پخش سراسری اجتماع بزرگ اربعین حسینی در آستانه اشرفیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار آستانه اشرفیه از پخش مستقیم اجتماع بزرگ مردم عزادار این شهرستان در اربعین حسینی از شبکه های سراسری خبر داد. ‘حسین اسماعیلیان’ روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین شهرستان که در حضور امام جمعه آستانه اشرفیه برگزار شد، با بیان اینکه آیین تجمع عزاداران در اربعین حسینی طی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار آستانه اشرفیه از پخش مستقیم اجتماع بزرگ مردم عزادار این شهرستان در اربعین حسینی از شبکه های سراسری خبر داد.

81407227-6110394‘حسین اسماعیلیان’ روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین شهرستان که در حضور امام جمعه آستانه اشرفیه برگزار شد، با بیان اینکه آیین تجمع عزاداران در اربعین حسینی طی سه سال گذشته با شکوه خاصی در این شهرستان برگزار شده است، بیان کرد: برگزاری این آئین یک کار بزرگ فرهنگی است که با تلاش و همکاری تمامی دستگاه های فرهنگی انجام می گیرد.

وی افزود: برگزاری باشکوه این تجمع در استحکام همدلی و همراهی فرهنگی و دینی مردم نقش بسیار موثری دارد.

رییس هیئات مذهبی آستانه اشرفیه نیز در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۷۰ هیات مذهبی در این شهرستان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: هماهنگی های لازم در جهت حضور پرشور هیئات مذهبی در اجتماع بزرگ اربعین حسینی صورت گرفته است.

‘ حسین داداشی ‘ با اشاره اینکه در اولین سال برگزاری این اجتماع معنوی در آستانه اشرفیه شبکه گیلان این مراسم را پوشش داد، بیان کرد: در سال های دوم و سوم شبکه های سراسر نیز این مراسم حسینی را پوشش دادند؛ به طوریکه سال گذشته مراسم تجمع عزاداران اربعین حسینی آستانه از هفت کانال بین المللی پخش شد.

وی در ادامه یادآور شد: امسال در برگزاری این آئین تجمع خواهران در صحن حرم مطهر و تجمع براداران عزادار نیز در خیابان های اطراف حرم مطهر انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به هماهنگی های انجام گرفته نماز جماعت در اربعین حسینی به امامت آیت اله امینیان در حرم مطهر آستانه اشرفیه اقامه خواهد شد.

داداشی از آستانه اشرفیه به عنوان چهارمین شهر مذهبی کشور نام برد و اظهار داشت: امسال همچنین کاروانهای پیاده عزاداران از روستاهای کیسم و چهارده برای شرکت در آئین اجتماع عزاداران در اربعین حسینی به حرکت در خواهند آمد.

امام جمعه آستانه اشرفیه نیز در این نشست با قدردانی از تلاش اعضای ستاد اربعین این شهرستان اظهار کرد: برگزاری اجتماع عزاداران در اربعین حسینی رضایت امام زمان (عج) را به همراه داشته و یکی از کارهای ماندگار است.

آیت اله ‘محمدعلی امینیان’ افزود: با توجه به تلاش ها و برنامه ریزهای انجام گرفته از سوی ستاد اربعین امیدوارم این آئین امسال با شکوه و شور و شوق بیشتری نسبت به سالهای گذشته برگزار شود.

گفتنی است در پایان این نشست بخشدار بخش مرکزی، شهردار و فرمانده سپاه ناحیه آستانه اشرفیه آمادگی خود را برای پذیرایی، تامین فضای مناسب و حفاظت از عزاداران حسینی مطرح کردند.

/ایرنا

Share