یادداشتی با قلم جناب (م. ع. ر) عضو شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی با عنوان «چه کس آتش اختلافات در استان گیلان را روشن می‌کند؟» در پایگاه خبری دیار میرزا منتشر شد، که نکات […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سید مجتبی نعیمی از فعالان سیاسی اصولگرای استان نوشت:

n00054803-bدر تاریخ ۱۶ آذر سال جاری یادداشتی با قلم جناب (م. ع. ر) عضو شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی با عنوان «چه کس آتش اختلافات در استان گیلان را روشن می‌کند؟» در پایگاه خبری دیار میرزا منتشر شد، که نکات قابل تأملی در آن به وضوح مشهود بود. پیش از ایشان یادداشتی دیگر با عنوان « نقدی بر اظهارات حاج حسن کربلایی» با قلم (ع .ر .س) در پایگاه خبری عصر تدبیر منتشر شد که در آن به حفظ شأن ولایت و نماینده ایشان توصیه شده بود.

در اینکه آقای (ع .ر .س) کمتر در چنین موضوعاتی به اظهار نظر می‌پرداخت و اکنون در سایه دولت اعتدال و تدبیر، زمینه را برای بیان نقطه نظرات و برخی توصیه‌های ولایت‌مدارانه مناسب دید جای خوشحالی است! چه زیبا بود، وکیل جوان ما که این روزها به بهانۀ حفظ جایگاه نماینده ولی‌فقیه قلم به دست گرفته و به توصیه‌های ولائی می‌پردازد، در فتنۀ سال ۸۸ نیز قلم به دست می‌گرفت و سکوت خود را می‌شکست و در پایگاههای مجازی و مطبوعات برائت خود را از فتنه‌گران و معاندان نظام و انقلاب و حمایت خود را ازبیانات رهبر حکیم و فرزانۀ انقلاب اسلامی به نمایش می‌گذاشت.

حَسب اخبار واصله پرونده برخی از متهمان فتنه و آشوب‌های خیابانی سال ۸۸ و برخی از متهمان به فساد مالی شورای شهر رشت در دوره گذشته با وکالت ایشان و پدرش پیگیری شد و درصدد برائت و رفع اتهام از موکلان خود بود و انشاءالله که (ع .ر .س) جوان ما در وکالت پرونده‌های متهمان به فتنه و فساد مالی، احقاق حقوق شهروندان را وظیفه اصلی خود می‌دانست.

اگرچه اخباری حاکی از ورود ایشان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر رشت در ادوار گذشته به گوش می‌رسید و نگرانی احتمالی عدم صلاحیت او را از ورود به چنین عرصه‌هایی بازداشت و رایزنی‌های لازم نیز بی‌نتیجه ماند، لکن فرصت کنونی محملی شد تا به بهانه دفاع از آیت الله قربانی به ناظران برگزاری انتخابات در ادوار گذشته و آینده انتقاداتی وارد نماید.

وجه اشتراک هر دو نویسنده در عدم حضور چندتن از مدعوین به نشست جمعی از نیروهای ارزشی، حزب‌اللهی با نماینده ولی‌فقیه در گیلان، موضوع انتخابات و نگرانی حفظ آرای مردم و صیانت از حقوق داوطلبان در عرصه انتخابات بود که باید این نگرانی مشترک بین آقای (ع .ر .س) و (م. ع. ر) را به فال نیک گرفت.

اما آنچه در یادداشت مشاور فعلی و سابق و اسبق استانداری مشاهده شد، پاک کردن صورت مسئله ورود موضوعی تازه برای فریب افکار عمومی بود.

موضوع همدلی و وحدت در آیات الهی و روایات دینی مورد تأکید و در توصیه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری سبب انسجام بیشتر و مایه رعب و وحشت مستکبران و مخالفان جمهوری اسلامی است.

قرار گرفتن در صف واحد و همدلی و همراهی برای رشد و تعالی جمهوری اسلامی، لحظه‌های نابی است که همه باید از آن به درستی استفاده نمایند.

به‌نظر می‌رسد یکی از فرصت‌های مغتنم و گرانبها نشست غروب روز شنبه بیت آیت‌الله قربانی بود که متأسفانه از آن به درستی استفاده نشد.

منع حضور تعدادی از آقایان برای اولین نشست نیروهای ارزشی و حزب اللهی به بهانۀ رفع شائبه‌های انتخاباتی عین بی‌تقوایی است.

اگر عدم حضور دو تن از آقایان به بهانه رفع شائبه‌های انتخاباتی بود، شرط عدم حضور دو تن دیگر از افراد یادشده به چه انگیزه بود؟

آیا می‌دانید که یکی از مسئولان نهاد نظارتی انتخابات در هیچ یک از نشست‌های تهران، قم، رشت (آیت‌الله یزدی- آیت‌الله خائفی – آیت‌الله کعبی – آیت‌الله رمضانی) شرکت نداشته‌اند؟ آیا این اتهام بخشودنی است؟ حضور این مسئول نهاد نظارتی انتخابات در بیت آیت‌الله قربانی فقط برای اتمام حجت شرعی و رفع کدورت‌های قبلی بود. و آیا نفر دوم که در ایام انتخابات همکاری با شورای محترم نگهبان دارد، و هم‌اکنون هیچ مسئولیتی در امر ندارد، آیا به بهانۀ اینکه ممکن است در آینده از ایشان در امر نظارت بر انتخابات آتی دعوت به همکاری شود، می‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای عدم حضور وی باشد؟ و اگر همانگونه که می‌گویید باتوجه به اینکه شخص آیت الله قربانی احتمالاً و شاید قطعاً جزو کاندیداهای خبرگان رهبری می‌باشند، حضور جمعی مؤثر از نیرو‌های حزب اللهی و ارزشی برای حمایت و بیعت با ایشان در انتخابات آتی خبرگان با حضور اصحاب رسانه، تبلیغات در غیر موعد محسوب نمی‌شود؟!

قطعاً چنین اتهاماتی از ساحت ایشان به دور است. جنابعالی بجای بیان حقایق و یا حداقل سکوت، درصدد فریب افکار عمومی برآمده‌اید!آیا شما سخنگوی نماینده ولی‌فقیه هستید و آیا مطالب نوشته شده از سوی شما مورد تأیید ایشان می‌باشد؟!

ضمن آنکه مگر فراموش شده که در انتخابات مجالس گذشته چه تعداد از اصولگرایان که فاقد شرایط احراز بودند، رد صلاحیت شدند؟ قطعاً برای ناظرین انتخابات تنها ملاک قانون می‌باشد و اصولگرایی یا اصلاح طلبی ملاک بررسی نبوده است؟ باید گفت، آتش اختلافات در استان گیلان را کسانی روشن می‌کنند که در چرخۀ تغییرات استانداران و دولتمردان ، همیشه به دنبال قدرت هستند!

کسانی آتش اختلافات را روشن می‌کنند که فقط به منافع خود می‌اندیشند، کسانی آتش اختلافات را روشن می‌کنند که به دنبال زرق و برق‌ها، امتیاز گرفتن از این و آن، حتی از معدن شن و ماسه رودخانه‌ها می‌باشند.

آتش اختلافات در استان گیلان را کسانی روشن می‌کنند که به نمایندگی از استاندار رد صلاحیت شده، نشست وحدت‌بخش اصولگرایان در مسجد قدس را برهم می‌زنند.

آتش اختلافات در استان را کسانی روشن می‌کنند که به بهانه ایجاد جنگ روانی، حقایق را وارونه جلوه می‌دهند، کسانی که با نام اصولگرایی در لیست اعضای شورای اسلامی شهر رشت قرار می‌گیرند و بیت المال مسلمین را غارت کردند.

ای‌کاش آقای (م. ع. ر) بعنوان مطلع و آقای (ع .ر .س) بعنوان وکیل باخبر از پروندۀ برخی اصلاح‌طلب نماها و اصولگرا نماهایی که در شورای گذشته شهر رشت خیانت به آرمانهای بلند امام و شهدا نمودند، یادداشتی می‌نوشتید و عمل آنانرا تقبیح می‌نمودید و از آنان تبری می‌جستید.

در بخش دیگری از یادداشت جناب (م. ع. ر) آمده « به شخصیتهایی که در تمام بحرانها از جمله دفاع مقدس نقش محوری و فرماندهی داشتند، آنها را اصولگرایان بدلی عنوان نامیدند» سؤال اینجاست که اگر به اولین خبر منتشره در پایگاه خبری تحلیلی احرار گیل مراجعه شود، در متن خبر « نشست بدلی اصولگرایان با آیت الله «قربانی» ذکر شده نه «نشست اصولگرایان بدلی با آیت الله قربانی» چرا که بین «نشست بدلی» با «اصولگرایان بدلی » تفاوتی فاحش است. بعید به نظر می‌رسد که تمیز و تشخیص این دو جمله سخت باشد و شاید این بردداشت‌های غلط موجب نوشتن یادداشت‌های غلط شد. ضمن آنکه برخی از علماء حاضر در جلسه در کدامین جلسه از گفتمان‌های اصولگرایی و ارزشی حضور داشتند، و برخی دیگر از آقایان حاضر نیز برای جامعه اصولگرا ناشناخته بودند و در هیچیک از نشست‌های اصولگرایی شرکت نداشتند.

ضمن احترام به گذشته‌های کسانی که در دفاع مقدس حماسه آفریدند، صادقانه باید گفت که در یادداشت آقای (م. ع. ر) هیچ قصد قربتی دیده نمی‌شود.

موجب نگرانی اینجاست که مارهایی در آستین‌هایی هستند و نمی‌خواهند این وفاق و همدلی با نماینده ولی‌فقیه در استان ایجاد شود، چرا که منافع آنان به خطر افتاده و بواسطه افشای حقایق، جایگاه آنان متزلزل می‌شود.

جای شگفتی است که با یادداشت غیرمنصفانه، دیگران به تقوا دعوت می‌شوند و با برحذر داشتن طرح چنین مسائلی در فضای مجازی ، خود در فضای مجازی قلم‌فرسایی می‌کنند. ای کاش سخنان سردار جلائی را در دیدار با آیت‌الله قربانی را می‌شنیدند، آنگاه اگر شهامت می‌داشتند، استغفار می‌کردند و برای اتحاد و همدلی، گام عملی برمی‌داشتند و موجب تشدید اختلافات همچون گذشته نمی‌شدند.

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share