پیش بینی احمدی نژاد از انتخابات مجلس

مجلس دهم در اختیار اصلاح طلبان و اصولگرای واقعی مطهری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، احمدی نژاد در تحلیلی پیرامون انتخابات آتی مجلس تاکید کرده که مجلس دهم در اختیار اصلاح طلبان خواهد بود.وی با اشاره به مواضع علی مطهری در مجلس گفت: اصولگرای واقعی، علی مطهری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، احمدی نژاد در تحلیلی پیرامون انتخابات آتی مجلس تاکید کرده که مجلس دهم در اختیار اصلاح طلبان خواهد بود.

ahmadi nejad احمدی نژاد با اشاره به آرایش سیاسی مجلس و آرایش گروههای سیاسی برای انتخابات آتی مجلس گفت: مجلس را در دور بعد، اصلاح طلبان به دست خواهند گرفت و اصولگرایان شکست خواهد خورد.

وی با اشاره به مفهوم اصولگرایی اظهار داشت: اصلا مجلس فعلی هم در دست اصولگرایان نیست و ما اصولگرا به معنای واقعی نداریم کسانی که به اسم اصولگرایی در مجلس حضور دارند بیشتر شبه اصولگرا هستند؛ کاسب و … هستند و بیشترین ضربه را به اصولگرایی همین آقایان زدند و مواضعشان مشخص نیست.

وی با اشاره به مواضع علی مطهری در مجلس گفت: اصولگرای واقعی، علی مطهری است. او یک مرد است و حرف خود را رک و راست مطرح می کند.

وی افزود: علی مطهری از کسی ترس ندارد و به راحتی مواضع خودشان را آشکار می کنند.

وی با پیش بینی انتخابات مجلس دهم گفت: به قطع و یقین، جماعتی که نام خود را اصولگرا گذاشته اند سال آینده شکست مجددی خواهند خورد وشاید بشود گفت که اصولگرایان در انتخابات آینده وجود نخواهند داشت که بخواهند بیایند تا با اصلاح طلبان مقابله کنند.

روایتی از چگونگی حضور علی مطهری در فهرست واحد اصولگرایان
لازم به ذکر است در جریان رقابت های انتخابات مجلس هشتم، سه ضلع از اصولگرایی در کنار هم قرار گرفتند که «علی مطهری» از طرف «حامیان دولت نهم و شخص محمود احمدی نژاد» برای قرار گرفتن در فهرست واحد اصولگرایی معرفی شد.‬

در آستانه انتخابات مجلس هشتم، جبهه متحد اصولگرایان، متشکل از سه ضلع جبهه پیروان خط امام و رهبری، اصولگرایان تحول خواه و ائتلاف رایحه خوش خدمت بود. سید شهاب الدین صدر و اسدالله بادامچیان به نمایندگی از «جبهه پیروان خط امام و رهبری» در این جمع حضور داشتند. «محمدصادق محصولی» و«حیدر مصلحی» نیز به نمایندگی از «رایحه خوش خدمت» که به طرفداران دولت مشهور بودند، در این شورا حضور داشتند. «حسین فدایی» و «علیرضا زاکانی» نیز نمایندگی «اصولگرایان تحول خواه» درشورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان را برعهده داشتند.

نماینده «رایحه خوش خدمت» اصرار داشت تا علی مطهری در فهرست جبهه متحد قرار گیرد که اعضای جبهه پیروان با این موضوع، موافقت نسبی داشتند لیکن حسین فدایی و علیرضا زاکانی از مخالفین جدی حضور وی در فهرست بودند.

نماینده رایحه خوش به «مخالفت های علی مطهری با سیاست های فرهنگی دولت هاشمی رفسنجانی» و «فرزند شهید مطهری» به عنوان دلایل خود برای قرار گرفتن وی در لیست اصرار داشت.

از طرفی نمایندگان اصولگرایان تحول خواه، «توان وی در مواجهه با تحولات و پدیده های اجتماعی»، «ظرفیت های وی در مورد رویدادهای مختلف انقلاب»، «ابهام در مورد حضور وی در مبارزات پیش از انقلاب، دوران دفاع مقدس و..» مواردی را مطرح می کردند.

در نهایت، طرفین از سخنان هم قانع نمی شوند و نماینده رایحه خوش، اظهار می دارد که آقای رییس جمهور(دکتر احمدی نژاد) گفته اند: «من در مورد آقای مطهری چیزهایی می دانم که شما نمی دانید» وی اضافه می کند که آقای علی مطهری، «سهمیه دکتر احمدی نژاد» در لیست جبهه متحد اصولگرایان است.

لازم به ذکر است اعضای رایحه خوش، از عناصری بودند که بعد از اتفاقات خانه نشینی و.. ، در حمایت از ولایت و رهبری، ارتباط خود را با وی قطع کردند.

به نظر می رسد همگرایی اصولگرایان در انتخابات آتی که اکنون بارقه های آن از همگرایی طیف های مختلف اصولگرایی(تحول خواهان، جبهه پیروان و حزب پایداری) آشکار است با تکیه بر معیارها، افراد شایسته ای را جهت معرفی فهرست های انتخاباتی، ارایه نمایند.
/پارس

Share