فرماندار شهرستان رشت خبر داد:

پروژه های عمرانی شهرستان رشت دسته بندی شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مهدوی همچنین افزود: پروژه های شهرستان رشت دسته بندی شده که طبق آن پروژه هایی که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال مالی امسال یعنی ۳۱ تیرماه ۹۴ پایان می یابد در اولویت نخست این شهرستان قرار گرفته است.

مراسم استانی گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت هشتم دی ماه در رشت/برگزاری مسابقه کاریکاتور سران فتنه در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار شهرستان رشت از ساماندهی فاضلاب این شهرستان به ویژه شهر رشت در آینده ای نزدیک خبر داد.سید عیسی مهدوی افزود: با توجه به مذاکرات هفته جاری با معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری و سه تن از معاونان وزارت نیرو در تهران که در آن نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند مقرر شد تا منابع مورد نیاز برای رفع این چالش بزرگ شهرستان در سریع ترین زمان ممکن تخصیص یابد.mahdavi_9239

وی با بیان اینکه در هفته های گذشته با مسئولان کشوری درباره حوزه های مختلفی که منجر به بروز مشکل و عقب ماندگی زیرساختی در سطح شهرستان می شود رایزنی شد، اظهار داشت: بر این اساس راه روستایی، آب و فاضلاب روستایی و شهری، راه آهن، مدیریت شهری و غیره محور مذاکرات مسئولان مرکز گیلان با مدیران کشوری را تشکیل داده است.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: علاوه بر این وضعیت مطالبات پیمانکاران دستگاه های اجرایی این شهرستان مورد گفتگو قرار گرفت چرا که دستگاه های اجرایی مستقر در رشت در پرداخت مطالبات به حق پیمانکاران با چالش هایی روبرو هستند که باید در سریع ترین زمان ممکن رفع شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس توافق های صورت گرفته با مسئولان کشوری قسمتی از مطالبات راه و شهرسازی در حال پرداخت است، گفت: میزان مطالبات پیمانکاران عرصه راه و شهرسازی ۲۶ میلیارد تومان بوده و امید است که تا پایان سال تمامی آن پرداخت شود.

مهدوی همچنین افزود: پروژه های شهرستان رشت دسته بندی شده که طبق آن پروژه هایی که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال مالی امسال یعنی ۳۱ تیرماه ۹۴ پایان می یابد در اولویت نخست این شهرستان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه در سطح شهرستان رشت وجود دارد که با تخصیص منابع مالی مورد نیاز تا پایان سال مالی امسال و بهره برداری می رسد تا فواید و خدمات آن نصیب مردم خوب این شهرستان شده و گام های توسعه نیز یکی پس از دیگری بلندتر از همیشه برداشته شود.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: در دیدار با معاونان وزیر نیرو در تهران سه دستگاه مربوطه نسبت به ارائه میزان مطالبات به پیمانکاران، پروژه های شاخص این دستگاه ها و پروژه هایی که در پایان سال مالی امسال به بهره برداری خواهند رسید، اقدام کردند و این نتیجه به دست آمد که در سرفصل اعتبارات فاضلاب در سطح کشور به شهرستان به خصوص شهر رشت به طور ویژه نگریسته شود.

رشت نخستین شهرستان گیلان بوده که وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شده است

وی با بیان اینکه مقرر شده تا برای افتتاح چهار مجتمع آبرسانی شهرستان رشت مساعدت مالی ویژه ای شود، گفت: علاوه بر این تامین اعتبار برای اتمام چهار سد لاستیکی این شهرستان در دستور کار مدیران کشوری قرار گرفته که در صورت تحقق اعتبار مورد نیاز دو سد لاستیکی تا پایان سال مالی امسال در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مهدوی به مهمترین اولویت های شهرستان رشت اشاره کرد و افزود: لایروبی نهرها و احداث و تکمیل راه های روستایی از جمله این اولویت هاست به طوری که امسال چهار میلیارد تومان اعتبار به عرصه راه روستایی اختصاص یافته و آسفالت ۵۰ کیلومتر مربع از این راه ها در چهار نقطه بر اساس تفاهم نامه در حال انجام است.

وی درباره تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان رشت اظهار داشت: مرکز گیلان تنها شهرستانی بوده که از همان نخستین روزهای ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب نسبت به تشکیل جلسه ویژه و اتاق فکر اقدام کرد.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: مهمترین مباحثی که برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این شهرستان مد نظر بوده عرصه کشاورزی را در بر می گیرد که در صورت عملیاتی کردن این سیاست ها با توجه به جمعیت زیاد رشت گام های بلندی برای رسیدن به توسعه پایدار و همه جانبه برداشته خواهد شد.

وی بر گسترش خدمات کشاورزی به ویژه در بخش دام و ایجاد صنایع تبدیلی و مکمل، صنایع دستی، احیای آب بندان ها تاکید کرد و یادآور شد: تنها بخش مرکزی شهرستان رشت نسبت به بهره گیری چند منظوره از آب بندان های موجود اقدام کرده که ثمرات آن در آینده نصیب اهالی منطقه خواهد شد./مهر

Share