رئیس مرکز آموزشی‌درمانی رازی رشت:

راه اندازی واحد اهدای عضو در بیمارستان رازی/مرگ مغزی در گیلان بیشتر از سایر استانها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس مرکز آموزشی‌ـ پژوهشی‌ـ درمانی رازی رشت میزان مرگ مغزی در گیلان را بیشتر از دیگر استان‌های کشور عنوان کرد و گفت: واحد اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی گیلان برای بیماران پیوند کلیه در بیمارستان رازی رشت راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس مرکز آموزشی‌ـ پژوهشی‌ـ درمانی رازی رشت میزان مرگ مغزی در گیلان را بیشتر از دیگر استان‌های کشور عنوان کرد و گفت: واحد اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی گیلان برای بیماران پیوند کلیه در بیمارستان رازی رشت راه‌اندازی شد.

۱۳۹۲۱۱۰۶۰۰۰۲۹۱_PhotoAسیروس امیرعلوی درباره وضعیت بیماران کلیوی در گیلان، اظهار کرد: اخیراً توسط معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و مدیر واحد بیماری‌های خاص استان اقدام‌های موثری درباره نوسازی دستگاه‌های دیالیز صورت گرفته و اقدام‌های دیگری در برنامه ساماندهی واحد دیالیز در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز و برنامه بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی توسعه واحد دیالیز نیست، افزود: گسترش پیوند کلیه از بیماران مرگ مغزی برای درمان کامل بیماران راهبرد موثر است تا کیفیت قابل قبول زندگی برای بیماران تامین شده و بیماران به زندگی عادی بازگردند.

رئیس مرکز آموزشی‌ـ‌پژوهشی‌ـ درمانی رازی رشت با بیان اینکه کیفیت دیالیز به دلایل مشکلات فنی آب شهر در برخی از دوره‌ها افت پیدا کرده بود، تصریح کرد: با اقدام‌های اخیر بسیاری از مسائل برطرف شده و با پیگیری ساماندهی بخش دیالیز قطعا نارضایتی بیماران رفع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حتی با بهترین کیفیت دیالیز بیمار رنج می‌برد و زندگی عادی ندارد، خاطرنشان کرد: ۴۲ تخت دیالیز در بیمارستان رازی رشت وجود دارد که در چهار شیفت بیماران را دیالیز می‌کنند.

امیرعلوی  ادامه داد: در مدت دو هفته هزینه‌های بسیاری برای دستگاه‌ها انجام شده، اما با تمام این کارها کیفیت زندگی بیماران کلیوی بهبود نمی‌یابد و همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات اقتصادی و درمان آنها را برطرف کنیم.

وی تنها مسیر درست برای تامین سلامت و کیفیت مناسب زندگی بیماران دیالیزی را پیوند کلیه از بیماران مرگ مغزی دانست و یادآور شد: این مسیر باید توسعه یابد.

واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در بیمارستان رازی رشت راه‌اندازی شد/پیوند ۴ بیمار دیالیزی از ۸ بیمار مغزی در رشت

رئیس بیمارستان رازی رشت گفت: با سیاست‌های جدید وزارت بهداشت و حمایت بی‌دریغ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با وجود مضیقه مالی اعتبارات امکانات لازم برای راه‌اندازی واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در مرکز رازی رشت تامین شد.

به گفته وی، در بیمارستان رازی رشت عملاً واحد اهدای عضو در گیلان برای پیوند کلیه راه‌اندازی شده و در مدت یک ماه گذشته پیوند کلیه از ۴ بیمار مرگ مغزی برای ۸ بیمار انجام شده است.

امیرعلوی با تصریح بر اینکه فرهنگ‌سازی اهدای عضو بیماران مرگ مغزی باید انجام شود، خاطرنشان کرد: بیماران مرگ مغزی می‌توانند با جان ۸ نفر را نجات دهند و این موهبت الهی است.

وی میزان مرگ مغزی در گیلان را نسبت به استان‌های دیگر کشور بیشتر دانست و یادآور شد: باید در بحث تروما و ترافیک اقدام‌های اساسی صورت گیرد، اما فرهنگ‌سازی در زمینه اهدای عضو کمک قابل توجهی به بیماران کلیوی و دیگر بیماران دچار نارسایی کبد، قلب، ریه و سوختگی می‌کند.

/فارس

Share