حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در مراسم بزرگداشت محمدعلی آذربانی

کرامت نگاه اجتماعی انسان را متحول می‌کند/انسان باید خود را بزرگ بداند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد عصر امروز در مراسم بزرگداشت محمدعلی آذربانی خیر گیلانی در محل سالن اجتماعات بانک صادرات گیلان اظهار کرد: کرامت از موضوع‌های کلیدی در آموزه‌های پیامبر (ص) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد عصر امروز در مراسم بزرگداشت محمدعلی آذربانی خیر گیلانی در محل سالن اجتماعات بانک صادرات گیلان اظهار کرد: کرامت از موضوع‌های کلیدی در آموزه‌های پیامبر (ص) است.

وی بنیان دین اسلام را بر پایه تکریم انسان عنوان کرد و افزود: نگاه فرعونی و انسانی در موضوع تکریم موجب سرکوب انسان می‌شود.

* کرامت نگاه اجتماعی انسان را متحول می‌کند

۳۹ابوترابی‌فرد با بیان اینکه کرامت نگاه اجتماعی انسان را متحول می‌کند، تصریح کرد: مجلس برگزار شده به پاس تلاش انسان‌ساز شخصیتی است که در مسیر تکریم انسان گام برداشته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه خدمات به جامعه بشری را تکریم انسان خواند و بیان کرد: انسان نمی‌تواند در مقام تکریم از انسان‌ها برآید مگر اینکه مقام انسانی خود را تکریم کند.

وی بر تکریم انسانی افراد تاکید کرد و گفت: انسان باید خود را بزرگ بداند زیرا کوچک‌ترین انسان‌ها در نزد خداوند بزرگ دارای جایگاه و منزلت هستند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به جایگاه انسانی قرب خداوند، خاطرنشان کرد: انسانی که خود را شناخته، شایسته عدالت و علم است و این نگاه باید در جان انسان تجلی پیدا کند.

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نفس انسانی را نباید زیر چکمه‌های شهوت خرد کرد و مقام انسانی با ثروت‌های دنیوی قابل مقایسه نیست.

 وی با بیان اینکه انسان باید خود را با معرفت الهی آشنا کند، یادآور شد: انسانی که به خود کمک کند عنصری اجتماعی و اقتصادی مناسب برای جامعه محسوب می‌شود و اجتماع را نورافشانی می‌کند.

 ابوترابی‌فرد انسان را نور توصیف کرد و افزود: انسان می‌تواند پرده‌های جهل را پاره کند، چراکه انسان الهام‌بخش است بنابراین باید در اندیشه اصلاح و تربیت خود باشیم.

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود شهدای عالی‌قدر در گیلان، بیان کرد: پدران شهدا فرزندان بزرگی را پرورش داده و تقدیم جامعه کردند.

 * نفس ملکوتی آیت‌الله بهجت به غفلت از یاد خدا آلوده نشد

 ۴۴وی به زندگی آیت‌الله بهجت اشاره کرد و گفت: آیت‌الله بهجت از سن نوجوانی به خودمراقبتی پرداخت و نفس ملکوتی ایشان تا پایان عمر به دروغ، تهمت، غیبت، نگاه به نامحرم و یک لحظه غفلت از یاد خداوند آلوده نشد.

 ابوترابی‌فرد با بیان اینکه امام (ره) در زندگی تسلیم وظیفه خود بود، تصریح کرد: امام (ره) با مراقبت از مقام انسانی خود ایران و دنیا را متحول کرد.

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تعریف نقشه راه انسان با عقل پرورانده شده با علم و معرفت الهی تأکید کرد و یادآور شد: امام (ره) در تمام عمر دغدغه حرکت در راه خدا را داشت و برای او در اوج خطر به نجف و پاریس سفر کرد و به ایران بازگشت.

 وی، قبول جنگ و پذیرش قطعنامه امام (ره) را برای خداوند دانست و خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران در جایگاه فاخر علمی، سیاسی، نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی و استقلال عزت‌بخش سیاسی قرار گرفته است.

 ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه ایران اسلامی اکنون به نماد اقتدار در منطقه تبدیل شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشورهای شیطانی اجازه ورود کشورها به کلوپ هسته‌ای را نمی‌دهند، اما ملت ایران با اقتدار در کلوپ هسته‌ای جایگاه خود را پیدا کرده است.

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به مذاکره ایران اسلامی با ۶ کشور قدرتمند بزرگ دنیا در موضوع هسته‌ای اشاره کرد و توضیح داد: اکنون دنیای غرب بدون ادبیات مستکبرانه دیروز با ایران گفت‌وگو می‌کند و این موضوع‌نشان‌دهنده اقتدار ملت ایران است.

 وی در پایان ارتقای مقام انسانی ملت ایران را بزرگ‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری خواند و بیان کرد: یکی از موضوع‌ها و نیازهای امروز کشور، تبدیل جمهوری اسلامی ایران در کوتاه‌ترین زمان ممکن به قدرت بزرگ اقتصادی است.

/فارس

Share