همایش ملی«شیمی و فناوری نانو »در دانشگاه آزاد واحد رشت برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، اولین همایش ملی « شیمی و فناوری نانو » با حضور جمع کثیری از محققان و پژوهشگران از اقصی نقاط کشور در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد. در این همایش ، دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ضمن خیرمقدم به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، اولین همایش ملی « شیمی و فناوری نانو » با حضور جمع کثیری از محققان و پژوهشگران از اقصی نقاط کشور در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
IMG_4560در این همایش ، دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ضمن خیرمقدم به حاضرین، گفت: یکی از عوامل اساسی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته، توجه خاص به امر پژوهش است و هر نوع پیشرفت و توسعه ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارد و رشد و توسعه کشورهای پیشرفته، در نتیجه سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش است.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت را دانشگاهی جامع و یکی از نخستین واحد های دانشگاهی کشور دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افتخار دارد تا ۳۶% دانشجویان تحصیلات تکمیلی استان را در اختیار دارد و تقریبا ۲۲% هیأت علمی با مرتبه استادیار به بالا در استان گیلان، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، مشغول آموزش فرزندان این مرز و بوم هستند.
دکتر امیر تیموری، با تأکید بر تولیدات علمی اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گیلان، اذعان داشت: ۱۱% تولیدات علمی کل استان گیلان در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت است و بیش از ۷۰% از این تولیدات در رشته های علوم پایه بوده و ۷۵% مقالات علمی تولید شده در رشته های علوم پایه، در ژورنالهای بین المللی و جهانی به چاپ رسید که این مسئله نشاندهنده آن است ، رشته های علوم پایه سهم بسیار خوبی در تولیدات علمی واحد رشت داشته اند و باید با تلاش بیشتر موفقیت های بیشتری را در این جهت کسب کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افتخار دارد با قدمت ۳۲ ساله در کنار دیگر مراکز آموزش عالی استان گیلان، در حال انجام فعالیت های علمی و پژوهشی و همچنین آموزش مشتاقان فراگیری علم و دانش در این استان است.
IMG_4521معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در مراسم آغاز به کار نخستین همایش ملی «شیمی و فناوری نانو» در این واحد دانشگاهی اظهار کرد: این همایش به مدت دو روز در رشت برگزار می‌شود.
دکتر حسین فلاح باقرشیدایی، برگزاری همایش مذکور را به منظور ارتقای سطح علمی پژوهشگران کشور و ایجاد محیط مناسب برای هم‌اندیشی علمی محققان و پژوهشگران عنوان کرد و گفت: این همایش با هدف تبادل پژوهش‌های متخصصان و پژوهشگران با حضور اساتید، پژوهشگران و علاقه‌مندان رشته های مختلف شیمی به مدت دو روز ۱۲ و ۱۳ آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، محققان مراکز پژوهشی و صنعتی کشور و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در این سمینار خبر داد و تصریح کرد: فراخوان این همایش از تابستان ۱۳۹۲ اعلام شد که در طی این مدت تعداد ۳۰۶ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال و از بین آنها ۲۱۰ مقاله پس از داوری، پذیرفته شده است.
رئیس نخستین همایش ملی «شیمی و فناوری نانو» با اشاره به اینکه در مدت دو روز ۱۵ مقاله در واحد رشت به صورت سخنرانی ارائه می‌شود خاطرنشان کرد: بقیه مقالات به صورت پوستر در نمایشگاهی که به همین منظور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت پیش بینی شد به معرض دید بازدید کنندگان و حاضرین در همایش قرار خواهدگرفت .
وی ، با اشاره به برگزاری چهار کارگاه پژوهشی در کنار این همایش ، افزود: آشنایی هر چه بیشتر محققان و علاقه‌مندان با آخرین دستاوردهای علمی در زمینه‌های مختلف شیمی و فناوری نانو و نیز گسترش همکاری و تبادل نظر بین مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و صنعتی از جمله اهداف برگزاری این کارگاه است.
دکتر فلاح باقرشیدایی، ایجاد پویایی و انگیزه مشارکت در فعالیت‌های علمی دانشجویی برای دانشجویان و معرفی صنایع نانو کشور از طریق برگزاری نمایشگاه‌های جنبی صنایع فعال را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد.
IMG_4630

Share