رییس مجمع نمایندگان استان گیلان در تذکر شفاهی:

وقتی یارانه دهک پایین هیچ تغییری نکرده آنها از کجا نان بخورند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تصمیم اخیر دولت در افزایش قیمت نان گفت:در شرایط کنونی نیازمندان و دهک‌های پایین جامعه با یارانه واریزی زندگی می کنند حال با افزایش قیمت نان آنها با مشکل روبرو می شوند.

نبود صنایع تبدیلی محصول کیوی در تالش از دغدغه های جدی باغداران این منطقه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تصمیم اخیر دولت در افزایش قیمت نان گفت: دولت باید پاسخگوی علل افزایش قیمت این محصول باشد زیرا رویکرد قوه مجریه نسبت به این اقدام مشخص نیست.shekari_9858

محمود شکری در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی به سخنگوی هیأت دولت گفت: نوبخت سخنگوی دولت اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرد که دولت تصمیمی برای افزایش قیمت نان ندارد ولی به نانوایان اجازه دادیم که قیمت نان را ۳۰ درصد افزایش دهند. حال این سوال پیش می آید که آیا دولت موافق این اقدام است یا مخالف، از این رو مسئولان باید خیلی شفاف بگویند که چه کسی متولی و مسئول این افزایش است.

نماینده مردم تالش و رضوان‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ از طرفی دیگر هنوز درصد افزایش قیمت نان در استان‌ها مشخص نیست زیرا در برخی استان ها ۶۰ و در برخی استان‌ها ۵۰ یا ۴۰ درصد این محصول افزایش قیمت داشته است بنابراین دولت باید تکلیف این موضوع را هم مشخص کند.

وی افزود: در شرایط کنونی نیازمندان و دهک‌های پایین جامعه با یارانه واریزی زندگی می کنند حال با افزایش قیمت نان آنها با مشکل روبرو می شوند از این رو باید از اعضای هیأت دولت پرسید که وقتی میزان یارانه این قشر از جامعه هیچ تغییری نکرده است آنها از کجا نان بخورند.

شکری در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی با انتقاد از وضعیت فروش محصولات کشاورزی به ویژه محصول کیوی در شهرستان تالش گفت: این شهرستان قطب تولید کیوی است اما متأسفانه با فعالیت مافیا و دلالان قیمت نهایی این محصول به زیر قیمت تمام شده آمده است و هم اکنون کسی پاسخگوی این موضوع نبوده و این محصول خریداری ندارد این در حالی است که کشاورزان این منطقه با فروش همین محصولات زندگی خود را سپری می کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکری به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ابتکار رئیس این سازمان باید هر چه سریعتر وضعیت پروژه سد شفارود را تعیین تکلیف کند و پاسخ دهد که چرا این پروژه بعد از ۲۰ سال متوقف شده و ملت ایران به خاطر این اقدام باید به پیمانکار چینی جریمه بدهند./خانه ملت

 

Share