ویژه‌برنامه‌های حماسه ۹ دی در ۱۶ شهرستان گیلان برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: ویژه برنامه‌های حماسه هشتم و نهم دی در ۱۶ شهرستان گیلان برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی اشجری ظهر امروز در نشست ستاد بزرگداشت یوم‌الله نهم دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت»، اظهار کرد: نهم دی ماه بی‌نظیرترین حرکت مردمی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: ویژه برنامه‌های حماسه هشتم و نهم دی در ۱۶ شهرستان گیلان برگزار می‌شود.
ashjariحجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی اشجری ظهر امروز در نشست ستاد بزرگداشت یوم‌الله نهم دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت»، اظهار کرد: نهم دی ماه بی‌نظیرترین حرکت مردمی در تاریخ انقلاب اسلامی برای حفاظت از نظام مقدس اسلامی بود.

وی با بیان اینکه فصل جدیدی از بصیرت و هوشیاری، دشمن‌شناسی و غیرت دینی و انقلابی، در تاریخ مبارزات مردم مسلمان بود، افزود: آنچه در حماسه ماندگار نهم دی رخ داد، حرکتی برخواسته از حرکتی ایمانی و با انگیزه کاملاً خدایی، که به هیچ وجه با اراده انسانی انجام شدنی نبود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: ایشان فرمودند: « در نهم دی دست اراده الهی دیده شده و گرنه این کارها، کارهایی نیست که با اراده امثال ما انجام بگیرد، این کار خداست، این دست قدرت الهی است، این چیزها دست من و امثال من نیست ».

اشجری تصریح کرد: نظام مقدس اسلامی در نهم دی ماه ۸۸ نفسی تازه پیدا کرد و جهانیان به چشم خود دیدند که مردم و حکومت در ایران اسلامی، در پرتو ولایت فقیه یک حقیقت واحد هستند.

وی تاکید کرد: مردم آگاه ایران با حضور تاریخی خود در نهم دی بار دیگر نشان دادند که از نخبگان جامعه جلوتر هستند و اجازه نمی‌دهند که میراث خون صدها هزار شهید زیر چکمه‌های دشمنان انقلاب پایمال شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: حماسه حضور مردم در یوم الله نهم دی، همانند تسخیر لانه جاسوسی انقلاب بزرگی بود، که به تعبیری انقلاب سوم نام گرفته است، حماسه‌ای که در لحظه‌ای ناب به مدد حمایت از اصل انقلاب اسلامی آمد و حیاتی دوباره به آن بخشید.

وی با بیان اینکه برخی از نخبگان فکری و سیاسی کشور تحت تأثیر تحلیل‌های ناکافی و وابستگی‌های دنیایی در مقابل فتنه سکوت کردند، گفت: برخی با بصیرت دینی خود با تأسی از گفتمان و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی، با فتنه‌گران، مقابله و از مواضع رهبری حمایت کردند و به روشنگری علیه فتنه پرداختند.

اشجری ویژه برنامه‌های حماسه هشتم و نهم دی در ۱۶ شهرستان گیلان برگزار می‌شود،گفت: مردم گیلان با بصیرت انقلابی خود و حسب فرموده قرآن مجید مبنی بر سبقت در خیرات، جزو پیشتازان حضور بودند و مدال بصیرت خود را در هشتم دی ماه ۸۹ از مقام عظمای ولایت دریافت کردند.

وی تاکید کرد: ستاد بزرگداشت حماسۀ نهم دی تلاش می‌کند با بهره‌گیری از نقطه نظرات نخبگان فکری و دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی، تبیین فتنۀ ۸۸ در بستر جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی، آشکارسازی عوامل شکل‌گیری و پیدایش حماسۀ نهم دی، برشماری ویژگی‌ها و مختصات و آثار حماسۀ نهم دی در محیط داخلی و خارجی و تبیین در‌س‌ها و پیامدهای حماسۀ نهم دی باتوجه به نیازهای امروز را بررسی می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، سیاست‌ها و رویکردهای ستاد بزرگداشت نهم دی را توجه به لایه‌های عمیق پیدایش و ظهور حماسۀ نهم دی، تأکید بر رویکرد تبیین و پرهیز از سطحی‌نگری، تحلیل و تبیین ابعاد، ریشه‌های فتنه سال ۸۸ و شیوه‌های براندازی نرم توسط دشمن، تحلیل و تبیین ابعاد و پیامدهای داخلی و خارجی حماسۀ نهم دی، بهره‌مندی از مؤلفۀ قدرت ملی برای مدیریت آینده انقلاب اسلامی، تشریح جایگاه و نقش رهبر انقلاب در حراست از اصول و خطوط کلی حرکت انقلاب و آشکارسازی ابعاد فتنه ۸۸ و تحلیل و تبیین جایگاه سرمایۀ اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی (آگاهی، بصیرت، اعتماد ملی، حضور به موقع) بیان کرد.
/تسنیم

Share