تاکید هاشمی بر آگاهی جامعه

کدام شخصیت های گیلانی با آیت الله هاشمی دیدار کردند؟+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جهل جامعه را بهترین وسیله حاکمان برای سرکوب قیام‌ها دانست و گفت: آگاهی، بهترین آینده را برای جوامع ترسیم می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جهل جامعه را بهترین وسیله حاکمان برای سرکوب قیام‌ها دانست و گفت: آگاهی، بهترین آینده را برای جوامع ترسیم می‌کند.
آیت‌الله‌ اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای مرکز بازشناسی نهضت جنگل، قیام میرزا کوچک‌خان را یک موضوع مهم تاریخی، اسلامی و ملی خواند و گفت: اسناد ذی‌قیم۱۴۱۸۱۱۷۱۵۵۸۶۴_isna-11تی از این قطعه تاریخی وجود دارد که باید جوانان، دانشجویان و مردم با آن آشنا شوند.

وی با تشریح اوضاع سیاسی زمان نهضت جنگل، گفت: خیلی‌ها تلاش کردند با بدنام کردن میرزاکوچک‌خان، نهضت او را خاموش و در تاریخ فراموش کنند و این مانند کاری است که قاجاریه درباره امیرکبیر کردند.

هاشمی‌رفسنجانی با یادآوری علاقه‌ی طلبه‌های مبارز به زندگی شخصیت‌های چون امیرکبیر و میرزاکوچک خان، گفت: به خاطر کینه‌های سیاسی پهلوی از قاجاریه، در خصوص تشریح کارهای امیرکبیر حساسیت نداشتند، اما ابا داشتند که نهضت جنگل به عنوان یک اقدام انقلابی و اسلامی بازگو شود.

وی با ارائه تحلیلی از چرایی ترس استعمار و استبداد نسبت به شناخته شدن میرزاکوچک خان در جامعه، گفت: ترس از اقدامات روحانیون انقلابی، باعث شد که برای بیان زندگی این سید شهید، به تحریف و سانسور روی آورند.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به فیلمی که درگذشته برای رئیسعلی دلواری ساختند، گفت: خوب است از قابلیت‌های هنر برای نشان دادن اهداف، برنامه‌ها و اقدامات میرزاکوچک خان بیشتر استفاده شود که می‌تواند الهام‌بخش باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جهل جامعه را بهترین وسیله حاکمان برای سرکوب قیام‌ها دانست و گفت: آگاهی، بهترین آینده را برای جوامع ترسیم می‌کند و جوانان آگاه بهترین سرمایه در رسیدن به این هدف هستند.

وی افزایش رشد آگاهی را مرهون انفجار اطلاعات خواند و گفت: مردمی که آگاه شوند با زبان منطق مسایل خود و جامعه را حل می‌کنند.

هاشمی‌رفسنجانی در ادامه سخنان خویش به تلاش‌های استعمار و استبداد به عنوان دو لبه‌ قیچی در چپاول منابع ملت‌ها اشاره کرد و گفت: اگر چه این دو با امیدواری به حضور تندروها، برای دوام خویش امیدوارند، اما روزی که جوانان اسلامی مسلح به دانش و آگاهی شوند، هیچ دشمنی توان مقابله با آنان را ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزایش گروه‌های تروریستی را برنامه تنظیم شده استکبار و استعمار برای انحراف قیام‌های مردمی در جوامع انسانی و بویژه کشورهای اسلامی خواند و گفت: در منطقه ما تروریست‌ها زایده‌ی حضور استعمار و استبداد هستند.

وی مبارزه با گروه‌های تروریست را سخت، اما امکان‌پذیر دانست و گفت: باید عقلای اسلام از بدنام کردن مسلمان جلوگیری کنند که مردم را به نام دین آواره می‌کنند و می‌کشند.

هاشمی‌رفسنجانی اتفاقات سال‌های اخیر مصر را مصداق روشن همکاری مثلث شوم استکبار، استبداد و تندروها توصیف کرد و گفت: مردم مصر که سابقه‌‌ای بسیار درخشان در تمدن انسانی و فرهنگ اسلامی دارند، برخاستند و انقلاب کردند، اما دیدید که چگونه تندروها قیام مردم را منحرف کردند که منجر به برگشت نظامی‌ها و تبرئه مستبدین شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری شرایط ایران در سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: حضور مردم و رهبری بی‌نظیر امام(ره)، فرصت و میدان را از دست تروریست‌ها گرفتند که به دنبال تجزیه کشور و شورش‌های کور بودند.

وی با مقایسه مبارزات مردم افغانستان، عراق، لیبی و یمن با انقلاب اسلامی در ایران، گفت: دو ویژگی مردمی بودن و رهبری امام، مبارزه و پیروزی مردم ایران را با تشکیل انقلاب اسلامی از دیگر قیام‌ها متفاوت کرد.

در آغاز این دیدار کیانی گزارش مستند از نهضت جنگل و چگونگی افزایش تدریجی اسناد مربوط به میرزاکوچک‌خان جنگلی ارائه کرد و اصغرنیا به بیان دیدگاه‌های خویش درخصوص اهمیت آشنایی دانشگاه‌ها و دانشجویان با اقدامات سید مظلوم، میرزاکوچک‌خان پرداخت و چند بند از مرام‌نامه نهضت جنگل را خواند.
گفتنی است در این دیدار حجت الاسلام جعفری گیلانی نماینده سابق رودسر , محفوظی معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی,هادی حق شناس معاون سازمان بنادر و کشتیرانی و نماینده سابق انزلی , احمد رمضانپور نرگسی نماینده ادوار رشت , محمدحسین اصغر نیا مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی,روح الله قهرمانی چابک استاندار سابق گیلان ,احمد نصرتی راد معاون سابق استاندار گیلان و محمد جعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهر سازی حضور داشتند.

jangal2
۱۳۹۳۰۹۱۸۱۲۰۲۴۱۸۲۳۷۴۹۱۰۴ ۱۳۹۳۰۹۱۸۱۲۰۳۳۳۷۱۴۷۴۹۱۳۴ ۱۴۱۸۱۱۷۱۵۴۱۷۹_isna-1 ۱۴۱۸۱۱۷۱۵۴۴۴۴_isna-3 ۱۴۱۸۱۱۷۱۵۴۶۳۱_isna-5 ۱۴۱۸۱۱۷۱۵۴۷۲۵_isna-6 ۱۴۱۸۱۱۷۱۵۴۹۴۳_isna-8 ۱۴۱۸۱۱۷۱۵۵۳۶۵_isna-9 ۱۴۱۸۱۱۷۱۵۵۹۵۷_isna-12 ۱۴۱۸۱۱۷۱۵۴۵۳۸_isna-4

 

Share