از اول لغایت ششم بهمن ماه امسال

هفته فرهنگ و هنر رشت برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، هفته فرهنگ و هنر رشت با هدف معرفی شاخص ها، توانمندی ها و استعدادهای فرهنگی و هنری این شهرستان، بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، هفته فرهنگ و هنر رشت با هدف معرفی شاخص ها، توانمندی ها و استعدادهای فرهنگی و هنری این شهرستان، بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.fazeli_2599

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هفته فرهنگ و هنر رشت از اول لغایت ششم بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد، افزود: این برنامه به نوعی پیشواز از جشن های سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و تحت عنوان پیشواز این برنامه ها در این شهر برگزار می شود و طی آن فرصت ارزشمندی در راستای معرفی بخشی از توانمندی های هنرمندان و فعالان رشت در اختیار آنان گذارده خواهد شد.

فاضلی با اشاره به اینکه تقویت برنامه های فرهنگی و هنری یکی از مسائلی است که در صورت برگزاری هفته مذکور اتفاق خواهد افتاد، گفت: برپایی هفته فرهنگ و هنر رشت، بی شک اتفاق مبارک و میمونی در عرصه هنر و فرهنگ این شهر و سرآغاز توسعه و تقویت بنیان های فرهنگی و هنری رشت خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه، جزئیات برنامه های طرح هفته فرهنگ و هنر رشت را برپایی نمایشگاه ۱۰۰ سال هنر خوشنویسی رشت، نمایشگاهی از آثار نقاشان رشت، نمایشگاه کتب منتشره با موضوع شهر رشت، شب های موسیقی رشت، شب های فیلم رشت، چندین اجرای تئاتر فاخر رشت و نمایشگاه عکس آثار عکاسان برتر رشت با موضوع این شهر عنوان کرد.

وی، رونمایی از کتاب مفاخر معاصر رشت، اجرای شب شعر گیلکی با حضور شاعران گیلکی سرا، سرگذشت پژوهی مفاخر معاصر رشت (از یکصد سال گذشته تاکنون)، نمایشگاه صنایع دستی شهرستان رشت، جشن بزرگ فرزندان گیل، شبی با قرآن با حضور قاری بین المللی حامد شاکرنژاد و عصری با خاطره با معرفی شهدای هنرمند رشت را از دیگر بخش های طرح هفته فرهنگ و هنر رشت اعلام کرد.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: منابع مالی این طرح با کمک مسئولین شهرستانی و نمایندگان محترم شهر رشت در مجلس شورای اسلامی تأمین خواهد شد.

فاضلی در پایان ضمن اعلام این مطلب که رشت یکی از کهن ترین خاستگاه های فرهنگ و هنر این سرزمین می باشد، افزود: این شهر  پهنه گسترده ای است با فرهنگ ها و هنر های گوناگون، شناخت و معرفی این اقلیم ها و هنرها نقش بسزایی در شکل گیری فرهنگ و هنر آینده این شهر هنرپرور و هنردوست خواهد داشت بنابراین برای شناخت و حفظ آن باید گام های استوار برداشت و دستاورد هنرمندان گذشته و حال این شهر را به نسل جوان و نسلی که فردای این دیار از آن اوست سپرد.

شایان ذکر است طرح برگزاری «هفته فرهنگ و هنر رشت» که از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت مطرح شد در جلسه شورای معاونین که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و معاونین این اداره کل، صبح سه شنبه ۱۸ آذر در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار شد، مورد تصویب قرار گرفت.

Share