زاهدی خبرداد

نظر مثبت دو فراکسیون اصولگرای مجلس نسبت به فرهادی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری جلسه امروز دو فراکسیون اصولگرایان و اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، گفت: بر اساس استنباط صورت گرفته از جلسه امروز به نظر می رسد فرهادی بتواند رأی بالایی از مجلس کسب کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری جلسه امروز دو فراکسیون اصولگرایان و اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، گفت: بر اساس استنباط صورت گرفته از جلسه امروز به نظر می رسد فرهادی بتواند رأی بالایی از مجلس کسب کند.
محمدمهدی زاهدی، با یادآوری جلسه روز یکشنبه گذشته (۲ آذرماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور فرهادی وزیر پیشنهادی علوم، افزود: در این جلسه اعضای کمیسیون به صورت شفاف مسایل و مشکلات مربوط به حوزه وزارت علوم را مطرح کردند که همه این معضلات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

zahedi9_PhotoAنماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، درباره محور مورد بحث در جلسه مذکور ادامه داد: در این جلسه موضوعاتی همچون حضور برخی از افرادی که سابقه ای در فتنه هم در حوزه ستادی و هم در حوزه دانشگاه ها دارند،‌ همچنین بحث بورسیه هایی که برخی ها از آن سوءاستفاده سیاسی کردند و به ناحق فضاسازی را مبنی بر بورسیه غیرقانونی ۳ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کردند که البته بعد از آن مشاهده شد که کمتر از ۱ صدم درصد تخلف صورت گرفته بود مطرح و در از وزیر پیشنهادی علوم درخواست شد در صورت کسب رأی اعتماد برخورد قاطعی با کسانی که این فضاسازی را به وجود آوردند و همچنین متخلفان در این زمینه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر موضوع تغییرات کمیته جذب دانشگاه‌ها که بدون نظر شورای عالی جذب صورت گرفته و صرفا سیاسی کاری در آن نقش داشته از دیگر محورهای جلسه یادشده به شمار می رفت،‌ همچنین به موضوع افرادی که به دوره های تحصیلات تکمیلی راه یافتند و علیرغم اینکه از سوی مراجع رسمی رد صلاحیت آنها اعلام شده بود اما وارد دانشگاه شدند پرداخته شد.

زاهدی با تأکید بر ضرورت برخورد با نشریاتی که بعضا دیدگاه‌های لائیک را دنبال می‌کنند، افزود: این نشریات به تبلیغ فمنیسم،‌ فرقه گرایی و‌ تجزیه طلبی می پرداختند و گاهی علیه دین و فرهنگ ما اقداماتی انجام می دادند که در جلسه مذکور از دکتر فرهادی درخواست شد تا در صورت تصدی گری وزارت علوم با آنها برخورد شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم، تصریح کرد: موضوع برخی از افرادی که با استفاده از امکانات دانشگاه علیه نظام و برخی مسئولان کشور فضاسازی راه انداختند و همچنین بحث توسعه علمی کشور و دغدغه های مقام معظم رهبری در این زمینه از دیگر مطالبات به شمار می رفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم با ابراز نگرانی نسبت به افت روند رشد تولید علمی کشور، گفت: بدون شک نمایندگان مجلس نگران آن هستند که تولید علم به معنای عام یعنی از تولید مقاله و تبدیل آن به علم و فناوری و صنعت به گونه ای پیش رود که افت یابد که البته متأسفانه طی سال گذشته دانشگاه ها بیشتر مسائل سیاسی را دنبال می کردند تا مسائل علمی.

وی با انتقاد از اینکه امکانات پژوهشی به شدت افت پیدا کرده است،‌ افزود: در این میان بودجه این حوزه نیز به درستی تخصیص نیافته و لذا حتما باید تأملی برای رفع این معضل صورت گیرد.

زاهدی با یادآوری پاسخ وزیر پیشنهادی علوم،‌ تحقیقات و فناوری نسبت به چگونگی رفع این دغدغه ها افزود: وی با روی گشاده این مسائل را پذیرفته و اعلام کرد که نسبت به رفع این مشکلات همه تلاش خود را در کمترین زمان ممکن به کار خواهد گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پس از این نشست پیام خود را به نمایندگان مجلس اعلام کردند که چه صحبت هایی در جلسه یادشده صورت گرفته و همچنین عنوان کرد که کمیسیون دلیلی برای مخالفت خود با دکتر فرهادی نداشته و براساس نظرسنجی که در کمیسیون صورت گرفته اکثریت اعضا نظر مثبتی نسبت به وی داشتند.

فضای مثبت مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی علوم

وی با یادآوری ایجاد فضاسازی مثبت در مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی علوم، گفت: در این میان دو فراکسیون اصولگرایان و اصولگرایان رهروان ولایت طی اقدامی وحدت گرایانه با تشکیل جلسه‌ای،‌ برخی از نمایندگان دغدغه های خود را مطرح کردند و وزیر پیشنهادی علوم نیز اعلام کرد که خواسته‌های منطقی و دغدغه‌های آنها را رفع خواهد کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز دو فراکسیون اصولگرایان و اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، گفت: بر اساس استنباط صورت گرفته از جلسه امروز به نظر می رسد دکتر فرهادی بتواند رأی بالایی از صحن علنی مجلس از آن خود کند./خانه ملت

Share