کاخ سلطنتی اردوغان جنجال آفرید

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری دیار میرزا  دبیر حزب جمهوری خلق ترکیه با بیان این که حزب عدالت و توسعه در نهایت در کاخ ریاست جمهوری جدید به شکست خواهد رسید، گفت: بر اساس آخرین نظر سنجی ها ۷۶ درصد از مردم ترکیه نسبت به ساخت این کاخ ناراضی اند و تنها شش […]

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری دیار میرزا  دبیر حزب جمهوری خلق ترکیه با بیان این که حزب عدالت و توسعه در نهایت در کاخ ریاست جمهوری جدید به شکست خواهد رسید، گفت: بر اساس آخرین نظر سنجی ها ۷۶ درصد از مردم ترکیه نسبت به ساخت این کاخ ناراضی اند و تنها شش و نیم درصد از مردم هستند که این کاخ را به عنوان آبرو و نشان اعتبار کشور قلمداد می کنند و ۱۲ درصد نیز از اظهارنظر در خصوص این موضوع ابا دارند. تمام امپراطوری ها و سیستم های دیکتاتوری در کاخ های بزرگشان از بین رفتند و سرنوشت حزب عدالت و توسعه نیز این چنین خواهد بود.

۴۶۸b261bd25fda0c0e281211b9aeae3f«گورسل تکین» همچنین با اشاره به فساد گسترده مالی در درون ساختار دولت و حزب حاکم از اختلاس ۸۷ میلیارد یورویی در دولت خبر داد و گفت: تمام این اختلاس ها را قلم به قلم به همه مردم تفهیم خواهیم کرد. این رقم از اختلاس، یک رقم تاریخی است که برای همیشه در تاریخ و ذهن مردم خواهد ماند و تا کنون نیز حزب حاکم نتوانسته است که در خصوص این موضوع توضیحی قانع کننده به مردم ارائه دهد.

این مخالف حکومت اردوغان ادامه داد: دولت با موج بزرگی از حرام خواری و فساد مالی روبرو است و عمیاتی که در ۱۷ سپتامبر سال گذشته اتفاق افتاد، تنها یک مورد از این فسادها بود.
گفتنی است سال گذشته میلادی وزارت دادگستری ترکیه طی عملیاتی بزرگ از اختلاس و فساد مالی بسیار بزرگی دراین کشور پرده برداشت که در نتیجه آن اردوغان مجبور به تغییر چندین تن از وزرا و معاونان خود شد.

اردوغان در چند سال اخیر متهم به رانت خواری و انحصارطلبی اقتصادی در زندگی شخصی و حزبی شده است و بساری از مخالفان او و خانواده اش را متهم به فسادهای بزرگ مالی می کنند. در ادامه عملیات فساد مالی سال گذشته نوار صوتی مکالمه اردوغان و فرزندش منتشر شد که در آن اردوغان از فرزندش می خواست تا مراقب خود باشد.

مخالفان کاخ جدید ریاست جمهوری که به دست اردوغان ساخته شده است را کاخ دزدی می نامند.

/ابنا

Share