ایستگاه پایانی توافق ژنو

چین: زمان بیشتری باید به مذاکرات هسته‌ای اختصاص داده شود/تمدید احتمالی«توافق ژنو»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا«وانگ یی» وزیر خارجه چین بعد از دیدار با همتای روسی خود اعلام کرد که به واسطه مشکلات فنی، زمان بیشتری باید به مذاکرات هسته‌ای تخصیص یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا«وانگ یی» وزیر خارجه چین بعد از دیدار با همتای روسی خود اعلام کرد که به واسطه مشکلات فنی، زمان بیشتری باید به مذاکرات هسته‌ای تخصیص یابد.

13930827000537_PhotoAوزیر خارجه چین که صبح دوشنبه به مذاکرات هسته‌ای ملحق شده است به خبرنگاران گفت که دو امکان وجود دارد؛ توافق یا تمدید.

وزیر خارجه چین صبح دوشنبه وارد هتل محل برگزاری مذاکرات شد و در بدو ورود خود با وزیر خارجه کشورمان دیدار و رایزنی کرد و گفت که پیشنهاداتی را برای مذاکرات هسته ای دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که وانگ یی قرار است با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز دیدار داشته باشد و یک جلسه ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس،فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) نیز امروز تشکیل خواهد شد.

امروز مهلت ۲۴ نوامبر برای رسیدن به توافق جامع نهایی به اتمام می‌رسد و هنوز اختلافاتی باقی مانده است و برخی دیپلمات‌های غربی از احتمال تمدید مذاکرات برای یک دوره دیگر و همچنین حصول توافق سیاسی بین طرفین خبر داده‌اند اما همه چیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

دیدار دو جانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا

دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با کاترین اشتون در جریان است.

پس از آن برای دومین بار طی هفت روز گذشته وزرای خارجه ایران و آمریکا در ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه با یکدیگر ملاقات می‌کنند.

ﻫﻨﻮﺯ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ای ﺑﺮاﻱ ﺟﻠﺴﻪ اﻳﺮاﻥ ﺑﺎ ۱+۵ ﺗﻨﻆﻴﻢ ﻧﺸﺪﻩ اﺳﺖ.
تمدید احتمالی«توافق ژنو»

امروز در هفتمین روز رایزنی‌ها در دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای ایران و ۱+۵ در وین، شنیده‌ها حکایت از تمدید توافق ژنو دارد ولی هنوز زمان تمدید تا این لحظه نهایی نشده و مدت زمان تمدید این توافقنامه در حال رایزنی است.

قرار است تا دقایقی دیگر نشست وزرای خارجه ایران و شش کشور برگزار شود.

هیات‌های مذاکره کننده ایران و شش کشور از روز سه‌شنبه هفته گذشته ۲۷ آبان در شهر وین گردهم آمدند تا دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای را برگزار کنند. در این هفت روز از رایزنی‌ها ساعت‌ها گفت‌وگو برای حل اختلافات موجود بر سر راه توافق جامع صورت گرفت.

 

/فارس

Share