پشت پرده لغو دیدار اصولگرایان از زبان یکی از حضار

چه کسی آتش اختلافات در استان گیلان را روشن می کند؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از حدود دو هفته پیش تاکنون لغو دیدار جمعی کوچکی از اصولگرایان استان با آیت الله قربانی نماینده محترم ولی فقیه در گیلان سبب بروز برخی حواشی شده و برخی چهره های سیاسی در چندین نطق و یادداشت از عدم برگزاری این جلسه انتقاد کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از حدود دو هفته پیش تاکنون لغو دیدار جمعی کوچکی از اصولگرایان استان با آیت الله قربانی نماینده محترم ولی فقیه در گیلان سبب بروز برخی حواشی شده و برخی چهره های سیاسی در چندین نطق و یادداشت از عدم برگزاری این جلسه انتقاد کردند و حتی به اصولگرایانی که چند روز بعد از لغو این جلسه به دیدار آیت الله قربانی رفته بودند نسبت«اصولگرای بدلی»دادند.
حال پس از این اتفاق یکی از حاضرین در جلسه با ارسال یادداشتی به پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به اینگونه اظهارات واکنش نشان داده و جزئیات بیشتری از آن جلسه را اعلام نموده است.

«محمد علی رئوفی» عضو شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان نوشته است:

۷۳۹۹۸_۷۸۱آن کسی قلمش انسانی است که از روی انصاف بنویسد. « امام خمینی (ره)»

با سلام و احترام
عدم پذیرش دو تن از مدیران استان توسط آیت الله قربانی که مسئولیت نظارت بر انتخابات سنوات قبل و احتمالاً آینده استان را دارا خواهند بود سبب بازخوردهای مختلفی در رسانه ها و سایت همسوی منتقدین شده است و مطلب زیر جهت تنویر افکار عمومی به عرض مردم شریف رسانده می شود:
اینجانب در جریان قرار ملاقات هر دو جلسه بوده و شخصاً در جلسه حضور داشتم و از نزدیک صحبتهای دو طرف را گوش داده ام.البته ملاحظاتی از قبل مدنظر قرار گرفت که بدلیل عدم اطلاع رسانی بموقع یا … باعث شد که ملاقات نتیجه بخش نباشد.
برابر بررسی بعمل آمده همانطوریکه در اظهارات مندرج مبین است جلسه به دو منظور بوده که یکی از آنها بحث انتخابات استان بوده که در سایت ها هم بیان شده است آنهم حضور یک جریان فعال سیاسی(اصولگرایان). از طرفی ملاقات کنندگان چندهفته ای پیش به ملاقات بزرگان قم رفته بودند و با یکی از بزرگان ملاقات کننده آیت ا… خائفی جهت راضی کردن ایشان برای کاندیداتوری مجلس خبرگان دیدار داشتند.لذا بحث انتخابات در یک جلسه آن هم با نماینده محترم ولی فقیه جهت هم افزایی در موفقیت اصولگرایان و حضور بعضی از آقایان از جمله حجه الاسلام اشجری و مهندس قنبریان آن هم در حضور رسانه ها باعث شائبه و جانبدارانه برای یک جریان محسوب می شود. و حساسیتها و عواقب آن را باید مسئولین نظام در مقابل بهانه جویی مخالفان نظام هوشیار نگه دارد و مقام معظم رهبری هم فرموده است آراء مردم حق الناس است و صیانت از آراء مردم و بی طرفی مسئولین نظارت بر انتخابات یک امر قانونی و خلاف آن برابر قانون اساسی جرم تلقی می گردد.
براین اساس عدم حضور این دو عزیز حاضر در آن شب هم به نفع خودشان بوده و هم برای حفظ قداست جایگاه نمایندگی ولی فقیه بطریق اولا و ضروریست تا شائبه جانبداری از یک جریان انتخاباتی وصله چسبانی نشود.
از طرفی ۲۴ ساعت قبل حضرت آیت ا… قربانی شخصاً ترجیح دادند که به مصلحت نمی باشد این چندنفر بدلایل مختلف در ملاقات حضور داشته باشند حالیه در نحوه اطلاع رسانی دقت نشده است ولی نماینده محترم ولی فقیه دستور فرموده بودند ترتیبی اتخاذ گردد تا در وقت دیگری با محور موضوع جلسه دیگری این آقایان هم حضور داشته باشند ( که بنده شخصاً فرمایش ایشان را شنیدم).
در هر صورت آن دوستان بزرگوار به جای اینکه اندکی اندیشه کنند; مقداری دلخوری پیش آمد و  ملاقات صورت نگرفت بدون آنکه به حاضرین جلسه بی احترامی شده باشد.
البته این پایان ماجرا نبود.چند روز بعد از بزرگان،فعالان،تشکلهای ولایتی و چندتن از فرماندهان دفاع مقدس و همچنین انقلابیون ، روحانیون، فعالان سیاسی جهت ملاقات به نزد نماینده ولی فقیه حضور یافتند تا این وحدت و همدلی را ادامه دهند که متأسفانه شخصی طبق عادت قبلی مقاله در دفتر خود به نام این و آن می نویسد مقاله ای در یکی از سایتها منتشر کرد و بار دیگر آتش اختلاف را شعله ور کرد تا به شخصیتهایی که در تمام بحرانها از جمله دفاع مقدس نقش محوری و فرماندهی داشتند آنها را اصولگرایان بدلی عنوان نماید !
آیا نسبت دادن عنوان اصولگرایان بدلی به انقلابیون سرشناس ,جمعی از روحانیون , جانبازان و فرماندهان دفاع مقدس که به نزد نماینده محترم ولی فقیه رفته اند بی تقوائی نیست؟ البته این نوع کلمات ناشی از تنگ نظری ها و زیاده خواهی است که فقط همه جا خودشان باشند.اگر مقداری تدبیر اندیشه کنیم می بینیم در دفاع مقدس و بحرانها و مقابله با فتنه چه کسانی در صحنه بودند!
اکنون به جای این اختلاف سلیقه ها تقوا پیشه کنیم و حرف حق را بپذیریم و به تذکرات مسئولانه بزرگان توجه کنیم و اگر انتقادی داریم کوچکترین موضوع را به فضای مجازی نکشانیم و مراتب را محترمانه و بصورت محرمانه و مذاکره حضوری توسط مراجع صلاحیتدار به مسئولین نظام برسانیم که ساز مخالفت در همه دوره ها دیگر بی فایده است. اگر چشم بینا داشته باشیم می نگریم که دشمن واقعی،تکفیری ها هستند که در پشت مرزهای ما جا خوش کرده اند و منتظرند تا روزی به ناموس شیعه دسترسی داشته باشند.
آیا به فکر آن هستیم ندای وحدت و همدلی را در پشتیبانی از ولایت فقیه در دل مردم ما چگونه قرار دهیم؟ آیا حق نسل جوان و بسیجیان مظلوم این است که دعواهای بی پایه و اساس را در فضای مجازی ببینند؟
امیدوارم همه گروهها و احزاب در جهت رشد و شکوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی و استان عزیز ما همدل و همراه باشند.
والسلام
باتقدیم و احترام
محمدعلی رئوفی – عضو شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share