سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس

واکس میوه در ساختار و سلامت میوه تاثیری نداشته و در این باره نگرانی وجود ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه تغذیه سالم یکی از شاخص­های سلامت مردم است، گفت: واکس ماندگاری میوه در ساختار و سلامت میوه تاثیری نداشته و در این باره نگرانی وجود ندارد.

بررسی کلیات لایحه بودجه وزارت بهداشت در کمیسیون بهداشت مجلس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه تغذیه سالم یکی از شاخص­های سلامت مردم است، گفت: واکس ماندگاری میوه در ساختار و سلامت میوه تاثیری نداشته و در این باره نگرانی وجود ندارد.واکس ماندگاری میوه در ساختار و سلامت میوه تاثیری نداشته و در این باره نگرانی وجود ندارد

محمدحسین قربانی در رابطه با شایعه استفاده از واکس شیمیایی برای ماندگاری بیشتر سیب و بوجود آمدن برخی نگرانیها در این رابطه که به کاهش خرید این میوه از سوی مردم منجر شد، گفت: طرح برخی مسایل و موضوعات که با سلامت مردم در ارتباط است باید با اطمینان و دقت بیشتری صورت گیرد و طوری نباشد که همانند موضوع روغن پالم که به دامداران ضرر بزرگی زد موضوع واکس میوه هم همانطور شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از شاخص های سلامت مردم تغذیه سالم است که در این بین مصرف لبنیات و میوه و سبزیجات اهمیت و جایگاه ویژه ای را دارند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس افزود: درست است که ما کشوری چهارفصل هستیم اما بحث نگهداری میوه ها نیز باید با اصول صحیح و رعایت نکات بهداشتی لحاظ شود.

وی بابیان اینکه استفاده از نگهدارنده ها مثل واکس میوه روی ساختار میوه و سلامت آن تاثیری ندارد، گفت: اما بهتراست به منظور رعایت بهداشت پوست میوه هایی مثل سیب و خیار گرفته و بدون پوست مصرف شوند.

قربانی یادآورشد: در زمینه مصرف سیب جای نگرانی نیست و به مردم توصیه می کنیم همچنان میوه را در سبد مصرفی روزانه خود بگنجانند.

طی روزهای اخیر، شایعات بسیاری مبنی بر استفاده از واکس شیمیایی سرطان‌زا برای ماندگاری بیشتر سیب در شبکه‌های اجتماعی و مجازی مطرح و باعث کاهش خرید این میوه شد که علی محسنی مدیر کل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: در ایران از واکس برای سیب استفاده نمی شود و ماده‌ای که روی این محصول وجود دارد، به صورت طبیعی از خود سیب تولید می‌شود. چرا که سیستم حفاظتی سیب به گونه‌ای است که در سردخانه‌ها چنین ماده‌ای را از خود تولید می‌کند./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share