نورا: با کسانی که مخالف دانشگاه آزاد اسلامی هستند، مخالفیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، دکتر عباسعلی نورا، مشاور ریاست و دبیر ستاد نمایندگان تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در استانها در بیست و چهارمین جلسه شورای رؤسای واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، با برشمردن ملاک های سنجش عملکرد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، دکتر عباسعلی نورا، مشاور ریاست و دبیر ستاد نمایندگان تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در استانها در بیست و چهارمین جلسه شورای رؤسای واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، با برشمردن ملاک های سنجش عملکرد رؤسای واحد های دانشگاهی، اظهار کرد: توسعه تحصیلات تکمیلی GetAttachment.aspxدر واحد های دانشگاهی اولین ملاک سنجش عملکرد واحد های دانشگاهی خواهد بود.
وی، توجه به طرح های ماندگار را ملاک دوم ارزشیابی واحد های دانشگاهی دانست و اذعان داشت: طرح های فرهنگی ماندگار و توجه خاص به این طرح ها و شناساندن اسطوره های علمی و فرهنگی کشور، منطقه و دانشگاه آزاد اسلامی و نشانه های ملی کشوربه نسل آینده باید در دستور کار رؤسای واحد ها قرار گیرد .
این مقام مسئول، افزود: توسعه طرح های دانش بنیان و طرح های پژوهشی، تأمین درآمد خارج از شهریه دانشگاه از طرح های دانش بنیان و جذب هیأت علمی متخصص و مجرب از دیگر ملاک های سنجش خواهد بود.
دبیر ستاد نمایندگان تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در استانها، تأسیس انجمن خیرین دانشگاه آزاد اسلامی را در استانها خواستار شد و گفت: باید از کسانی که دلسوز علم و دانش هستند دعوت شود و با تجمیع افرادی که در جهت ساخت دانشگاه و گسترش مراکز علمی در استانها قدم برمی دارند، در جهت تأسیس انجمن خیرین دانشگاه ساز اقدام گردد.
دکتر نورا، با انتقاد به نقد ناآگاهانه از دانشگاه آزاد اسلامی توسط بعضی منتقدین، بیان داشت: امروز بعضی افراد تحت نام دین و وابستگی، کارهای ناشایستی انجام داده و می خواهند منویات شوم خود را گسترش دهند لذا باید جهت جلوگیری از رسیدن به مقاصد نامبارک این افراد، اطلاع رسانی درست و شفاف از فعالیت های مثبت دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شود.
وی، با تأکید بر تقویت جایگاه روابط عمومی در واحد های دانشگاهی، یادآور شد: رؤسای واحد های دانشگاهی نباید روابط عمومی را دست کم گرفته و در جهت تقویت جایگاه آن اقدام کنند تا شاهد انعکاس مناسب و به روز و دقیق اخبار دانشگاه و اطلاع رسانی شفاف عملکرد دانشگاه جهت شناساندن هر چه بیشتر آن به جامعه باشیم.
دبیر ستاد نمایندگان تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در استانها، تصریح کرد: ما با کسانی که مخالف دانشگاه آزاد اسلامی هستند، مخالفیم و روابط عمومی ها باید در مقابل هجمه های مخالفان، مقابله کنند و با هوشیاری لازم نگذارند تا افراد ، نادانسته به دانشگاه ضربه وارد کنند و با انعکاس اخبار صحیح و به موقع از فعالیت های ارزشمند دانشگاه، جامعه را مطلع و از آن دفاع کنند.
این مقام مسئول، با اشاره به اتخاذ روش های جدید توسط واحد های زیان ده ، گفت: واحد های زیان ده نسبت به اتخاذ روش های جدید اقدام کنند تا از زیان ده بودن نجات یابند. یکی از این روشها، بسته به نوع پراکندگی در استان ، رساندن نسبت کارمند به دانشجو به ۱ به ۵۰ الی ۱ به ۷۰ است تا واحد های زیانده بتوانند از وضعیت موجود، نجات یابند همچنین کنترل هزینه های مستقل و هزینه های اداری و صرفه جویی در واحد ها از دیگر راههای رفع زیاندهی آنها خواهد بود.
در ادامه دکتر سهراب کردرستمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، گزارش مبسوطی از روند برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی « تحلیل پوششی داده ها » در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان ارائه داد.

Share