رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در همایش هم گرایی اصولگرایان

«همه با هم»شعار اصولگرایان/اپوزیسیون دولت نیستیم/آمریکا را دشمن شماره یک می‌دانیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی عصر امروز در گردهمایی اصولگرایان گیلان در مصلای امام خمینی (ره) رشت با بیان اینکه افراد و گروه‌ها را به صورت‌های مختلف می‌سنجند اظهار کرد: یکی از راه‌های ارزیابی و سنجش گروه‌ها و افراد میزان تاثیرگذاری آنها در جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی عصر امروز در گردهمایی اصولگرایان گیلان در مصلای امام خمینی (ره) رشت با بیان اینکه افراد و گروه‌ها را به صورت‌های مختلف می‌سنجند اظهار کرد: یکی از راه‌های ارزیابی و سنجش گروه‌ها و افراد میزان تاثیرگذاری آنها در جامعه است.

IMG_0921وی تاثیرگذاری انسان‌ها را به اندازه توان آنها عنوان کرد و افزود: توانمندی نظام‌های سیاسی طبق اثرگذاری آنها سنجیده می‌شود و نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه اثرگذار است.

تقوی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بین مسلمانان دنیا از تاثیرگذاری بالایی برخوردار است، تصریح کرد: اگر رئیس جمهور آمریکا برای نابودی داعش به رهبر معظم انقلاب نامه می‌نویسد به دلیل تاثیرگذاری ایران در منطقه است البته می‌دانیم آمریکا در مبارزه با داعش دروغ می‌گوید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، تاثیرگذاری ایران را به دلیل نفوذ و اقتدار در منطقه دانست و بیان کرد: آمریکا متوجه شده هیچ طرح و برنامه‌ای در خاورمیانه بدون هماهنگی ایران پیش نمی‌رود.

وی تمام تحولات انجام شده در طول تاریخ را نتیجه اقدام انسان‌های اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: تمام انسان‌ها تمایل دارند در جامعه نقش‌آفرین و تاثیرگذار باشند.

*همگرایی راهکار حضور با اقتدار در صحنه

تقوی به راهکارهای نقش‌آفرینی نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: می‌خواهیم شاد، قوی و قدرتمند در صحنه حضور داشته باشیم و راهکار آن همگرایی و وفاق است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه برای حضور در گردهمایی اصولگرایان تاکنون به ۱۷ استان کشور سفر کرده است، یادآور شد: پس از انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گروهی از اصولگرایان به دفتر بنده آمدند تا پیام آنها را به آیت‌الله مهدوی‌کنی برسانم تا محور وحدت اصولگرایان باشد.

وی ادامه داد: پس از دیدار با آیت‌الله مهدوی کنی وظیفه مذکور را بنده به عهده گرفتم و این روند تاکنون ادامه داشته است.

تقوی با اشاره به اقامه نماز جمعه در ۸۰۰ شهر کشور، اظهار کرد: در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برنامه‌های بسیاری در حال انجام است اما به دلیل اینکه تهمت رنگ پریدگی به اصولگرایان زده نشود، وظیفه ندای وحدت اصولگرایان را پذیرفتم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از تشکیل جلسه با تمام سران اصولگرایان خبر داد و افزود: ۷۰ نفر سران اصولگرایان را در کشور تشکیل می‌دهند و هر دو هفته پنجشنبه‌ها جلسه دو ساعته با اصولگرایان برگزار می‌شود.

وی نزدیک کردن بدنه اصولگرایان را از اهداف جلسه‌های مذکور دانست و بیان کرد: تلاش می‌شود دیدگاه‌های سران اصولگرایان به همدیگر نزدیک شود.

تقوی با بیان اینکه تعداد ۶۰۰ نفر در جلسه نخست اصولگرایان دعوت شدند، تصریح کرد: تعداد یک‌هزار نفر در کمیته بانوان اصولگرا گردهم آمدند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به برگزاری پنجمین گردهمایی بزرگ اصولگرایان کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: جلسه مذکور در تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اصولگرایان در استان‌ها، خاطرنشان کرد: جلسه‌های اصولگرایی با نگاه همگرایی در حوزه اصولگرایی بر محور ولایت در استان‌ها تشکیل می‌شود.

*«همه با هم» شعار اصولگرایی

تقوی شعار اصولگرایان را «همه با هم» خواند و یادآور شد: شورای اصولگرایان با حضور تمام نیروهای اصولگرا در تمام استان‌ها تشکیل می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تاکید براینکه اصطلاح اصولگرایی بار اعتقادی دارد، اظهار کرد: اصطلاح اصولگرایی را مقام معظم رهبری مطرح کرده است و هرگز از آن دست بر نمی‌داریم.

وی به ایجاد موج اصولگرایی در جامعه اشاره کرد و افزود: آرای مجموع اصولگرایان در انتخابات گذشته با طرف مقابل فاصله بسیاری نداشت و تنها ۲۵۰ هزار رای بود.

تقوی با بیان اینکه در هشت سال دوره اصولگرایی اقدام‌های بسیاری در کشور انجام شده است، تصریح کرد: اصولگرایی را حفظ می‌کنیم زیرا در جامع به طور طبیعی قابل پذیرش است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بر اداره کشور بر محور ارزش‌های دینی و ولایت فقیه تاکید کرد و گفت: هر فردی که تفکر مذکور را داشته باشد اصولگرا است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از کنار گذاشتن نیروهای مؤمن ناراحت است، بیان کرد: دولت به توصیه مقام معظم رهبری عمل کند و آنها که می‌خواهند به نظام خدمت کنند باید جذب شوند.

تقوی خواستار ایجاد نشاط اجتماعی بین اصولگرایان شد و خاطرنشان کرد: می‌خواهیم از دغدغه مقام معظم رهبری بکاهیم و ایجاد نشاط کمک به فرهنگ جامعه است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه حرکت جریان اصولگرایی را به کمک نیروهای حزب‌اللهی عنوان کرد و یادآور شد: مقلدان مقام معظم رهبری هستیم و با فرد دیگری پیمان نبستیم و اگر قرار باشد گزارش دهیم، تنها به جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین قم گزارش می‌دهیم.

وی فتنه را خط قرمز اصولگرایی خواند و اظهار کرد: اصولگرایی دارای خطر قرمزهایی است و رد پای هر فردی که در فتنه دیده شود با او سازش نمی‌کنیم.

این مسئول، تاکید کرد: اگر مجلسی می‌خواهد عنوان اصولگرایی داشته باشد حتی ۵۰ وزیر که دارای سابقه فتنه باشند، معرفی شوند به آنها رای نمی‌دهد.

*آمریکا را دشمن شماره یک می‌دانیم

تقوی با بیان اینکه در حرکت اصولگرایی آمریکا را دشمن شماره یک خود می‌دانیم، تصریح کرد: باید مراقب باشیم لبخند آمریکا ما را گول نزند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بر حمایت از دولت تاکید کرد و افزود: طبق نظر مقام معظم رهبری از دولت حمایت می‌کنیم و هر مدیر مخلصی که بخواهد خدمت کند دست او را به نرمی می‌فشاریم.

وی با تاکید براینکه نیروی اپوزیسیون ضد دولت نیستیم، بیان کرد: نقد منصفانه و دفاع واقع‌بینانه را داریم ضمن اینکه جریان اصولگرایی تنها بر محور ولایت است.

تقوی گیلان را در انسجام نیروهای مؤمن و مخلص نمونه دانست و یادآور شد: به جان همدیگر افتادن یکی از آثار ناامید کردن مردم است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: جریان اصولگرایی با پاسداری از ارزشی‌های جوشیده از خون شهدا در خدمت ولی فقیه است و امور را پیش می‌برد.

/فارس

Share